Gå til innhold

Ting du trodde ang fødsel og graviditet som ikke stemte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg trodde at navlestrengen trakk seg inn i magen igjen etter fødselen.

Trodde også at når man født 1 og morkaka skulle ut så var det som om og føde 2 barn(tvillinger) og 3 om det var tvillinger osv. At man måtte føde morkaka også. Fikk jo svar på det under fødsel da..

Heldigvis ikke nevnt det så høyt, men spurte jordmor når hun sa morkaka skulle ut " må jeg føde den også?" etterfulgt av" hvis jeg tar feil har du lov og le."

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trodde at melka kom automatisk i puppene etter fødselen. Her kom ikke en dråpe før etter en uke med styr, hadde heller aldri trodd at amming kunne være så VONDT.

Skrevet

Da jeg var på en kontroll tidlig i svangerskapet (ventet faktisk unge nr 3) og luftet min bekymring for enda et stort barn pga komplikasjoner ved forrige fødsel.

Legen beroliget meg med at siden jeg var tredjegangs var det som regel greit gjort å sette igang fødselen litt før termin om det viste seg at barnet ville bli stort. Han kunne strippe meg og ta vannet, sa han.

Jeg trodde han hadde en litt merkelig måte å si at jeg skulle kle av meg på, hadde aldri hørt om stripping ;)

Skrevet

Visste ikke at den første uka med amming skulle gjøre så vondt, men ellers var jeg godt opplyst om alt

Skrevet

kom på en ting til.. i begynnelsen da jeg leste og det ble snakk om denne strippinga tenkte jeg som så at jordmor fks skulle strippe og at man skulle bli kåt og det kunne sette i gang fødselen.

Hilsen Hi

Skrevet

Før jeg fødte første gang, trodde jeg det var selve utpressingen som var det vonde. Men etterpå må jeg si at det var en drøm i forhold til RIENE.. Jeg har født fire ganger nå, og det meste jeg har presset er 6 press, som var med førstemann, så jeg har sluppet billig unna hver gang. Men en ting jeg var uforberedt på var at etterriene ble verre og verre etter hver fødsel. Fytti h%¤#te!!! Bare etterriene etter nr fire er grunn nok til aldri å bli gravid igjen!

Skrevet

Jeg trodde motsatt, at riene underveid var det verste og at når pressriene kom var det en lettelse. Men det har vært et helvete begge gangene. Riene i åpningsfasen kunne jeg puste meg gjennom og jeg følte ikke at underlivet var sprengt fra a til å. Mens pressingen tok alle krefter og føltes som å presse ut en kano

Skrevet

Jeg trodde ikke man kunne blø i 16 uker etter fødsel uten at noe er galt. Det var nedtur. Eller første gang var 10 og jeg trodde ikke det kunne vare lenger. Så etter andre fødsel var nedturen større.

Skrevet

Trodde det skulle være fantastisk å gå gravid. At jeg skulle gløde og stråle av lykke, og ha masse energi. Sånn har det IKKE vært nei...... Sykemeldt mesteparten av svangesrskapet, trøtt, slapp, kvalm, svimmel, utallige vondter.... :( Blæ.

Skrevet

Etterrier!! He¤"%!! så vondt det gjør. Gruer meg til disse, kommer nok til å ta en paracet når disse kommer.

Og morkaka - det var så ekkelt når den bare skled ut av meg som en blodig, slimete alien *grøsssss*

Skrevet

Trodde fødsel skulle gjøre vanvittig mye vondere enn det var. Gruet meg til ingen nytte :)

Ellers, etterriene som Gloria nevner. Fy så vondt det er, er dem jeg gruer meg mest til etter en evt. ny fødsel.

Skrevet

Jeg trodde det skulle være ekstremt vondt å føde, men det var MYE VERRE enn det. Trodde jeg skulle dø, ihvertfall så ønsket jeg det.

Ble overrasket over hvor slapt underlivet blir etter en fødsel.

Skrevet

Tanken på at magen fortsatt kom til å være stor etter fødsel hadde faktisk ikke slått meg. Hadde bare tenkt på de ekstra kiloene jeg hadde lagt på meg og ble rimelig sur da magen fortsatt var diger og deigete. :D

Jeg trodde heller ikke at jeg skulle være så sliten og fæl etter fødsel - i 3mnd etterpå... Hadde sett for meg idylliske trilleturer osv. Men hadde hardt svangerskap og hard fødsel. Resultatet var bl.a jernmangel pga blodtap.

Hadde heller ikke tenkt på at bekkenløsninga ikke bare ble knipset bort når ungen var ute....

Da jeg fikk barn nr 1 fikk jeg ikke pressrier. Så da jeg hadde fødsel nr 2 og pressriene kom fikk jeg omtrent panikk. Var sikker på at hele jeg holdt på å revne...

Skrevet

En (!) paracet mot etterrier??!! Du må ha MYE mer! Jeg fikk baby nr 3 for kort tid siden, og på barsel fikk jeg 1 voltaren + 2 paracet flere ganger i døgnet. I tillegg første natta måtte jeg ha noe andre greier som jeg ikke husker navnet på (i stedenfor paralgin forte, for det tåler jeg ikke)

Jeg trodde jeg skulle takle å være kvalm på jobb. Bare spy litt i pausene og sånn;) Jadda... Så naiv kan man bli gitt.

Og så må jeg si at de etterriene er jævlige. "Alle" har fortalt meg at det blir verre for hver unge. Men jeg ble tatt på sengen likevel. Jeg følte fødselen til tider ikke var over.

Skrevet

Det har jeg hørt også. Og jeg synes de var jævlige med nr. 1. Jordmor på føden flira av meg og sa "vent til du får barn nr. 2 du".

Skrevet

Etterrier var jeg overhode ikke forberedt på med nr. 1. Alle jeg hadde hørt snakke om dem sa at det ikke var noe problem med den første, men at det ble verre etter nr. 2. Når jeg da fikk etterrier med nr.1, så skjønte jeg ikke hva det var før jordmor sa det.

Jeg var heller ikke klar over hvor mye rart hormoner kan få deg til å føle da jeg skulle ha førstemann. Den dagen jeg låste meg hylgråtende inne på badet fordi mannen min ikke hørte på meg i en diskusjon om kuldegrader og luftfuktighet begynte det så smått å demre for meg at jeg ikke var helt meg selv *rødme*.

Skrevet

OG jeg trodde alle fikk etterier, men jeg merka ikke noe til det. Hos meg var fødselen heller ikke så ille som jeg hadde innbilt meg.

Skrevet

Jeg trodde jeg kunne amme automatisk etter fødsel og at barnet var klar for det. Det var hun ikke. Og vi strevde i en uke med amming.

Skrevet

"Det skal ikke være vondt å amme"

Bullshit.

Skrevet

Hadde overhodet ikke tenkt på morkaka, før jeg måtte i operasjon etter fødsel for å hente den ut! Mista mye blod.

Etterrier, hehe, jeg har 4 barn, første er riktignok med keisersnitt, men fy f..., det er IKKE behagelig! Hadde aldri tenkt på det heller.

Tiden etterpå, går i en boble i noen mnd før man er seg "selv" igjen. Hormoner, ustabil svetting, humørsvingninger osv...

Ahhh, merker jeg er glad jeg er ferdig:O)

Men...å gå gravid liker jeg da, strutter og stråler og det som er....hehe, sikkert derfor jeg har 4 unger.

Skrevet

Trodde ikke man merket etteriene når det var førstemann. Så feil kan man ta.

Trodde at det skulle være helt forferdelig vondt å tisse, på grensen til å besvime-av-smerter- vondt, noe som heldigvis ikke stemte. Var verre å gjøre nr 2 for å si det sånn.

Trodde og at babyen ville være full av blod og gørr, noe han ikke var. Ante heller ikke at det var normalt at de hadde en slags "pels" i ansiktet de første dagene.

Skrevet

Jeg ble overrasket over hvor vonde riene var og lett selve fødselen var. Kanskje greit at jeg ikke visste hva jeg gikk til;) Men har lyst på en unge til. Pussig hvor fort man glemmer!

Jeg ble også overrasket over at ungen ikke skjønte dette med ammingen med en gang. Hadde drittvondt den 1 uken men så ble det greit.

Skrevet

Hva skjer egentlig med navlestrengen etter fødsel?

Hilsen førstegangs :P

Skrevet

Jeg trodde en merket en hadde rier med en gang, at de ikke var til å ta feil av. Jeg trodde de var vonde fra start, men det tok meg mange timer før jeg skjønte hva det var. Og dette selv om jeg lå på sykehuset etter at vannet var gått, vi ventet bare på riene. Jordmor var litt furten siden jeg ikke hadde sagt ifra før, for jeg hadde jo plutselig 4cm åpning.

Jeg skjønte det ikke andre gang heller, da hadde jeg hatt mye luft smerter så jeg trodde det bare var dette denne gangen også. Alle andre rømte huset og tok med seg jenta mi, for jeg skulle føde noe jeg benektet. Men hun kom noen timer etter og det var termindagen, så jeg burde kanskje tatt hintet når alle andre skjønte at jeg skulle føde. Selv katta ville ikke ha noe med meg å gjøre....

Slimproppen trodde jeg bare var en geleklump, jeg trodde ikke en kunne blø når den gikk. Så jeg endte opp på legevakta første juledag, trøtt i trynet og litt hysterisk.

Skrevet

den henger fast i morkaken og kommer ut når morkaka skal ut;)

Fant det ut etter fødsel og i følge jordmødrene skulle det visstnok være omtrent like stas og se morkaken som babyen...

Hilsen HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...