Eeyore Skrevet 10. juli 2011 #26 Skrevet 10. juli 2011 Deal, det. Bare la oss som vil ha unger og tenke "A4-liv" så tidlig få gjøre det i fred, uten å få pes for det. Hjelpes.... Selv om en får unge tidlig, så går ikke livet til helvete! Vi tar oss fremdeles turer utpå byen av og til, drikker oss snydings med venner osv. Og vi har ikke fått en eneste kommentar på at vi fikk barn tidlig. Eneste som var, var kompisen til sambo som ikke trodde det før han så meg, 8 mnd på vei med første ))
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #27 Skrevet 10. juli 2011 Det er greit det Sonja, men om du forventer respekt for dine valg så må du også gi samme respekt tilbake når noen tar andre valg. "Folk som vil være evig ungkar/kvinne ser jeg ikke på som de skarpeste knivene i skuffen." er ikke å vise respekt og man er ikke "evig unkar" selv om man ikke har dame og unge i en alder av 20 år.
Eeyore Skrevet 10. juli 2011 #28 Skrevet 10. juli 2011 Du har misforstått, evt jeg har formulert meg dårlig. Å oppføre seg som en 18-åring når man er 40, ER umodent. Man kan være glad i å feste osv, men å crashe inn på fjortisfester, drikke seg dritings og finne ny dås hver helg, er ikke mye voksent. Å oppføre seg modent i en alder av 20 når man har barn er ikke å være "så forbanna voksen", det er å være forelder.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #29 Skrevet 10. juli 2011 Sonja, skjerp deg! Du virker usikker og ja rimelig UNG, siden du må forsvare dine valg med fornærmelser og hakking. At du ble uplanlagt gravid som 18 åring betyr ikke at det er livet dere ville valgt om du ikke hadde blitt det. Og har man først fått en, kan man gjerne få flere på rad. HAHAHAHAH, evig ungkar når man er 20??? Og dessuten hva har det med IQ og gjøre? Har flere venninner som er kresne og ikke tar det første og beste bare fordi de ikke vil være alene.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #30 Skrevet 10. juli 2011 enig i at man må få lov til å "leve livet" når man har verken kone eller barn, men å si slike ting har ikke noe med å være ung og "fri" å gjøre, det har med at man er drittlei og barnslig!
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #31 Skrevet 10. juli 2011 Selvfølgelig er det umodent å oppføre seg som 18 år når man er 40 år, men det å være ungkar eller ungkarskvinne er ikke toppen av umodenhet og jeg tror at du, som jeg, skjønner at det er ikke alle som finner kjærligheten eller vil ha barn. Og det må man respektere og det gjør ikke folk til dårligere mennesker å ville leve alene uten mann/kone og barn. Det jeg tror er at kompisene til samboer til HI har kommet med noen slengbemerkninger etter å ha inntatt x-antall øl, de har gitt ham litt pes og fleipet litt. Og så har han tatt seg nær av det. Jeg tror at dette er storm i et vannglass når man tenker etter hvordan 20-åringer kan oppføre seg (sier ikke alle, men KAN oppføre seg). 20:15
Eeyore Skrevet 10. juli 2011 #32 Skrevet 10. juli 2011 Synes da ikke jeg fornærmer og hakker mer enn andre her inne? "Velger man å få barn tidlig, må man tåle pes fra kompiser" Det var vel et kompliment, det, antar jeg :] Ung, ja, jeg er 21. Som du sikkert klarte å regne ut siden det står "89" bak nicket mitt. Ja, jeg ble uplanlagt gravid. Jupp, nr to kom for 3 mnd siden, så kunne visst likegodt få flere på rad, gitt! Har du vurdert et yrke som klarsynt? Var jo spot-on alt sammen her!
Eeyore Skrevet 10. juli 2011 #33 Skrevet 10. juli 2011 Synes da ikke jeg fornærmer og hakker mer enn andre her inne? "Velger man å få barn tidlig, må man tåle pes fra kompiser" Det var vel et kompliment, det, antar jeg :] Ung, ja, jeg er 21. Som du sikkert klarte å regne ut siden det står "89" bak nicket mitt. Ja, jeg ble uplanlagt gravid. Jupp, nr to kom for 3 mnd siden, så kunne visst likegodt få flere på rad, gitt! Har du vurdert et yrke som klarsynt? Var jo spot-on alt sammen her! Bortsett fra det med "første og beste". Den går jeg ikke nærmere inn på )
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #34 Skrevet 10. juli 2011 Hjelpes, disse som var i dette bursdagsselskapet har jo akkurat vært russ! Og som de aller aller fleste så er de i en alder hvor de ikke ønsker å stifte familie. De fleste 20åringer ønsker å leve livet, reise, ha uforpliktende sex, oppleve mye, leve studenttilværelsen med middager bestående av makaroni med ketchup fordi du prioriterer å drikke øl på en hverdag, osv osv. Så at de har denne uforståelsen for deres valg skjønner jeg jo. Men når det er sagt så er det ufint og umodent å slenge med kjeften om det, og hun eksdama hans er jo bare sjalu og ikke noe å ta alvorlig. PS Jeg ser at du sier i et av dine innlegg nedover at du har prøvd å holde ham unna disse vennene fordi de er dårlig påvirkning...akkurat det kan jo faktisk være en av grunnen til at de ikke liker deg...
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #35 Skrevet 10. juli 2011 normalt eller ikke, det er faktisk mange 20åringer som ønsker seg barn. Problemet viser seg gjerne i ettertid når enkelte skjønner at de ikke visste hva de gikk til eller rett og slett ikke var klar for alt ansvar og alt det innebærer å være foreldre..
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #36 Skrevet 10. juli 2011 Når man er 20 år er det ikke uvanlig å ikke ha kone og barn. Herregud! Har dere alle sammen vært veslevoksen eller blitt så gammel at dere har glemt hvordan det var å være 20 år??
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #37 Skrevet 10. juli 2011 Sonja89, beklager men du virker litt naiv.. Syns du det hadde vær rart om en gutt på 21 hadde hintet om abort? Og spesielt fordi dama fortsatt var tenåring? Og en ting til; kvinnekroppen kan bære frem et barn fra 10-12 års alderen, og gudene vet hvor unge gutta kan være for å lage et barn, så NEI, man trenger ikke være så veldig voksen for å få barn. Det var ikke jeg som skrev det innlegget du svarte på, men svaret ditt ble litt for mye "I rest my case". Du understreker bare at tankegangen ikke er så "forbanna voksen", eller hva hun skrev, når du skriver det du gjør. Hilsen ei som var 20 da barn nr 1 ble født, og som faktisk har skjønt i ettertid at jeg ikke var så forbanna voksen som jeg trodde...
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #38 Skrevet 10. juli 2011 Hvorfor skal ikke HI få føle seg voksen? Hun ER mer voksen nå som hun har ansvaret for barn. Man vokser med ansvaret dersom man er en skikkelig person! Og selv om de andre 20 åringene ikke synes det å få barn og være familie er fristende for de så er de voksne nok til å vise normal høflighet og uttrykke seg på en skikkelig måte uten å disse HI's familie! Man behøver nemlig ikke si alt man mener. Det var sikkert tungt for samboeren din å være der HI, men han burde kanskje bare sagt høyt så alle hørte det hvor glad han er for å være far og hvor flott tilværelsen hans er sånn at de andre kanskje ville oppfattet at det ikke var diskusjonsgrunnlag. 20 åringer er ikke dumme...
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #39 Skrevet 10. juli 2011 [jeg synes det lyser umodenhet og korttenkthet og regelrett faenskap av slike kommentarer.] Eeehhh.... Ja... de er 20 år.... Selvfølgelig lyser det umodenhet og korttenkthet av det de sier..............
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #40 Skrevet 10. juli 2011 Ja jeg er ung og jeg er ikke perfekt og ikke ferdig utviklet, men noen av disse folkene oppfører seg som apekatter. Jeg har ikke gjort noe konkret eller sagt noe for å holde ham unna de. Men han selv sier at de har dårlig innflytelse på ham, og da sier jeg at jeg ser ikke poenget med å reise langt for å henge med dem. Jeg kjenner dem ikke og vi har invitert dem flere ganger for å komme å besøke oss og hilse på, og det synes jeg er kjempekoselig! Men jeg sender ikke min samboer på fyllatur flere timer unna hver helg.. Jeg sier til ham at jeg synes ikke de oppfører seg OK alltid, og de sier faktisk til han at "vi skjønner ikke hvorfor du vil være familiefar når du kan være evig ungkar! jeg skal aldri få meg kjerring og barn!" DERFOR kaller jeg dem evige ungkarer; fordi de sier det selv. Det er ikke ment som nedlatende til noen. Jeg tar det ikke så alvorlig at eksen slenger drit. Men jeg ser på det som unødvendig. Det går ikke inn på meg direkte - men det går inn på min samboer når det kun er mine venner som støtter oss, og hans venner ikke skjønner hvorfor han valgte oss fremfor fyll og fjas. Ingen av dem ser på livet som noe særiøst. Ikke er de/har de vært russ og ikke studerer de. De fyllekjører og driver hærverk på offentlige og private bygg, bare for gøy. De oppfører seg som om hele gjengen skulle vært 14 og tenker aldri på kosekvensene. Halvparten av vennene hans har sitti eller sitter inne pga fylletull. Men jeg har ikke gjort noe som skal få vennene hans til å ikke like meg, tvert imot har jeg prøvd å bli kjent med dem og snakke med dem, men de bor så langt vekke så blir lite med besøk. Dessuten vil ikke min samboer at jeg skal være med dem - nettopp fordi de er som de er og gjør som de gjør. Drep meg med vise ord, dere som synes jeg er så "ung og umoden". hi
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #41 Skrevet 10. juli 2011 Du sier det selv, de oppfører seg som tullinger.. Så hvorfor ta seg nær av hva disse sjarmtrollene sier
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #42 Skrevet 10. juli 2011 Når dere alle møtes for 30 års dag vil situasjonen være hen helt annen, da vil de fleste ha eller prøve å få barn. Det var litt dumt sagt av meg, for du kommer sansynligvis ikke til å være der, de som kommer sammen så tidlig og stifter familie så tidlig pleier ikke holde sammen så lenge. Når han reiser hjem til 30 års dagen, kommer han nok med stemor til dine barn. Det er så vavittig tåpelig med unger som leker voksne. Dere er ikke det! Fint å gjøre beste ut av situasjonen, men dere er ikke voksne, og vennene hans er heller ikke det! Helt naturlig ungdoms fyllevrøvl!
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #43 Skrevet 10. juli 2011 Synes dere er ufattelig umodne, hele gjengen som svarer HI. Jeg er selv 30, og vet at jeg har modnes litt innimellom, men da jeg var tyve, var jeg også moden. Skjerp dere med alderskortet, for det slår rett tilbake på dere anonyme bedrewissere. Helena
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #44 Skrevet 10. juli 2011 Ingen her som vet statistikken på forhold, ser jeg;)
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #45 Skrevet 10. juli 2011 Ok kanskje dine tilfeller er sånn, men jeg kjenner mange som har stiftet familie tidlig og holdt sammen. Mine foreldre er et perfekt eksempel på det, har mange andre også. Og hvorfor du 23:11 er sånn en hissigpropp, vet ikke jeg, men det skal du få lov til å være. og vi leker ikke voksne, men vi er foreldre og må ta ansvar. Det gjelder ansett alder. Og ja, det er mange flere skilsmisser nå enn det var før, men det er fordi muligheten er der. Man slipper å leve i ulykkelig ekteskap. Men forholdet jeg og min samboer har er veldig bra, og bare fordi jeg synes vennene hans er unødvendig frekke betyr ikke det at jeg elsker ham noe mindre. Det er ikke han sin feil. Vi kommer til å holde sammen så sant det er overkommelig for begge og vi fingerer fint, og så lenge vi er ærlige med hverandre er vi ganske overbevist om at det skal gå. Kanskje mange vil synes det er teit og naivt av oss å tro, og at vi kun tror det fordi vi er unge og dumme, men vi velger likevel å tro det :-) Om vi hadde vært 30 hadde vel ikke sjansen for å vare lengre vært større, det har med kjemi å gjøre. Noen funker mens andre skjærer seg. Kanskje er vi av de som funker, kanskje ikke. Ingen vet hva fremtiden vil bringe, men vi håper ihvertfall på det beste ;-) Og til dere som maser om HVORFOR han fortalte meg dette; Han fortalte meg dette fordi vårt forhold er basert på ærlighet. Uansett hvor dumt eller fint eller fælt noe er, så forteller vi det til hverandre og støtter hverandre. Jeg spør alltid hvordan han har det og hvordan dagene hans er, og får et ærlig svar. Han forteller meg slike ting fordi han ville ikke skjule ting for meg selvom det for mange ville virket mer naturlig. Og jeg må jo spørre, hvorfor skulle han ikke fortalt meg det? HI
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #46 Skrevet 10. juli 2011 Ja jeg er kanskje et unntak fordi jeg valgte å beholde barnet vårt, og samboeren min mente akkurat det samme. Men bare fordi vi har barn lever vi absolutt ikke noe "A4-liv", vi har et fint liv sammen og nyter hver dag med masse gleder og variasjon i hverdagen :-) Men det er ingen god grunn til at våre venner skal få lov til å slenge stygge kommentarer til oss, bare fordi vi har valgt å starte et tidlig liv sammen. Og kanskje barn ikke passet for deg i tidlig alder, men det gjorde det for oss! Herlig at folk er forskjellige :-) HI
Monajenten Skrevet 10. juli 2011 #47 Skrevet 10. juli 2011 Herregud jeg er helt sjokkert. Snakk om å være så jævla fordømmende da?! Hva i alle dager er vitsen med å si at han ikke kommer til å reise hjem til 30-årsdagen med hi, men med stemor til barna? Hva får dere egentlig ut av det? Skaper det en indre tilfredshet eller noe sånt? Og uansett om man er ung som 20-åring og de fleste ikke har stiftet familie, kan man vel virkelig ha vett nok i skallen til å la være å slenge dritt om andre som har valgt/endt opp annerledes?? Det er forskjell på å ikke ønske noe selv og rakke ned på andre som har det sånn.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #48 Skrevet 10. juli 2011 jeg har ikke lest alle svarene, men noen. SERIØST? Er det ille å sove i samme seng som en venninne/kompis? DET visste jeg ikke. Jeg kunne fint ha sovet i samme seng som en kompis, og hadde ikke hatt noe i mot om min mann sov i samme seng som en venninne.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #49 Skrevet 10. juli 2011 Og nå svarte i jeg i feil tråd. Nevermind 00:22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå