Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #1 Skrevet 10. juli 2011 Samboeren min var i bursdag i går, til en barndomskompis som fylte rundt år i helga, hvor mange av deres gamle venner var. Jeg kunne desverre ikke delta men sa at det var allikevel en selvfølge at han dro for å feire en god venn. (Vi bor langt borte fra hjembygda hans, i tillegg til at vi har baby som trenger sin mamma) Idag ringte han meg og fortalte om festen, og sa at han hadde virkelig fått gjennomgå fordi han nylig ble far. Alle vennene hans er evige ungkarer og synes det er "teit med kjerring for de bestemmer alt".. Dette var ikke noe greit for ham å høre i det hele tatt, at så mange synes synd på ham fordi han har fått barn og familie. Eksen hans kom også bort til ham å begynte å snakke masse drit om meg, sa at jeg var så stygg og hadde ham rundt lillefingeren og ikke var god nok for ham, at jeg lurte ham til å få baby med meg osv.. Dette er jo sårt for meg også! Sambo har ikke kontakt med dama lenger og jeg kjenner henne ikke, så jeg skjønner ikke hvorfor hun tror at det er greit av henne å si noe sånt.. Og det verste av alt var at sambo's beste venn var enig med denne dama, fordi han hadde flytta til byen og fått seg familie isteden for å være evig full ungkar og på ny kjerring annenhver helg. Jeg synes bare at det er så sårt... både for min del og for samboers del... Og DRØYT av denne dama å uttale seg om folk hun ikke kjenner!!!
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #2 Skrevet 10. juli 2011 OG det runde året var 20? For en gjeng unger.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #3 Skrevet 10. juli 2011 Jeg hadde søkt opp dama og hatt lim i håret hennes! Vet du, det der er ikke skikkelige venner og jeg hadde faktisk kutta dem ut.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #4 Skrevet 10. juli 2011 Lyser misunnelse lang veg, men veldig barnslig.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #6 Skrevet 10. juli 2011 Drit i det dama sa da, det spiller da ingen rolle uansett vel?? Kanskje like greit at dere ikke bor der de bor så slipper samboeren din å bli påvirket av disse umodne og tåpelige snørrungene...
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #7 Skrevet 10. juli 2011 -man er jo ikke forplikta til å ha kontakt med mennesker hele livet fordi man tilfeldigvis ble født på omtrent samme sted på kloden...
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #8 Skrevet 10. juli 2011 Jess det runde året var 20, hadde vært for galt om det var 30 da burde de ha tatt seg sammen. Men uansett er ikke alderen relevant til innholdet i innlegget.. Jeg har prøvd å holde ham unna disse vennene for jeg vet at de har dårlig innflytelse, og i og med at vi bor så langt borte er det vanligvis ikke noe problem. Men en bursdag eller gjenforeninger som skjer sjelden bør man jo dra på, men GODE VENNER bør jo støtte vennene sine? Og det frister VELDIG å kline lim i håret hennes, men det er igrunn ikke verdt å bruke tida mi på. Jeg er bare målløs.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #9 Skrevet 10. juli 2011 Det spiller absolutt ingen rolle, men ingen liker at ukjente løper rundt å sprer stygge ord om en.. Men jeg er glad for at jeg ihvertfall slipper å treffe dem og at samboeren min ikke er så mye med dem lengre..
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #11 Skrevet 10. juli 2011 Hvorfor videreforteller han dette til deg?
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #12 Skrevet 10. juli 2011 Ja det var 20årslag, men han sier dette til meg fordi han ble lei seg fordi han nettopp fikk vite at ingen av vennene hans støtter ham i å være far - at de heller vil at han skal være med dem isteden for familien sin. Jeg spurte jo hvordan det var på fest, hvem som var der osv ... Han har jo fortalt mange historier fra oppveksten og da lurte jeg jo på hvor mange av de gamle vennene hans han fikk se igjen. Hvorfor skulle han ikke viderefortalt det til meg? hi
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #13 Skrevet 10. juli 2011 Kjære deg, hi. Dette kan du da ikke mene?? Du FORSTÅR vel hvorfor vennene hans sier dette?? Det har ingenting med sjalusi og gjøre, med det faktum at dere omtrent ikke er kommet ut av tenårene og har barn. Ingen 20-årige gutter vil ha barn så tidlig, de kan akseptere det selvsagt vokse med oppgaven om uhellet er ute, men ingen sitter som akkurat 20-åring og sier ååååh, så heldig du er som har kone og barn. De vil feste, ha det gøy og ikke minst pule rundt uten noen form for forpliktelser. Kanskje kan de ha kjæreste, men aller helst ikke samboere osv. Slutt og føle deg så forbannet voksen, og tenk litt over hvor unge dere er.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #14 Skrevet 10. juli 2011 Det er ikke akkurat vanlig at 20-åringer har barn så jeg kan godt se at vennene hans har gitt ham litt pes og at de syns det er merkelig at han har valgt å bli pappa så tidlig i livet. Ikke noe rart eller drøy med det.
Eeyore Skrevet 10. juli 2011 #15 Skrevet 10. juli 2011 Kjære deg, hi. Dette kan du da ikke mene?? Du FORSTÅR vel hvorfor vennene hans sier dette?? Det har ingenting med sjalusi og gjøre, med det faktum at dere omtrent ikke er kommet ut av tenårene og har barn. Ingen 20-årige gutter vil ha barn så tidlig, de kan akseptere det selvsagt vokse med oppgaven om uhellet er ute, men ingen sitter som akkurat 20-åring og sier ååååh, så heldig du er som har kone og barn. De vil feste, ha det gøy og ikke minst pule rundt uten noen form for forpliktelser. Kanskje kan de ha kjæreste, men aller helst ikke samboere osv. Slutt og føle deg så forbannet voksen, og tenk litt over hvor unge dere er. (SITAT SLUTT) Javel? Så det samboeren min egentlig tenkte var "håper hun tar abort" når jeg ble gravid som 18-åring, han var akkurat fylt 21? Vi flytta sammen når jeg var 16, han 19. Lurer på hva slags gutter du har hengt med, siden du drar alle under en så negativ kam. Og den siste setninga di var bare litt feil. Man MÅ være voksen på flere områder for å få barn. Jeg skjønner godt at hun reagerte slik, men så lenge mannen er fornøyd med det livet han har, ville ikke jeg brydd meg om mannens venner/eks-kjærester.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #16 Skrevet 10. juli 2011 nåda, det blir helt feil å si "de er jo såå unge, selvsagt skal de få føle og mene dette, og ikke minst hyle ut om det!" Jeg er ung selv, hele 25 år med en 3 åring rundt beina. Min mann er 3 år eldre, så han var 25 idet han ble far. Mulig de 5 årene har mye å si, men det kunne ikke falt oss inn at det var naturlig med slikt drittpreik! Og mannen min og jeg PLANLA barnet, og ØNSKET barnet. Jeg var 22 når han ble født, min mann 25 som sagt, altså var vi 21 og 24 når barnet ble laget. Med vel viten og ønske. Våre vener som er rundt vår alder har også barn, de fikk også barn rundt denne alderen, og vet dere hva, de aller fleste er planlagte, og samtlige er ønsket. Det er snørrvalper som ikke vet om mer enn fyll og fanteri som sitter med slike kommentarer til en far eller mor. Det rivende likgyldig om personen er 20 eller 40, man sier da virkelig ikke slik! Man kan tenke sitt når man får barn mens man er unge, og det er helt greit, men som ordtaket sier "Jeg tenkte mitt, men sa ingenting!" er noe en burde legge seg på minne. HI: Din manns venner er umodne og regelrett snørrvalper. Hev dere over dette, og finn dere nye venner som faktisk har skjønt at livet ikke bare er fyll og tilfeldig sex hver helg. Helt greit at man vil være ung og bekymringsløs i 20 årene, men man må da respektere at noen velger å bli voksne og stofte familie i denne perioden også!
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #17 Skrevet 10. juli 2011 Det er ikke normalt at 20 åringer ønsker seg barn, FLERTALLET ønsker et fritt liv noen år til. Det var vel poenget til anno over. Dette er oppførsel helt etter alderen. Sånn er det. Sånn var jeg også! Umoden, men ikke noe gærnt i det;) Man vokser veldig i 20 åra.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #18 Skrevet 10. juli 2011 19:52 : Det er STOR forskjell på 20 år og 25 år. Har du glemt hvordan det var å være 20?
Eeyore Skrevet 10. juli 2011 #19 Skrevet 10. juli 2011 Nåja, jeg ser fremdeles menn/kvinner i 25-30 årene oppføre seg som fjortiser. Så SÅ stor forskjell er det ikke bestandig. Folk som vil være evig ungkar/kvinne ser jeg ikke på som de skarpeste knivene i skuffen.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #20 Skrevet 10. juli 2011 Jeg skjønner ikke helt hvorfor samboeren din fant det nødvendig å fortelle deg alt dette.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #21 Skrevet 10. juli 2011 Enig med 19.57!! Jeg blir 25 i år og de få årene imellom har så ufattelig mye og si!! Klart de hadde ikke trengt og si det på den måten til mannen din, men de er trossalt bare 19-20 år... Vi fikk barn da vi var 22 år, og ble sett på som ung, men ikke for ung. Ha litt selvinnsikt hi.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #22 Skrevet 10. juli 2011 Selvfølgelig kan alle oppføre seg som fjortiser, men når man er 20 år og hjernen ikke er ferdig utviklet så er det verken merkelig eller drøyt at man oppfører seg litt som en fjortis. Og hvorfor behovet for å rakke ned på ungkarer/ungkarskvinner? For å stadfeste at du også av og til tenker som en fjortis og er på linje med vennene til HI? 19:57
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #23 Skrevet 10. juli 2011 Syns det er helt utrolig at HI omtaler gutter rundt 20 år som "evige ungkarer". La nå dem som vil være ung, ung. Jeg skjønner veldig godt, hadde ikke falt meg inn å tenke unger og A4-liv så tidlig. HI, det er DU som er unntaket.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #24 Skrevet 10. juli 2011 mulig det er stor forskjell mellom 20 og 25 for mange, men for meg og mine venner/bekjente, så er det ikke så stor forskjell. Selvsagt er man mer på byen og fester mer før man får barn, men det betyr ikke at man er mer umoden! I min vennekrets så er man såpass voksne når man tipper 20 at man ikke slenger med leppa som en haug med ungdomsskoleelever med kviser og hormoner. Igjen, jeg synes det lyser umodenhet og korttenkthet og regelrett faenskap av slike kommentarer. Man ønsker jo å såre andre når man sier slikt. Og hvis man mot all formodning skulle leve i den villfarelsen av at man hjelper et menneske ved å rakke ned på ham/henne og si at en burde angre på å få barn, da er man passe tett. Når man er 20 år så går man gjerne på høyskole, eller så jobber man for å tjene til livets opphold. Er det da mye forlangt at man skal være til en viss grad voksen og modne? Disse vennene til HI's mann får nå mene hva de vil, emn det er da høyst unødvendig å si slike ting? Hva i alle dager tjener det? Og jeg husker forøvrig veldig godt hvordan det var å være 20. Husker godt hvordan det var å være 15 og for den saks skyld, og må si at denne oppførselen som HI beskriver havner mer i 15 år kategorien enn 20 år kategorien.. 19:52
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #25 Skrevet 10. juli 2011 Det som er høyst unødvendig er at samboer til HI faktisk forteller henne om dette. Han er, i mine øyne, den som er mest umoden her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå