Gå til innhold

Noen flere som drikker bittelitt vin?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

He,he 00.46 har du lest hele undersøkelsen? Det finnes mange forsknings analyser om dette temaet, og sikkert like mange forskjellige svar!

Det ble også sagt i linken din, at de absolutt ikke anbefaler noe alkohol i svangerskapet, da alkohol virker forskjellig på folk.

Det kom f.eks ikke frem i denne studien om de også har forsket på senskader, som ikke blir oppdaget før barnet eventuelt er rundt skolealder!

Og hvorfor stole blint på en "undersøkelse" da vi med 100% sikkerhet vet at noen barn har fått skader, som følge av alkohol.

Hadde alkohol blitt "oppfunnet" i dag, så hadde det blitt forbudt!

Hvordan kan du si at du er avholds i svangerskapet, når du alikevel har tenkt å ta deg noen glass hvitvin på sensommeren?

 

 

Jeg er avhold i svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg drikker ikke... Om det er farlig med 1 dl en gang i uka aner jeg ikke. Men sett at du får et barn med en eller annen form for skade, kan du noen gang tillgi deg selv? Det er jo slettes ikke sikkert at den skaden er rellatert til alkoholen, men uansett så er det en av grunnen til at jeg holder meg helt unna.

 

Nå skal det sies at jeg selv også er i noe av det samme dilemmaet når det kommer til skade på barnet. Jeg har ikke klart pga ekstrem kvalme og spist noe ekstra vitaminer, omega 3 eller folat... så skulle babyen i maven ha tatt skade av det så er det noe jeg vil bære med meg for alltid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt enig med IRRITERT ! dersom man ikke klarer holde seg unna alkohol i svangerskapet, bør man stille seg spørsmålet om man er skikket til å bli mamma....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er anbefalt m null alkohol i svangerskapet, så bør man vel holde det? Selv om man har lyst på. Det samme gjelder jo røyk og snus også, selv om man har lyst på så lar man være! Om man får svangerskapsdiabetes og må holde seg unna sukker så gjør man vel det også, eller? Har man bare lyst på bittelitt av alt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

enig med 00.36

 

Jeg har røykt i 11 år (30-35 om dagen!!) men slutta da jeg ble gravid , med både røyk og snus (ja , jeg rakk faktisk snuse og innimellom dampinga!)

 

Sier ikke det er lett i det hele tatt, for det er det tvert i mot. Men hvis jeg har lyst å begynne igjen , kan jeg det etterhvert. Jeg trenger ikke straffe ungen for mine dumme valg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager.. Er avholds..

 

Sa til jordmor at jeg drakk før jeg ble gravid, og inntil jeg ble det, og da ville hun sende meg på avrusning...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes mange er utrolig hysteriske angående alkohol. Det er jo ingen undersøkelser som kan påvise med sikkerhet om alkohol er farlig for fosteret. Å drikke ett halvt glass vin om dagen tror jeg bare er sunt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12.53:

synes du skal høre med legen din og jordmora di om de mener det samme som deg jeg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flink du er! kjempebra!!

 

selv slutta for at jeg var lei av å røyke jeg en stund før jeg ble gravid 1. gang, så har sluppet å ha presset på meg om at jeg MÅTTE slutte når testen var positiv, og glad er jeg for det, for jeg innbiller meg at det er vanskeligere....

men jeg røykte kanskje rundt 10-15 om dagen.

 

men må si du har vært skikkelig flink!!!

en motivator til andre som sliter med å slutte!! c",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer bare på om før de hadde disse undersøkelsene om alkohol i svangerskap hadde flere barn født med hjerneskade enn nå i dag da vi skal være avholds??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når alt kommer til alt så handler det vel kun om 1 ting - å sette egne behov tilside for å være på den sikre siden. Lykke til videre i svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...