Gå til innhold

blir så lei meg:( faens gubbe!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Imorgen har jeg tannlegetime og gubben LOVTE Han skulle være tilbake fra fiske/fylla tur idag tidlig.

Nå får jeg ikke tak i han og jeg slik jeg kjenner han så må jeg avlyse imorgen pga jeg ikke har noen å ha barnet når jeg skal til tannlegen...

 

det blir 5 gang jeg må avlyse pga ingen å passe barnet...:S jeg kommer jo aldri til å få time igjen:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud, skjerp deg. Ta med deg ungen vel. Hva tror du alenemødre gjør når de skal noe? Nemlig, DE TAR MED UNGEN.

 

Faen så fantastisk hjelpesløse dere i forhold er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir noe patetisk HI, her selv samboer og barn, men jeg har aldri måtte avlyse noe pga mangel på barnepass, er bare å ta med barn(a) det vel?! Har 2 bhg barn, og har da sittet med dem lekenes på gulvet både hos tannlege og fysioterapaut! Det finnes ikke problematisk..

 

Desuten: mennene "passer" ikke på egene barn, de tar seg av det.. Her hverken hjelper eller passer sambo ungene våre, han tar seg av de når jeg ikke kan og vis'a'vis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja kan jo virkelig la en 1 åring krype rundt overalt der inne mens jeg rotfyller!og de har ikke leker heller der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vell han er sier selv han paser ungen!Men han elsker fritiden sin mere enn oss...drikke og fiske, mens jeg må sitte alene med barnet og aldri få fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med HI. Kan da ikke ta med en 1 åring om må ha tilsyn hele tiden. Hvem skal passe barnet mens HI er i stolen?:P tror ikke tannpleierne har så veldig stor mulighet til å være "barnevakt"...

 

alenemødre har som regelt barnefar en plass de også nemmelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta med leker selv, be resepsjonisten / tannlegeassistenten om å holde et lite øye med barnet mens du sitter i stolen - hvor vanskelig skal du gjøre det for deg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er tannpleier og ser helst at barn ikke er med da vi ikke har kapasitet til å passe barnet mens mor er i stolen. Jeg jobber smmen med 3 tannleger samtidig og da er det umulig å se til et barn samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva? Jeg har alltid vært alene med barn, så jeg kan å planlegge slike ting ;)

 

Om så at jeg må ta med barna, så blir ting gjennomført. Fordi jeg vil. De har alltid noen som kan se litt etter, men du blir jo ikke invalid om du sitter i tannlegestolen? Om barnet løper rundt litt, så går det nok helt greit.

 

Jeg har til og med hatt med begge barna til frisøren for å farge vipper og bryn, og måtte jeg, så løp jeg etter dem og tok dem i det gale de gjorde.

 

Du lager deg problemer som ikke finnes, HI!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg synes det er spesielt at noen av dere mener tannpleiere / de som jobber i resepsjonen skal passe ungene deres når dere er hos tannlegen. Det er IKKE!!! deres jobb. De har andreog bedre ting å ta seg til enn å passe avkommet til pasientene.

 

Om du har barn som kan sitte stille og leke over lengre tid kan man vel ta med barn, men jeg hadde aldri tatt med min sønn på 1,5 år hvis jeg skulle rotfylle. Det hadde han aldri i verden hatt tålmodighet til. Og jeg synes det er respektløst og frekt å be tannpleiere passe unger.

 

Så til HI, synes det er helt greit at du er forbannet. Det hadde jeg også vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alenemamma til en jente på 14 måneder og går til en tannlege i Harstad. Har aldri vært noe problem å ha henne med. Enten så sitter hun i bilstolen eller i vogna og plundrer med sitt mens jeg sitter i stolen. Går så fint atte:)

 

(ps. jeg spurte før jeg skulle på første time etter jeg fikk baby om det var ok å ha henne med og det var null problem sa damen i resepsjonen)

 

Så ring og hør om du kan ta barnet med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er alene med to og har ikke tellingen på hvor mange ganger jeg har måtte ta med en av dem på et eller annet. Det handler om å planlegge. Jeg regner med at ettåringen din sover dupp? Vel, da kan du planlegge slik at babyen sover i bilstolen sin, så slipper h*n å krype rundt på gulvet når du er inne. Leker, smokker og evt flaske er gode følgesvenner -er ikke verre enn du gjør det til selv...og beklager -men jeg blir faktisk en smule provosert av innlegget ditt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg tatt med min meget aktive 2-åring, da han var 1 år til tannlegen, så hadde det nok blitt greier... Han hadde ikke sittet og pludret hverken her eller der...Løp rundt fra han var 10 mnd, og ville vel revet ned og klådd på det som var der inne. Har også hatt et rolig barn det hadde gått helt greit med, men synes det er ganske eplekjekt av dere å påstå at man kan ta med en hvilken som helst 1-åring til tannlegen når man skal rotfylle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos tannlegen i dag, hadde 1 1/2 åringen i fastspent i vogn. Med litt kjeks som hun kunne kose seg med.

 

Ingen problem det!

 

Men syns det er veldig respektløst av din mann å love at han skal komme hjem, så gjør han det ikke. Men ettermiddagen/kvelden er jo ikke over ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun skal gjøre mer enn å sjekke tenna er det ikke så greit å ha med babyen. Ikke alltid man kan reise fra tannlegestolen, og ikke alltid noen er ledig til å trøste barnet hvis det skulle gråte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI hadde jo planlagt at far skulle passe, men han sviktet. Det kan være kort tid å finne barnevakt på dagtid nå, ikke sikkert du heller hadde klart det.

 

Rotfylling tar fort en time, og i motsetting til vippefarging så kan du ikke reise deg av stolen og fange barna. Du må ligge der i stolen med masse ting inne i munnen. Du kommer ikke av flekken.

 

Å forvente at sekretæren/tannlegeassisten skal passe en ettåring i en time synes jeg er respektløst overfor jobben de gjør. De har faktisk en ting de skal gjøre, og sitter ikke til pynt.

 

HI, du har min sympati. Avlys timen, og skaff en barnevakt som er mere til å stole på enn barnets far (!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har 2 barn og har vært alene hele veien. Det er riktig at man tar med ungen på mye av det man må, men rotfylling er litt ugrei ting å gjøre i utgangspunktet, og tar vel litt tid. Ikke alle 1-åringer som sitter musestille så lenge fastspent i en vogn. Ikke alltid de som jobber der vil passe. Ring og spør før du avlyser, så har du prøvd. Evt prøv om noen kan trille en tur akkurat mens du er inne.

 

Når det gjelder den idioten av en bf... Jeg kjenner veeeldig godt igjen kombinasjonen fisketur/fylla. Det kan virke som om det er fysisk umulig å kaste ut et snøre i vannet uten å MÅTTE drikke av an ølboks samtidig!!! Og nå er det jo sååååå bra fiskebett, akkurat idag. Blæh!!!

 

Mitt beste råd til deg med en slik dust av en mann; Ikke gjør en eneste avtale hvor han er involvert, da vet du at du får gjennomført avtalene dine. Se deg om etter andre til å hjelpe deg, evt finn løsninger som ikke inkluderer barnepass. IKKE inkluder ham i noen planer, du får det MYE bedre på den måten, og slipper masse irritasjon i årene fremover.

Så får du jo se i lengden om du trenger/vil ha ham der i det hele tatt...

 

Enten våkner han av at du ikke lenger inkluderer ham og skjerper seg, eller så er du i praksis alenemor, med et stort og et lite barn, men med en forutsigbar hverdag.

 

Tips til nødløsning i morgen; hør med Helsestasjonen om de kan trille en liten tur med lille mens du er inne hos tannlegen. Og til neste gangene oppretter du kontakt med en trillepike, som du leier de gangene du skal noe, evt en slektning, venninne ell. Og endel ting kan du jo ta med barnet på, vanlige legetimer osv.

 

Lykke til, og glem faens gubben!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har ihvertfall ikke jeg. jeg har vært til tannlege og sykehus, legetimer ene med det andre med barna da har jeg hatt de sittende fast i vogna. flaske med drikke eller noe mat til å ta oppmerksomheten og litt leker.

Er ikke bare bare men må man så må man. nå er heldigvis mine blitt så store at de er barnehagebarn.

 

Men hi jeg reagerer mer på at du aksepterer slik oppførsel av faren til barnet ditt jeg. hvorfor godtar du at han driter i deg og barnet og bryter løfter i hytt og pine? om du må leve som alenemor alikevel hvorfor være i et forhold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i alle dager, du tar da barnet i vogna? Trenger jo ikke la ungen krype rundt når det finnes vogner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19:35... Jeg er selv helsesekretær, og alenemor.

 

Merkelig at selv med alt jeg har hatt av timer opp gjennom årene, så har det gått greit med barn. MÅ en så MÅ en. Sånn er det med den saken.

 

Herlighet.. gjøre seg avhengig av en mann for å få gjort noe selv... Tragisk.

 

Hilsen meg som farget vipper ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere syns ikke det er en smule egoistisk å forvente at andre skal se til barna deres? Jeg jobber som frisør. Og kan opplyse alle dere som mener at det er helt i orden å ta med barn overalt om at det er det ikke!

 

Det er for det første ett mareritt for folk å høre på sutring i lengre tid!

For det andre, er dere klar over hvor forstyrrende det er med barn, som løper rundt, river ned o.l?

Ta ansvar for egne barn, vi er ingen barnehage!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen.

 

Til dere som mener jeg kan ha barnet i

 

bilstol: den er fastmontert i bilen og jeg har INGEN mulighet å ta den med opp i 3 etasje med barn:P da må barnet sitte alene i bilen i en og en halv time...selvsagt ikke!

 

Vogn: hun hater vogna, nekter å sitte fastspent utenom når vi faktisk "er i fart"

 

Lokke med mat: nja går sikkert bra i 4-5 minutt...

 

Soving: 15 minutt iløpet av hele dagen er alt hun sover, har aldri hatt et "sovebarn".

 

La tannpleierne passe barnet er ikke aktuelt, jeg respekterer jobben de gjør og vil ikke at de skal være "babysitter" mens jeg sitter fastspent i stolen.

 

Leker: hehe ja kunne blitt interessant, hun er OVERALT, klatrer og tar på absolutt alt!Hvordan gjør jeg det når jeg sitter i stolen??!

 

Ja hadde vært noe annet om jeg faktisk skulle til legen, der er jeg "fri" med kroppen min og kan holde henne/ta henne når hun går ulovlige plasser...

 

jeg har hatt henne med overalt ellers så ikke kom med det, men akkurat denne timen halvannen så MÅ jeg ha barnepass....

 

barnefar er kommet hjem og prøver å smiske med meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...