Gå til innhold

Hvor mye har dere lagt på dere??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 29+1 og har lagt på meg 13 kg. Omtrent akkurat som i forrige svangerskap. Mye vann i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 27+2 , veide 87 kg når jeg blei gravid, gikk så ned til 80 og veier nå 84. veit ikke om det er positivt eller nagativt jeg, men hadde trodd jeg skulle ha gått opp mer...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 26 + 1 visstnok.. og har lagt på meg 7 kg ifølge legen min. Tror jeg hadde lagt på men to kg før første kontroll, men det skyldtes nok julen...

Så lenge det går jevnt oppover er jeg ikke stresset, kan med hånden på hjertet si at jeg misliker sterkt å gå opp i vekt pga jobbet utrolig hardt for å gå ned i vekt hele fjoråret.

 

Men det er jo lettere å legge på seg når man har gått mye ned i vekt, så jeg må si meg fornøyd. Legen mente det var helt på normalen og jeg lå godt an til ca 14 kg vektøkning og det mente hun at tilnærmet forsvant på klinikken. At kroppen er dvaskere og slappere... det snakket vi ikke om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er i uke 30, og har lagt på meg 9 kg. Dette føltes normalt, helt til jeg leste hvor lite de fleste har lagt på seg her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann :) jeg er 26+2 i dag og jeg har lagt på meg 13kg!!!! synes selv det er mye, men legen forsikret meg om i går att det var helt normalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er i dag fullgåtte 28 uker, å har gått opp nesten 12 kg!! syns dette var mye, men var mye dårlig i begynnelsen så gikk først ned til 50, å nå veier jeg nesten 62, syns dette var mye, men får høre at det passer ihvertfall, ingenting vann i kroppen heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tenkt at jeg har hatt full kontroll over vekta, men det har jeg tydeligvis ikke... Jeg skjønner bare ikke! Lårene har blitt smalere, overarmene har blitt smalere og jeg får kommentarer fra folk rundt meg om at ansiktet også har blitt smalere... Men vekta viste vitterlig 11,7 kg økning! Jeg er 28 + 2. Jeg får si som noen andre på dette innlegget; det får bli som det blir!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 29, veide 56 før jeg ble gravid, og nå veier jeg 59.

Men var kjempe dårlig i starten, så da gikk jeg ned til ca 51.

Man teller fra det man veide før man ble gravid eller?! har enten gått opp 2 kg eller 7 kg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 29 og 9 kg opp så langt! Starta på 68, er nå på 77, og tenker at det blir mer i vente på mandag. Skal nemlig til jordmor, og hun har den ondeste, digitale vekta i historien..... Den viser alltid mer enn andre vekter gjør.. Jaja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 28+1 hær. Veide 63 før jeg ble gravid og veier nå 69kg. Men jeg gikk også ned i starten, til 60. Så er usikker på om jeg skal regne fra 60 kg eller 63 kg ? Spiller jo ikke så stor rolle heller da men greit å vite:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi... Her leste jeg masse små tall.. Jeg er andregangsfødende, og veide 48 før jeg ble gravid.. Nå er jeg uke 28 og har allerede lagt på meg 12 kg!!

 

Veier nå 60 kg.. Fortsetter jeg å vokse som dette blir jeg DIGER :P hehehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 59 i starten nå var vist vekten på 70 så 11 kg her. Synes det burde stoppe opp litt nå :) er 31+3 i dag.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg går i 29svuke og har bare lagr på meg 900gram. har ikke noe mat lyst. var ikke noe overvektig når jeg ble gravid. gikk ned 5kilo i begynnelsen av sv.skapet. jordmor sier ingenting om det. men jeg er litt bekymret om lille baby får den næring den trenger. har jo nesten ikke noe mage heller. og det er mitt andre sv.skap.. alle klager på at jeg har så liten mage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 30, og opp 2kg... Gikk ned noen kg i begynnelsen, men er nå oppe i to mer enn startvekta. Fått litt kjeft, for nå veier jo baby, morkake, blod, fostervann osv mer enn de to kiloene, og jeg var normalvektig i utgangspunktet. Men, har jo enda ti uker å gå opp på, så det kommer nok sigende her også tenker jeg ! Rart med det, hvis vi går opp for "lite" er vi bekymra, går vi opp for "mye" er vi misfornøyde, og de som ligger på gjennomsnittet er fortsatt ikke fornøyd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...