Gå til innhold

Hvor mye har dere lagt på dere??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 23 uker i morgen, og har til nå lagt på meg ca 7 kg..! Er det mye, og hva er normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke hva som er normal. Jeg har lagt på meg 2 kg. Var mye dårlig til å begynne med, så gikk ned litt først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er også 23uker, og har lagt på meg 4-5kg. Jeg var 51kg da jeg ble gravid. Jeg har til nå ikke fått noe vann i kroppen!

7kg er helt innenfor normalen, så du skal ikke stresse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 uker og 3 kg =) "normalt" og legge på seg ca 12 kg i svangerskapet sier de, så du trenger ikke stresse :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er 23 uker oog har lagt på meg 8 kg,og syns det er helt grusomt...jeg veide å 51 kg før jeg ble gravid,savner klærne mine jeg :( hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Er i 24 uke og har gått opp 6 kilo til nå. Har skjerpet meg nå, da jeg hadde en periode jeg spiste sjokolade nesten hver dag. Nå holder jeg meg til helgene. Men har erstattet sjokoladen med yoghurt.. ikke så bra det heller når det kommer opp i mengder. Hvorfor kan man ikke bare få dilla på noe sunt??

Håper det stabiliserer seg litt.. tror noe er vann også, for merker jeg er litt hoven i føttene på kveldstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt på meg MASSE! Jeg veide 69,8 kg ved kontroll uke 24 (jeg er nå i uke 25). Jeg har lagt på meg ca 8/9 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 22+2 og har lagt på meg 6-7 kg tror jeg. Helt normalt visstnok, men jeg hadde i tillegg til de 6.7 gått opp 5kg før jeg ble gravid også fordi jeg syns det var så smart å unne seg litt ekstra når en hadde slutta å røyke. Uff uff. Håper den totale vektøningen kan holde seg under 15kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er i uke 22 i dag, og har kun lagt på meg rundt 2 kg, men prøver å være flink med trening ved siden av. Tenker nok det kommer til å stige endel nå fremover som babyen vokser raskere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er i uke 23 jeg også, og vekta viser 8,5 kg pluss. Hjelpes. Syns det er mye, men jordmor sier det er helt normalt. Så jeg håper på at jeg kan klare å holde meg innenfor 15 kg. Gikk opp 13 kg med førstemann, men da med ti kilo mere i utgangspunktet. Jeg ligger også langt over gjennomsnittet på symfyse-fundus målene.. Merklig.. Har absolutt ikke mye polstring på kroppen fra før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin 2 oktober, uke 27 i følge bim. +8 kg. Helt normalt for meg, finnes ikke bekymret.

Dette er fjerde sv.skap. Hatt sluttvekt på 72-74 kg i de tre foregående, veier nå ca 67. Alltid gått opp mest i begynnelsen av sv.skapet.

 

1. gang gikk jeg ned ca 5 kg på føden, resten i løpet av 3-4 måneder.

2. gang gikk jeg opp(!) et halvt kilo på føden, alt borte på ca 9 mndr (uten at jeg gjorde annet enn å amme)

3. gang gikk jeg ned 14 kg på føden. Så alt kan skje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er 27 uker på vei i dag enlig ultralyds tremin som er den 2 oktober. ble målt på svangerskapskontroll i går og var gått opp 7 kg :-) var helt fin vektøkning sa jordmora :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest isimagen

Jeg er i uke 27 og har gått opp 5 kg. Kan ikke merke at noen bukser har blitt trange, så tror det meste av vekten er baby, fostervann, morkake og litt økt menge blod i kroppen, vann i føttene og pupper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

jeg er 28 + 2 i dag og gått opp ca 10 kg. hadde ikke så mye fra før så er vist passende for meg det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 26 og lagt på meg ca 12 kg. Kom en del kilo sigende da jeg lå kvalm (uten oppkast) i 1,5 mnd. Det blir nå det det blir;)

Synes det var veeeldig mange som hadde gått opp kun 2-3 kg her. Er jeg heeelt på bærtur eller? Det er jo veldig invididuelt da, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 27 og har lagt på meg 4 kg, veier 80 kg nå, det samme som jeg veide på slutten av forrige svangerskap så hadde litt ekstra til å begynne med denne gangen, er derfor veldig glad for at vekta ikke stiger så altfor fort nå... Det meste er normalt, har funnet ut at det er bedre å slappe av og ta det som det kommer så lenge man føler seg frisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...