Gå til innhold

Mitt liv som ENEBARN!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne tråden kom som et resultat av alle bedreviterne som forteller de som har et barn for guffent egoistiske de er som kun har et barn. Tendensen gjentok seg i denne tråden.

Dette er anonymforum, alt kan bli en krangletråd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

14.00 du må gjerne ønske det, men det kommer ikke til å skje så lenge idioter forsøker å fortelle andre hva som er reet i forhold til antall barn :)

Skrevet

Hvis alle hadde passet på seg selv og ikke vært så opptatte av hva andre mener, ja da hadde anonymforumet vært mye hyggeligere. Og man er vel ikke bedrevitende selv om man ikke har samme mening som noen andre.

Skrevet

Jeg signerer dette, 12:59

Tror det er fordeler og ulemper med begge siden, men jeg er vokst opp i en stor-familie og har 4 barn selv, og jeg priser meg lykkelig over å ha så mange rundt meg =)

Skrevet

Man er bedrevitende når man presterer å kalle andre foreldre egoistiske fordi de kun får ett barn, for deretter å ramse opp alle mulige skrekkscenarioer for å bevise at man har rett. Det er så dumt at man ikke skulle tro voksne mennesker kunne synke så lavt.

Skrevet

14.05: Jeg syns jeg skimter deg laaangt der nede, ja for du falt ganske langt ned!!

Skrevet

Hehehehehe, for et elendig forsøk på å fornærme noen. Bedre lykke neste gang.

Skrevet

Lurer på hva som feiler dere damer her.... Kjeder dere dere?

Skrevet

Litt :) Men enten jeg hadde kjedet meg eller ikke står jeg fast på at kun mindre begavede mennesker tror de besitter fasiten for hva som er korrekt antall barn, dvs, hva som er feil. Man kan kun vite hvilket antall barn som er riktig for seg og sin familie.

Skrevet

Var ikke meningen å starte krangler her inne akkurat. Jeg ville bare fortelle de at det ikke behøver å være døden å være enebarn!

Jeg mente ikke med innlegget mitt at enebarn er best. Jeg tror det går an å få en fantastisk oppvekst som enebarn, og en kjip oppvekst som enebarn. Og jeg tror det går an å få en fantastisk oppvekst med søsken, og en kjip oppvekst med søsken.

HI

Skrevet

Jeg er enebarn på mammas side, møtte ikke pappa før jeg var 18, Da møtte jeg søsknene mine.. Jeg har hatt det helt supert uten søsken.

Fordeler og ulemper med alt her i livet.. jeg er enig med HI

Skrevet

Takk!

Her blir det enebarn av medisinske årsaker.

Jeg har tenkt som det du beskriver - så da er jeg på sporet!

MEN ikke alle søsken krangler så busta fyker. Det er ikke noe jeg husker fra min barndom ihvertfall (har søsken selv). Det samme gjelder min mann (som også har søsken).

Skrevet

Jeg er også enebarn, og hadde det akkurat som deg! Ønsket meg søsken, men ikke sånn at det dominerte hele livet mitt og gjorde meg trist og innesluttet. Jeg hadde det kjempefint som enebarn og ble ikke bortskjemt på noe, bortsett fra på kjærlighet og oppmerksomhet fra to hengivne foreldre, som dessverre ikke klarte å få flere barn enn meg selv om de gjerne ønsket.

Skrevet

Jeg har to brødre, og uansett hvor mye vi kranglet, så er det alltid en historie bak det, og GODE minner. Jeg kan fortsatt tenke tilbake, og begynne å le over de kranglene vi hadde. Og for ikke å tenke på hvor fint vi hadde det ilag da vi ikke kranget også. Så uansett hvor mye positivt du skriver om det å vokse opp som alenebarn, HI, så tror jeg det er mer positivt å ha søsken.

Skrevet

Flott innlegg HI :) Jeg også tror det er fordeler og ulemper med alt her i livet, og at det er ikke antall barn som avgjør om oppveksten bli god eller ikke. Det er vel helhet og omgivelsene ved oppveksten man bør se på :)

Skrevet

Takk for ett fint innelgg :D

Alt går jo etter hva man er vant til. Selv er jeg oppvokst i en søskenflokk på 4 jenter, og har hatt varierende forhold til alle opp etter årene. Men ville ikke vært foruten en av dem engang.

Siden jeg kommer fra en "stor" familie, så var det totalt fremmed for meg å bare få ett barn, så ser ut som vi ender på tre etterhvert :D

Man finner positive og negative ting med begge deler.

Så i bunn og grunn handler det bare om at alle er forskjellige og har forskjellige erfaringer og meninger :D OG BRA ER DET :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...