Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 29. mai 2011 #26 Skrevet 29. mai 2011 Hvor leser dere at jeg syns det er greit å gi barna sine blåmerker?? Får barna blåmerker har man tatt for hardt, men å påstå at å bli tatt i armen er misshandling og at man burde forlate mannen og at foreldre aldri tar barna sine i armen, da lurer jeg på hvilken rosa sky dere lever på?
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2011 #27 Skrevet 29. mai 2011 Hehe, jeg må le litt. Joda, det var en voldsom reaksjon på en bagatell... Shit happens! Joda, han burde snakket med jenta. Hvor gammel er hun forresten? Jeg husker flere ganger hvor jeg hang som ei filledokke når min far koblet inn og lempet meg på rommet mitt. Og det var sjelden han ble sint! Jeg har ingen men av det, men kan forstå reaksjonen hans i dag:) Men det er ikke mishandling om man tar i ungene en sjelden gang når begeret flyter over. Vi er bare mennesker. Er sikker på at mannen din har kjempedårlig samvittighet og reagerer med sinne overfor deg når du anklager han! Anklager han deg om du mister besinnelsen?
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2011 #28 Skrevet 29. mai 2011 Hva er forskjellen mellom klypemerke og blåmerke?
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2011 #29 Skrevet 29. mai 2011 Finnes andre måter å forholde seg til barn enn "fri barneoppdragelse" og vold, feks kan man bruke hodet. I dette tilfellet til å forstå at også barn kan ha uhell og miste ting uten at det betyr at det skal brukes vold mot barnet. Og så om barnet har kastet yoghurten så betyr ikke det at man har rett til å bruke vold, eller at det er nyttig for barnet at man bruker vold. Det er enkelte somaliere og irakere som ikke har kultur hjemmefra til å se andre handlingsalternativer. Vil du lære barnet ditt at om noen gjør litt urett mot deg så skal du gjengjelde med gjøre mye værre urett? Hvordan blir det når barnet er blitt voksen og føler for å slå noen ned fordi vedkommende så stygt på en, sa noe skjevt, kasta noe mot en? Hvis dere som synes det er greit å gi barna deres blåmerker, hvordan ville dere reagert om en fremmed kom bort til barnet deres og klemte til slik at barnet fikk blåmerker?
Gjest ->>- Skrevet 29. mai 2011 #31 Skrevet 29. mai 2011 Det er straffbart og faller under definisjonen fysisk mishandling om det skjer én gang i løpet av atten år, Will-dama.
Gjest ->>- Skrevet 29. mai 2011 #32 Skrevet 29. mai 2011 Mødre har sjelden anledning til å nekte barna sine kontakt med én forelder. Men at det er grunnlag for å forlange familieterapi og eventuelt sinnemestrinsterapi for far, ja, absolutt. Det er noe fundamentalt galt om man reagerer på frustrasjon med å ta så hardt i barna sine at de får blåmerker av det.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2011 #33 Skrevet 29. mai 2011 så det faren gjorde er straffbart? når det har skjedd EN gang?
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2011 #34 Skrevet 29. mai 2011 Ro ned litt a folkens... skjønner at temaet engasjerer, men å gå til angrep på folk og til og med skrive usmakelige kommentarer hvor man skriver navn på andres barn osv er faktisk ganske drøyt. Dessuten må jeg bare spørre meg hvorfor 10.59 velger å dra somaliere og irakere inn i dette, ingen som har skrevet noe om at mannen til HI er hverken det ene eller det andre. Jeg er sjokkert over hva folk får seg til å skrive bare fordi de er anonyme. Som svar til HI vil jeg bare si at;Ja, det mannen din gjorde var feil, og ikke minst det han gjorde etterpå med at han ikke bad om unnskyldning og bare dro sin vei var veldig dumt gjort. Men ikke la det går for fort i svingene her, i dag har han nok fått tid til å roe seg ned og tenke på hva han har gjort. Jeg tipper at reaksjonen hans faktisk var fordi han angret seg og var full av dårlig samvittighet. Javisst var han umoden, og han burde lære av sine feil. gjør han ikke det så blir problemet straks større. Du sier ikke noe om hvorvidt han har gjort noe lignende før??? Kan han reagere på samme måte, med bare å dra mener jeg, hvis dere har kranglet? Jeg har 6 års erfaring fra barnehage, og dersom jeg hadde sett et slikt blåmerke en gang, ville jeg nok ha forhørt meg med andre på avdelingen om de hadde sett sånt før, så hadde jeg spurt hva som hadde skjedd. Hadde det gjentatt seg flere ganger ville jeg fulgt ekstra nøye med og notert og dokumentert hva jeg hadde sett. Jeg er barnevernspedagog og synes det er trist å si det, men barnevernet ville aldri definert dette som mishandling om det bare har skjedd en gang. Det som ville skjedd (hadde barnevernet hatt ressurser til det bare) kunne vært at dere ville fått tilbud om veiledning eller foreldrekurs, men tviler på at barnevernstjenesten i noen som helst kommune har ressurser til det. Du HI, kjenner mannen din best og kjenner best hans reaksjonsmønster, prøv å snakke med han i dag, hør hva han har å si, uten å rope og skrike og selvfølgelig uten at barnet hører det ( det gjør saken bare enda verre for barnet deres). La han evt ta en prat med barnet etterpå, enten med deg i rommet eller i rommet ved siden av. Du skriver forresten ikke noe om hva slags relasjon de to har fra før?? Vær forsiktig før dere roper mishandling jenter. Dere kan ødelegge folks liv. synes endel av svarene her inne virker ganske umodne og useriøse, det er farlig når folk skriver om veldig private og nære ting de sliter med. Etter noen år i barnevernet må jeg si at hadde de problemene vi jobber med til daglig vært av dette kaliberet, så ville jobbene i barnevernet ikke hatt like mye "gjennomtrekk". Vi ser saker som er sinnsykt mye verre på daglig basis.... mener ikke å bagatellisere her, bare sette ting litt i perspektiv.... Jeg tror det er veldig enkelt for folk å skrive svar på slike innlegg, men med så lite bakgrunnsinformasjon så blir ikke rådene man får så veldig gode heller (mener hvertfall jeg) Dette ble langt, vil bare si at jeg tør ikke annet enn å signere med anonym etter å ha sett hvordan folk behandler de som tør å ikke være anonyme... Ha en fin søndag folkens! Håper det går bra med HI og at hele situasjonen løser seg på best mulig måte for mor, far og ikke minst den lille jenta som er den som lider mest oppi alt dette...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå