Anonym bruker Skrevet 28. mai 2011 #27 Skrevet 28. mai 2011 Ja selvsagt! Min mann var nødt til å fylle begge "roller" mye pga min sykdom og vårt barn har et like nært forhold til faren som til meg. I tillegg vet han like mye om klær, rutiner, mat og alt annet som jeg.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2011 #28 Skrevet 28. mai 2011 Avhenger av person, finnes dårlige fedre og mødre, og gode fedre og mødre. Det faller seg kansje litt mer naturlig for oss mødre, det er også mer forventet av det er vi som tar alt ansvar. Men jeg er nok redd at din bror trolig ikke blir alenefar, men samværspappa, når barnet kommer til verden så vil nok eksen hans neppe gi fra seg ungen, uansett hva hun sier nå. Her i hjemmet så er det nok jeg som tar meg mer av barna, men det er fordi det er jeg som er tilstede, mannen har et yrke som gjør at han er veldig mye borte. Han tar sin del når han er hjemme og klarer nok fint å ta vare på barna alene også hvis jeg skal bort, men det lengste han har vært alene med barna er et par dager, så vant er han ikke, ser for meg litt kaos og en stressa pappa hvis han både skulle ordnet seg selv, 3 barn som skulle leveres og komme seg på en vanlig dagjobb. Han har jo aldri gjort det før tross alt.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2011 #29 Skrevet 28. mai 2011 Ja, jeg tror nok egentlig hun ombestemmer seg jeg også. Naturen er vel ganske sterk sånn sett, at når barnet er født og man får det på brystet, vil man bare passe på det og ta vare på det. HI
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2011 #30 Skrevet 28. mai 2011 Min mann har en veldig omsorg for barna. Han er ikke bare morsom og beskyttende og passer på de basiske behovene, han tar også spontant del i vanlige hverdagsting som fletting av hår, bruk av balsam, smøring av såre rumper, vurdering av utvikling, osv osv (alle mulige slags småting man tenker på når man har barn). Han koser, lytter, gir omsorg og kjærlighet. Svaret er absolutt ja.
☆☆☆ Skrevet 28. mai 2011 #31 Skrevet 28. mai 2011 Selvfølgelig! Dette er personspesifikke og ikke kjønnspesifikke egenskaper. Synes ikke broren din er unik på noen måte, bare en normalt oppegående person som ønsker seg barn. Men for all del, det er bra at han tar ansvar...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå