Gå til innhold

Eeehm, tror dere jeg er trygg nå? :P

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er LIVREDD edderkopper! Var plutselig en svær en som sprang over stuegulvet. Er noen dager til mannen kommer, så jeg tok frem støvsugern og støvsugde den opp mens jeg nærmest gråt :P

Teipet godt igjen hullet på støvsugerslangen etterpå.. :P

Er det sant at edderkopper kravler opp igjen etter å ha blitt støvsugd? For den var jo svær :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

trur de dauer jeg :)

Skrevet

De kravler opp ja, det vet jeg da jeg har opplevd det flere ganger.

Er selv livredd edderkopper så støvsugeren er mitt eneste våpen. Men jeg gir edderkoppen en god dæsj insektgift før jeg suger den opp. Som oftest dør de da i støvsugeren, men noen ganger rekker de å klatre ut av støvsugeren før dør rett utenfor.

Skrevet

drepte en monster edderkopp nettopp, SPLAT :D

hater de krypende ekle tingene, så da dreper man de i stede for å gjemme seg for de ;)

Skrevet

Hvor får man kjøpt insektsgift da? Og hvilken kan du anbefale?

Hadde masse maskeringstape på tuten på støvsugern. Får håpe jæveln ikke klarer og komme seg ut :P

Jeg kommer garantert ikke til å få sove i natt!!

HI

Skrevet

Jame, jeg tør ikke.. :P

Jeg blir så redd når jeg prøver å ta de, ellr går etter de for å kverke de med noe. Greier akkurat å unnslippe gjenstanden jeg tenkte å mose de med, og løper mot meg. Det er da jeg hyler og løper så langt vekk jeg kan :P

HI

Skrevet

Heter Permetrin (eller noe i den duren).

Er på blå flaske og fås på Felleskjøpet og Plantasjen.

Sprayer den også utvendig rundt vinduer og dører slik at de ikke går inn eller dør raskt når de gjør det.

Skrevet

Hahaha! Er som å lese om meg selv!!

Jeg skriker på gubben om alt som har med insekter og gjøre. Er han ikke hjemme og får tatt insektene for meg så setter jeg et glass over insektet til han kommer hjem! Hahaha!

:D:D

Skrevet

her klaskes de sønder og sammen med hva som helst, mens jeg hyler og griner og er vettskremt.. jeg nøyer meg ikke med ett kakk eller to.. her skal jeg være sikker, og det er jeg ikke før alt er en våt flekk og det ikke går and å se på "delene" at det har vært en edderkopp! :P

forstår ikke de som tar de med støvsugern, de dør jo ikke av det! de blir bare flytta til kottet/kjellern eller andre steder der støvsugern som regel står.. og det er jo idielle steder for edderkopper å bosette seg.. :S grøss!

hadde heller ikke stolt på at litt tape skulle reddet livet mitt for en slik fæling! hehe.. føler meg trygg når den er så dau at den ikke kommer seg av flekken! :P

Skrevet

Dumt man ikke får telefonkatalogen i papirformat mer. hehe

Tenker nok du er trygg nå, HI. De kan kanskje klatre, men de kan ikke tygge seg gjennom tape. :)

Skrevet

Ta tapen av støvsugeren og sett den utforbi i natt! Da slipper du å være så redd.

Skrevet

Jeg syns du er tøff som støvsuger opp de store:-) Jeg tørr bare å støvsuge opp de små og da finner jeg alltid mest mulig støv jeg kan støvsuge over dem. Nå fungerer dessuten ikke det heller ettersom vi har sentralstøvsuger og tanken på at de skal forsvinne inn i den er for ekkel til at jeg tørr:-p

Jeg hadde en edderkopp liggende i over en uke under en telefonkatalog mens jeg fortsatt bodde hjemme hos mamma og pappa. Jeg fikk sluppet den ned på edderkoppen, men turte ikke å løfte den opp for å se om edderkoppen var død... Og en most, svær edderkopp fristet heller ikke...

Skrevet

Jeg var alene hjemme her for noen uker siden og da jeg skulle på do så var det en svær, stygg, ekkel edderkopp som okkuperte doen! Jeg tok støvsugeren fatt, støvsugde den mens jeg hylte, støvsugde litt grus utenfor, for å mose den inni og etterpå slengte jeg fra meg støvsugeren på trappa ute. Sånn i tilfelle den kom ut for å ta hevn, så var den UTE og jeg INNE i huset.

Lurer på hva naboene tenkte, støvsugeren ble liggende ute i to dager...:P

Skrevet

Haha, nå fikk du meg til å le, selv om jeg e like redd selv:-p

Skrevet

JIPPI, jeg fant insektsspray! :D

Har sprayet vinduer. Tenkte å spraye gulvlistene også. Disponerer andreetasjen i et hus, hvilke andre plasser lønner det seg for meg å spraye?

Er sprayen farlig for småbarn og katter? Får katt snart, og håper den blir en racer til å finne og spise edderkopper :P

HI

Skrevet

Det betyr ulykke å drepe edderkopper :(

Jeg tar de varsomt opp med hendene og slipper de ut utenfor inngangsdøra. Så jeg er iallfall ikke redd de.

Svære, feite møll, derimot... Grøss....

Skrevet

Dere vet at en hunnedderkopp kan ha UTROLIG mange små babyedderkopper i magen sin? Så om man slår ihjel en edderkopp risikerer man å få en haug bittesmå(som vokser seg store) krypende inne istedet?

Grøss!

Skrevet

TAKK; Jeg som drepte en med bare handa for å redde babyen.... :s

Skrevet

hehehe.. pyser!! :D

En gang krabbet det en edderkopp stor som en femmer (bare kroppen da, med beina var den større..) på bilstolen til Lille. Hun satt i den, og i følge mamma ropte jeg: Du eter ikke ungen min!! Før jeg kastet meg ut av bilen, rev ungen ut av stolen og kastet alt ut av bilen for å finne morder-svinet. Har ikke funnet den eller sett den igjen, nesten 5 år senere... Bor sikkert en hel edderkoppfamilie i bilen nå! I følge google var det en helt vanlig skogsedderkopp, men jeg er fortsatt sikker på at den var giftig!

.. Dessuten påstår lille til den dag i dag, at den var stor som en kattunge!!

Skrevet

Hva tror du en norsk edderkopp kan gjøre deg? Herrefred.. ta dopapir eller kjøkkenpapir og knert dritten.... Så kaster du den i do, og trekker ned. Da kan du slappe helt av ;)

Forstår at dette kan være en fobi, men....... VI HAR IKKE FARLIGE EDDERKOPPER I NORGE!!!!!!!!

Skrevet

Klart Lille påstår det. Du har jo gitt henne traumer må du forstå, og gitt henne edderkoppskrekk. :P

Skrevet

Du kan jo plassere støvsugeren i hagen til den naboen som irriterer deg mest :-)

Har prøvd å støvsuge fluer. Seinere så jeg noen fluer i halvsvime som lå utenfor støvsugeren.

Skrevet

Hun? Traumer? Hahah! Not, hun holder de og synes de er søte! Dessuten eter hun sånne "tissemaur" fordi det har hun lært at går an i naturbarnehagen! Jauda! Traumer. Dessuten er ikke jeg redd edderkopper heller, men denna var svæææær altså!! hehe.

Skrevet

Jeg prøvde i det lengste å holde edderkopp-skrekken min skjult for guttungen, men det gikk ikke i det lange løp.

Nå er han 5, løfter unna edderkopper for å redde mamman sin når han vil være snill. Og fanger dem for å vise meg på nært hold når han vil være slem. Skremte vettet av meg en gang gjorde han den.....piiiip.....he he he.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...