Gå til innhold

Åssen er det med vekta jenter?


MaybeBaby *12.08.11*

Anbefalte innlegg

jeg er i uke 29, og har lagt på meg 8-9 kilo!Ser det er omtrent det de fleste ligger på, så da er det vel rimelig normalt:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 29+4, og har lagt på meg 16 kilo... har en del vann i kroppen, så prøver å overbevise meg selv om at det veier en del kilo ;) har stort sett fått alle mine kilo på magen, så ja, den er ENORM... håper virkelig at denne vektøkningen ikke fortsetter i det tempoet den har gjort, men at den stagnerer litt.. det må være lov å håpe, selv om jeg egentlig vet at det er nå kiloene kommer.. ;) jaja, bra jeg har en stor plan om å bli sprek på høsten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere, meg som startet denne tråden. Gått opp 200 gram til siden forrige ktr. Altså uke 32 + 5,9 kg. Fått henvisning til Riksen for ultralyd, da legn syns det var litt lite vektoppgang. Jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke legger på meg mer. Gjør vondt å høre legen spørre meg om jeg slanker meg! Spiser normalt og i helga bakte jeg en haug m muffins:P Heldigvis vokser magemålet bra og på den ordinære ultralyden var alt som det skulle, ut fra det som kunne sees. Lege var redd for for lite fostervann. Uffa håper jeg får time snart.!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:-) Jeg er i uke 33 og har plutselig begynt å "drite i" hvordan vekta er, koser meg og tar det som det kommer:-) Må legge til at jeg ikke er overvektig fra før og derfor trenger jeg ikke ta så mye hensyn:-) I uke 32 hadde jeg lagt på meg 15 kg, så skal vel babyen legge på seg en del framover, hmmm ja ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg på denne jeg ;)

Er 31+0 i dag og har lagt på meg 7,8 kg.

Helt greit det liksom men hvorfor i all verden MÅ rumpa bli til en eneste stor geletopp?! Føles jo ut som den disser i 3 minutter etter jeg har stoppet opp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det høres "kjekt" ut at legen følger nøye med da.

Selv gikk jeg ikke opp mer en 7 kg totalt sist svangerskap.

Bekymret meg litt over det da og tok det opp med JM men hun sa bare noe sånt som "Ja, men er ikke det greit da? Nok av de som legger på seg alt for mye og det hadde vel ikke vært noe kjekt heller.."

 

Er sikkert ingen ting å bekymre seg for.

Babyen har det sikkert kjempe fint. Eneste jeg merket var at JEG godt kunne hatt et par kg til å gå på med tanke på ammingen. De 7 kg mine var borte før jeg kom meg hjem fra sykehuset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

I uke 36: 8,2 kg hittil. Var på ultralyd for et par uker siden pga dårlig vektoppgang, men alt stod bra til med lille frøkna :) Fortsatt noen "fete uker" igjen men nå som jeg vet ståa er bra blåser jeg litt i vekta. Håper riktignok å maks gå opp 11,5 som er "optimalt" for min BMI føre graviditet, som i utg.punktet alt er litt høy. Time will show, ha en fin dag" :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan finner du ut hva som er den rette vektøkningen for deg?

Fomel på nett eller JM?

 

Min JM er ikke opptatt av vekten i det hele tatt.

Har ikke vært noe tema noen av gangene jeg har vært hos henne.

(men har hatt legetimer inn i mellom og da har den blitt ført opp)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste i en fagbok. Kropssmasseindeks KMI under 19 før graviditet, anbefalt vektøkning 12.5- 18. KMI 19- 26: 11.5- 16 kg. KMI 27- 30: 7- 11.5 kg. KMi 30 eller mer: 7 kg eller mindre. Dette er tallene for den totale vektøkningen i hele svangerskapet, og anbefalingene gjelder kvinner som ventet ett barn. KMI leses ut av et skjema. Er ment som et pekepinn. Man skal ikke bli helt fanatisk opptatt av vekt heller:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 37 og har gått opp 7 kg. Er i grunn godt fornøyd med det og håper at det ikke blir så mye ekstra de siste ukene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...