Gå til innhold

Eksen av samboer... (langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil ikke si at jeg er sjalu av meg ( har god kontakt med mange av hans ekser). Verken jeg eller samboeren min har hatt mange forhold før vi ble sammen med hverandre og jeg må legge til at jeg stoler hundre prosent på han.

Men, nå har det seg slik at samboeren min besluttet å melde seg inn i facebook til slutt ;) Selvsagt får jeg se hvem han er "venner" med og ikke. Han har lagt til samtlig av de eksene han har hatt og dette gjør meg i grunn ingenting, foruten om den ene jenta...

Jeg vet ikke noe mye om henne. Vet at de bestemte i lag at det skulle bli slutt mellom dem og samboeren min syntes dette føltes riktig. Ingen kjærlighetssorg med andre ord (dette har han pratet om når det gjelder andre ekser).

Det som gjør at jeg reagerer på at han har lagt til henne på vennelista si er som følger. De var sammen 3-4 år før vi ble sammen. Hun hadde visst mange partnere før og etter de var sammen (ble sett på som litt løs av seg). Hun smittet han med HPV(hun var hans første), noe han igjen smittet meg med når vi ble sammen. Han fikk vite ifb bruddet at hun hadde fått HPV. Han prøvde å finne ut om han var smittet, men legene avviste han som resulterte i at jeg til slutt fikk det når vi ble sammen. I tillegg fikk hun folk til å hate han og har spredd usanne rykter.

Alt dette fant han ut etter bruddet med henne og i sammenheng med at jeg dro på klassetur til dette stede. Hvor folk enda pratet om han.

Siden den tid har han har byttet mange tlf, sim-kort osv,men beholdt nr hennes i alle disse årene (dette har han ikke gjort med de andre). Han har selvsagt lag henne til på facebook, har e-mail add hennes osv.

Det bekymrer meg egentlig ikke at han har all informasjonen om henne,men det faktum at han tenker så dårlig om henne pga alt som har skjedd,men likvel vil ha nr hennes, ha henne på facebook osv. Det er dette som gir meg en dårlig følelse. Det er som han ikke har respekt for seg selv og det provoserer meg. Ellers så lurer jeg rett og slett på om jeg har blitt løyet til...

Jeg klarer bare ikke å glemme dette av en eller annen grunn. Tro meg jeg er ikke redd for at dem har kontakt el. Dette er ødeleggende for meg fordi jeg tenker så sterkt anerledes. Jeg ville ikke hatt noe med en slik person å gjøre. Det får meg rett og slett til å føle meg dårlig. Hun har jo,med å løyet til samboeren min, faktisk smittet meg også.

Hva tenker andre om dette? Vet det høres rart ut og at burde være en bagatell,men siden hun hele tiden dukker opp så går det ikke bort.

Hi

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke si til ham at du synes det er litt rart - at han blir venn på Facebook med noen som har funnet på ting om ham for å skade ham.

Forresten er det ikke alle venner på Facebook man liker. Det er ei gruppe som heter "I really hate you" eller noe slikt. Mange er venner bare fordi de vil spionere på hverandre :-P

Men som du sier har han hatt nummeret hennes på telefonen i mange år, så han må vel se henne som noe mer enn ei han bare spionerer på.

Kanskje han har medlidenhet med henne? Ut fra det du skriver virker hun ganske ustabil.

Skrevet

Enormt mange har kjønnsvorter. At hun har kjønnsvorter burde da ikke spille noen rolle. Det er helt uvesentlig.

Skrevet

Har prøvd å spørr han om dette og har sagt i fra at jeg finner det underlig. Men han bare prater det bort og blir rar. Og blir egentlig bare enda mer provosert når han ikke kan prate med meg.

Kan hende, som du sier, at han har medlidenhet med henne.. Man da skulle man kanskje tro at det var bedre å ha kontakt enn å bare samle på informasjonen om henne.

Han har vært ganske bitter på henne for HPV smitten han fikk, og det var ikke det eneste han satt igjen med etter forholdet.

Hi

Skrevet

nei, det spiller en rolle for meg siden jeg ble smittet med det. Men vet også at det ikke er verdens undergang,men må si at det gjorde meg noe.

Hi

Skrevet

Hei :)

Bare litt infotmasjon om HPV til deg:

Fakta: Omtrent 70-80 prosent av alle kvinner (og menn) blir smittet av HPV en eller flere ganger i løpet av livet. HPV-infeksjon er vanligvis uten symptomer, og forsvinner av seg selv i løpet av 6-24 måneder i over 90 prosent av tilfellene. Det er til enhver tid 10-20 prosent av seksuelt aktive som har en pågående HPV-infeksjon.

De fleste kvinner med påviste celleforandringer har HPV. Omtrent 20-30 prosent av alle kvinner får påvist celleforandringer en eller flere ganger i løpet av livet, og 10 prosent vil få fjernet sine celleforandringer kirurgisk ved konisering der en liten del av livmortappen opereres vekk.

Jeg synes det er merkverdig at samboeren din er sikker på at han har blitt smittet av denne eksen og ikke en annen, eller at du er helt sikker på at du ikke allerede hadde det. Det er ikke vanlig å teste seg for dette viruset hos lege i forbindelse med testing av kjønnssykdommer.

Denne historien minner meg om min egen. Jeg må si at jeg fikk en uggen følelse av denne historien. Min eks, en riktig sosiopat, reagerte med å beskylde meg for å ha gitt han HPV viruset da jeg gjorde det slutt med han. Jeg var ganske ung (han var mye eldre enn meg) og ble helt forferdet og dro straks til legen som til å begynne med ikke engang ville teste med ettersom hun forklarte meg fakta over. Hun mente det var helt en absurd beskyldning å komme med. Ettersom dette forholdet etterhvert ble en politisak gikk hun med på å teste meg ettersom dette var en liten del av trakasseringen hans (han gikk rundt til alle og klandret meg for kjønnssykdommer). Resultatene fra min test var at jeg overhodet ikke hadde det engang.

Han trakkasserte meg i fem år, trass i at han gikk rundt til alle og baksnakket meg ville han ha kontroll over livet mitt. Han har hele tiden ville hatt kontakt trass i at han har hatt nye "offer". Heldigvis er jeg sikker på at jeg ikke er motsatt del av din historie for jeg har ikke min "fantastiske" eks på facebook.

Jeg kan med hånden på hjertet si at det lukter litt muffins av historien eksen din har gitt deg, men det er sikkert ut fra mine egne erfaringer. Jeg bare stusser over at han vil ha kontakt med noen som han ikke liker.

Hvis jeg var deg ville jeg heller ikke ha beskyldt denne jenta for å ha gitt deg HPV.

Lykke til uansett:)

Skrevet

Du er helt forbannet patetisk hvis du anklager eksen til gubben din for dette! Da må du jo faktisk anklage den som smittet henne, og den som smittet den som smittet henne.. osv i en evigvarende runddans. Hun ba sannsynligvis ikke om å bli smittet hun heller. Hønsehjerne..

Skrevet

Rettelse:

Jeg kan med hånden på hjertet si at det lukter litt muffins av historien SAMBOEREN din har gitt deg, men det er sikkert ut fra mine egne erfaringer. Jeg bare stusser over at han vil ha kontakt med noen som han ikke liker.

Beklager, det gikk litt fort her.

23.23

Skrevet

Vet mer enn dette om HPV. Jeg har faktisk hatt flere kraftige utbrudd, og fått masse informasjon om dette hos gyn,men har ikke hatt utbrudd på flere år nå. Jeg fikk HPV med at han fikk utbrudd mens vi hadde sex og noen dager senere fikk jeg utbrudd.

Vil også legge til at jeg var bare 16 år når jeg ble sammen med samboeren min og jeg hadde bare hatt sex 1 gang før,med kondom (og den hadde ikke sprukket).

Og han fortalte meg at eksen hans kom til han og fortalte at hun hadde fått HPV fra en annen. Han hadde ikke hatt sex med noen før henne.

Er egentlig enig om at det må være ett eller annet som ikke helt stemmer med hele historien og det plager meg faktisk at han vil ha kontakt med en person som har vært så ekkel med han.

Hi

Skrevet

MUFFENS!!! Ikke muffins!!! Vi snakker ikke småkaker her... Arrrghhh!

Skrevet

Hissig idag?

Liker småkaker jeg;) Flirer selv her :) Er det greit jeg skylder på ammetåka?

23.23

Skrevet

Hvis samboeren din nylig har meldt seg inn på Facebook, kan du se det litt an hvordan vennskapet deres utvikler seg. Legger de igjen meldinger på profilene til hverandre, er hun frekk eller er det andre mistenkelige ting?

Siden samboeren prater det bort vil han nok bli sint hvis du presser ham stadig vekk. Så kanskje lurere å kikke på hvordan vennskapet deres blir.

Skrevet

Hehehe, neida, ikke hissig :) Bare imponert over hvor mange som de siste ukene har rotet med dette her inne :)

Skrevet

Hvis hun jugde om det har hun jo et ansvar. Smittsomme sykdommer skal man ikke bringe videre til andre så sant man kan unngå det, og i det øyeblikk man har fått diagnosen skal man i alle fall si fra! Kjønnsvorter er med på å igangsette livmorhalskreft, det er ingen bagatell.

Skrevet

eneste diskusjonene jeg har er her inne for tiden så jeg har nok blitt litt miljøskadet;)

23.23

Skrevet

Uff og huff, dette lukter MUFFINS! Hahahahah...

Skrevet

Du skjønner ikke dette du? Hun ble smittet av noen, samboeren din ble smittet av henne, du ble smittet av han.HAn forteller en luguber historie og du reagerer som en middels dum kjerring og er sinna på eksen hans!! et er ditt ansvar å sørge for at dine nye partnere er testet for alt mellom himmel og jord. At du ikke tar ansvar er bare tåpelig.

Skrevet

Fått vel fortelle at han testet seg for alt mellom himmel jord når forholdet ble slutt. Dette gjorde vi begge to før vi hadde ubeskyttet sex. ingenting galt ble funnet på noen av oss. HPV kan bare påvises om man har utbrudd. Han fikk vite at hun viste at hun hadde HPV mens de var sammen. Så mener hun burde tatt ansvar. Og vil nok si at vi tok ansvar før vi hadde ubeskyttet sex. Vi testet oss for alt som fantest. HI

Skrevet

Du kan helt fint teste kvinner HPV uten utbrudd.

Jeg synes du virker mindre begavet som er sint på eksen til kjæresten din. Noe så latterlig.

Skrevet

Du virker helt blåst. Du snakker bare om HPV. For alt du vet kan han ha smittet henne. Hpv er forøvrig veldig vanlig.

Hvis det er så ille så ber du samboeren din fortelle sannheten istedet for å ljuge. Mest sannsynlig var hun sinnssykt god i senga - og det har sikkert bare blitt bedre. Med en såpass paranoid, surmulende dame som deg forstår jeg at han samler på eksene.

Merkelig at du reagerer på henne, men ikke på at han har laget en SAMLING av ekskjærestene sine? Skjønner at dere er unge.. tenker meg 18-19.

Skrevet

Herregud, HI. Du henger deg opp i at eksen til samboeren din har smittet ham med ikke så alvorlig kjønnssykdom som 70% av befolkningen har, og at hun har vært LØS (etter dine ord), fordi hun ikke er som deg som kun har hatt to partnere. Det her er typisk selvgodhet som kommer fra de som har vært så heldige og funnet den store kjærligheten tidlig, og ikke måtte kysse masse frosker og blitt skuffa mange ganger før. Du skriver at DU ikke klarer å forholde seg til ei som er så løs og har helt alminnelig sykdom. Javel, kanskje på tide å få huet ut av rævva og fokusere på samboeren din hvis du ikke vil at han skal ha kontakt med eksen? Er vel ikke hun som er ansvarlig for å imøtekomme det som DU vil, ikke hun som er parten i forholdet med deg.

Synes du må skjerpe deg og si til samboeren at du ikke liker hans kontakt med eksen - plassere problemet der det hører hjemme. Hvis ikke du skrev dette innlegget kun for å få anledning til å slenge masse dritt om eksen til samboeren da...

Skrevet

Huff, for en ubehagelig gjeng!

Tydeligvis er et eller annet kommet feil frem av meg eller så er det noen som har lest altfor fort. Mener ikke å sitte å dømme henne. Det med at hun var løs osv er noe jeg er blitt fortalt av samboeren min, ikke noe jeg dømmer henne for, mao så mener ikke jeg at jeg er bedre enn noe uansett hvordan deres situasjon er.

Kan jo si det i klartekst slik at det ikke er flere som misforstår poenget. Jeg dømmer ikke henne,men samboeren min som tydeligvis gjerne vil ha kontakt med henne til tross for det han har fortalt om henne.

Det at det var HPV er en bagatell noe jeg skrev innledningsvis,men jeg har blitt smittet såpass at jeg ikke har fått til å tisse på flere uker, så det ble ikke uten symptomer. Jeg er nå symptomfri,men alikevel så synes jeg dette var og er kjipt.

Samboern på den andre siden fikk ikke bare HPV,men han fikk hele sexlivet ødelagt. Han fikk bla prostatitt pga HPV.

Så for dere som synes dette er helt blåst så er det ingen som tvinger dere til å lese dette. Jeg bryr meg på bakgrunn av det samboeren min har fortalt, de konsekvenser det har fått og rett og slett fordi det handler om selvrespekt. Men må igjen legge til at det er slik JEG tenker.

Jeg vet også at det egentlig er en bagatell,men nå er det nå altså slik at jeg ikke klarer å glemme det siden navnet hennnes hele tiden dukker opp i ulike sammenhenger.

Hun er sikkert ei hyggelig jente og jeg skylder ikke på henne,men undrer meg over oppførselen til samboeren min.

Hi

Skrevet

Må legge til at vi begge er rundt 30 år.

Hi

Skrevet

For noe tull du kommer med her. Hele hovedinnlegget er et dømmende drittinnleggsom kaster dritt om eksen til kjæresten din.

Og du fikk ikke tisse? For en spesiell HPV-variant du har fått.

Skrevet

Jeg er ikke sint på samboeren min! Jeg setter spm tegn med selvrespekten hans. Jeg klandrer ingen, mener ikke jeg er bedre osv.

Og du kan ikke teste deg for HPV uten utbrudd, hvis ikke dette er noe nytt fra i 2010.

Fordi det har alle gyn jeg har vært til sagt i alle år, og hvis det har seg slik at man kan teste seg for det uten å utbrudd så vil jo det si at samboeren min har vært utro i såfall. For jeg ble ikke smittet før etter vi hadde vært sammen i 4 år. Og alle gyn og urologer vi har vært til har sagt at det ikke går an å teste seg for HPV foruten om når man har utbrudd.

Så kanskje det er du som er lite begavet som påstår dette 08.25 :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...