Gå til innhold

Jeg ser ned på hjemmeverende mødre

Anbefalte innlegg

Skrevet

TROLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIINNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er jo ikke det "valget" så reelt for veldig mange da. De aller fleste er avhengige av to inntekter. Mye av grunnen til at det går så bra i Norge er jo også på grunn av kvinners yrkesdeltakelse.

Tenk om norske kvinner hadde slutta å jobbe.

Dessuten har de fleste kvinner ambisjoner for livet sitt utover en hjemmetilværelse. Så hvis det skal være sånn at en bør være hjemmeværende for barnas del, så får fedrene bidra også da. De påstås jo å være like gode omsorgspersoner som mødre, men det er sjelden man hører om hjemmeværende fedre.

Skrevet

Å? Jeg kjenner flere i min nærmeste omgangskrets (hjemmeværende fedre altså). Og det dreier seg ikke om arbeidsledige menn eller menn i permisjon

Skrevet

Kan vel ikke si at jeg ser ned på hjemmeværende mødre, selv om jeg ikke helt forstår dem. Hvis de synes det å gå hjemme er supert og noen er villige til å forsørge dem så de får muligheten til nettopp det, så forstår jeg jo at de gjør det.

De jeg IKKE forstår meg på derimot, er fedrene. De godtar å sette seg selv i en rolle som skaffedyr mens fruen er hjemme og sørger for å etablere et forhold til barna som gjør at han bare kan drite i å få hovedomsorgen den dagen det evt skulle blitt slutt. Helt frivillig stiller han seg i en posisjon som "forelder nummer to". DET fatter jeg ikke at noen gjør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...