Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #1 Skrevet 22. mai 2011 Vet det er feil av meg. Husker hvor kjedelig det etterhvert ble å være hjemme i perm, og tenker at de som orker det på heltid må være mennesker med lite behov for intelektuell stimuli.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #2 Skrevet 22. mai 2011 For det første så kan du ikke snakke såå høyt om noe med INTELEKTUELL (som du skriver) . Du klarer jo ikke skrive engang.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #3 Skrevet 22. mai 2011 Du har ikke hatt så mye intellektuell stimuli, det er hvertfall sikkert. :-)
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #4 Skrevet 22. mai 2011 Jeg ser ned på folk som ikke kan stave hjemmeværende og intellektuell.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #5 Skrevet 22. mai 2011 HAHAHA! Du er jo ikke hakket bedre selv med så mye skrivefeil!
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #6 Skrevet 22. mai 2011 Jeg ser ned på folk som ikke skriver korrekt.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #7 Skrevet 22. mai 2011 Så merkelig innlegg. Selv om jeg ikke jobber lever jeg da et aktivt liv. Jeg har høy utdannelse, men med god økonomi sier jeg ikke nei til å være hjemme med mine barn. Jeg jobber også frivillig, og leser mye fagstoff, så tror faktisk at jeg er mer intellektuell enn deg H.I. Men jobber man 25% som frisør eller 40% i klesbutikk, ja da har man hele vettet.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #10 Skrevet 22. mai 2011 Det beste tegnet på at man ikke har noen gode argumet å komme med er at man begynner å angripe person, eller i denne sammenheng, rettskriving. Tydelig at de fleste i denne tråden ikke hadde noe bedre å komme med. hi
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #11 Skrevet 22. mai 2011 Jeg er enig med og støtter HI. Ser også ned på hjemmeværende. De er late og bidrar ikke til BNP eller verdiskapningen i landet. Jeg vokste opp med hjemmeværende mor og mine sosiale ferdigheter er blitt permanent skadet av bare å gå hjemme sammen med henne i oppveksten og lite kontakt med andre barn.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #12 Skrevet 22. mai 2011 For det første... det heter intellektuell..... Jeg har vært hjemmeværende i mange år, men det er ikke på grunn at mangel på behov for stimuli. Det har vært en nødvendighet. Men det er det nok mange rundt meg(som vet for lite om oss), som ikke vet. Jeg har en IQ på grensen til MENSA-medlemskap...... Jeg ser ikke på sladder over kaffekoppen som stimuli.... Og i dag driver jeg mitt eget firma. Hva gjør du, HI?
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #13 Skrevet 22. mai 2011 en tilværelse som hjemmeværende er akkurat så spennende som du gjør den til, at du HI ikke greide å gjøre det spennende eller utfordrende nok for hodet ditt er jo kun din egen feil
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #14 Skrevet 22. mai 2011 Vesentlig forskjell på de som VELGER å være hjemme, og de som MÅ. Jeg har en dobbel mastergrad og jobber som høyskolelektor på sykepleierutdanningen. hi
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #15 Skrevet 22. mai 2011 Jeg ser ned på slike hønsehjerner som deg Hi som gidder å lage et innlegg om dette - idiot!
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #16 Skrevet 22. mai 2011 hahahahaha saklig HI:p Saaaklig....tror du er en ensom sjel.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #17 Skrevet 22. mai 2011 jeg er hjemmeværende mor å koser meg med det.. det at du ser ned på dei som faktisk må være heime er på grensen..hva skal vi gjøre da, sende dei i barnehagen når dei er 3-4 mnd gamle?? jeg gjør det jeg føler er best for mitt barn det første året i hans liv, altså å ha meg i nærheten hele tiden...dei skal faktisk knytte seg til foreldre IKKE barnehagetanter... alle har hvert sitt syn på det, men JEG mener at et barn får det bedre i livet når barnet slipper å forholde seg til mange forskjellige voksne!
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #18 Skrevet 22. mai 2011 Hehe, jeg er hjemmeværende mor. Og føler meg på ingen måte støtt av inlegget ditt.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #19 Skrevet 22. mai 2011 Ser du ned på de fleste mødre på verdensbasis da eller? Jeg bor i utlandet og her blir de få mødrene som sender barna i barnehage sett ned på.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #20 Skrevet 22. mai 2011 Venninnen min som er lege valgte å være hjemme med sine barn i 6 år. Nå er barna skolebarn og hun har begynt på sin doktorgrad. Er hun intellektuell nok for deg HI?
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #21 Skrevet 22. mai 2011 Kanskje du bør bestille deg en time på norsk-kurs før du komenterer andre? hahaha
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #22 Skrevet 22. mai 2011 Nånå, hold your horses. Jeg hadde ikke tenkt å bidra i denne åndssvake tråden, men å påstå at mødre flest (på verdensbasis, no less!) er hjemmeværende er nok feil. Mødre flest passer ikke sine barn i en godt ventilert treromsleilighet - mødre flest _forsørger_ sine barn, hvis vi ser det store bildet på verdensbasis. De har ikke noe valg!
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #24 Skrevet 22. mai 2011 Fedre som sender barna i barnehagen da 2314-blir de sett ned på?
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #25 Skrevet 22. mai 2011 Har aldri møtt noen som gjør det så det kan jeg ikke svare på. Her jeg bor er det helst slik at de som har dårlig råd og har lavere sosial staus sender barna i barnehage, da fordi de ikke har noe valg. At de blir sett ned på var kanskje en overdrivelse, men det blir generelt sett på som noe folk gjør bare dersom de absolutt må (alenemødre e.l) Kjenner få eller ingen med god utdannelse og god råd som har sendt småbarn i barnehage. Det finnes forskjellige kulturer på dette med å sende barna i barnehage, i Norge er vel formelen at man er hjemme i 1 år, så begynner man å jobbe, mens i andre land er det andre normer som gjelder. Tror ikke man bør være så firkantet at man tror at det bare er vi nordmenn som tar riktige valg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå