Gå til innhold

j****** syklister!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva er greia med å sykle på hovedveien når man faktisk har sykkelsti/gangsti!!!??Møtt på 3 stykker bare idag...er det for å vise seg?:P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sykler på veien hvis det er folk på gang og sykkelvei, eller hvis den er rett og slett for jævlig i stand.

Men sykler ikke på gangsti, det er faktisk ikke lov.

Skrevet

Mange syklister sykler på en måte som gjør at de passer langt bedre inn blant biler enn fotgjengere. F.eks.

Skrevet

HVis du blirsåprovosert får du sette bilen fra deg. Med aggresjon i kroppen blir du en dårligere sjåfør og er en fare for andre. Fatter ikke vitsen med å irritere seg, syklistene har full rett til å være der.

Skrevet

ikke lov?hvor står det da?det gjør jeg hele tiden:P den er jo brei nok for å passere både det ene og det andre;)

Skrevet

full rett?vis meg det da....er det en regel eller noe?sykler du fortere enn 20km/t får du sykle på veien?

Skrevet

var visst ikke bare jeg om ble provosert(bilen foran tuuutet på ene vi møtte):P det klarer jeg å unngå;)

HI

Skrevet

Sykelister har rett til å sykle på veien, men de har regler de skal følge. Samme gjelder bilistene.

Begge partene er like flinke på å glemme de.

Skrevet

16.10 her, ja det har jeg, hvordan det?

Skrevet

Det hørtes ut som du mente det ikke fantes regler som tillot syklister å befinne seg på veien.

Skrevet

Syklister er kjørende. Du kan ikke seriøst mene at du ikke vet dette?

Skrevet

Grunn til at en del syklister sykler på veien er at på gangstien har de vikeplikt for de gående. Og det å ta hensyn til noen ville vel vært ille.

Har ikke så mye i mot syklister i veien men skal de absolutt sykle 4 i bredden så får de holde fartsgrensa.

Skrevet

ENIG HI- JEg HAAAAATER dem også...!! Helvetes utøy, ødelegger kjøremønstret og blenger seg frem, helst MIDT i veien- det vil si foran min VENSTRE lykt!!! AAAAAAARGGGGGGGGGHHHHHHH- hadde de enda ligget til høyre for bilen slik at man kunne kjørt forbi, men neida- de skal ligge helt MIDT i veien, omtrent på gulstripa, i Thor Hushovd-outfit! IDIOTER!

Nå skal det også sies at jeg bor i den veien i Norge som har høyest representet i Birken da, så her oppe er det jo helt vilt! Men greia er at vi har svære, brede fortau på begge sider av veien her, hvor det ikke går veldig mye folk, og hvor det er god plass til sykler.. men bruker de det? Neida! De få gangene jeg sykler, så velger jeg helt klart gangvei og fortau, både for ikke å være i veien for biler, og for ikke å utsette meg selv for påkjørsel. Burde være enkel matte!

Skrevet

Hvorfor skal de holde fartsgrensen hvisde sykler fire i bredden? Det betyr ingenting for deg om det eren eller fire. Skal du kjøre forbi skal du krysse midtlinjen. Det er virkelig helt håpløst med bilister som ikke kan grunnleggende trafikkregler. Parker bilen hvis dere ikke kan kjøre ordentlig!

Skrevet

Ja, det er viktig å stå på krava og ikke bruke hue! Vi lå bak en gjeng med syklister som lekte "Tour de France" på vår svingete vei med 80 km i fartsgrense. Vi måtte kjøre bak de et par kilometer. Om de hadde vært en i bredden kunne vi faktisk lett kommet frem...Så syklister må tydligvis for all del ikke ta hensyn. Jeg er enig med hi i mange tilfeller faktisk.

Skrevet

Er du helt idiot, 18.29?? Hva babler du om?? jeg sier at det ikke går og kjøre forbi dem fordi de ligger midt i veien- MIDT på gulstripa- hvordan i svarte helvete skal man komme seg forbi da?? det er faktisk forskjell på å svinge litt utenom en som ligger på veiens skulder og en som ligger på gulstripa. Hvis du ikke forstår det, bør du avstå fra å svare!!!

Skrevet

Hvis du kjører forbi syklister ved å "svinge litt utenom" uten å krysse midtlinja, så har du grunnleggende problemer med forståelse av trafikken.

Skrevet

der det er gang-SYKKELsti skulle syklistene fått bøter hvis de sykler på veien, okke som.de har fått egen vei til flere milliarder også kan de ikke bruke de.

jeg har mange ganger hatt ønske om å ta de med døra ja.......

så HI helt enig med deg.

Skrevet

Dere som virkelig hater sykelister (nå ser jeg bort i fra sykkelflokkene på veier) har dere prøvd og sykle med en bil som oser for bi UTEN og legge seg ut i det hele tatt? og da balanserer du på hvitstripen.

Ofte har jeg faktisk selv vurdert og nesten ligge midt i veien pga nærgående biler.

å sykel sikksakk mellom gående er ikke akkurat enkelt det heller, og bedre blir det ikke når det er gangvei som da sykelister IKKE har lov til å sykle på.

Skrevet

Nå får du ta og roe deg - hvorfor tror du at syklister som er ute på TRENING kan sykle på gang og sykkelsti? Det er ikke puslesykling med brelettsykkel det er snakk om her, hvorfor er det så vanskelig å forstå? Det er faktisk min mann, din kollega, IT-konsulenten etc - altså vanlige folk - som sykler i veibanen. De er på treningstur og har har all mulig rett til å sykle på veien, så lenge de sykler fortere enn "gangfart" og er aktsom for trafikkreglene forøvrig.

Det er mennesker som er opptatt av en sport og å bli bedre i den, skjønner ikke hvorfor de skal hetses i hytt og vær av aggressive bilister som ikke tåler 1 sekunds heft. Nei, bilen skal frem uansett.

Vet du hva - JEG er provosert over alle de idiotene bak et ratt som absolutt skal vrenge oppå fortauet hvis det er for trangt for møtende trafikk. Gud forby at en bilist må vente litt..

Skrevet

åj åj åj noen sinte syklister her inne som ikke har lappen;)

Skrevet

18.51: jeg er ingen idiot men du fremstiller deg selv som en med måten du ordlegger deg på, tegnsetting og stil. du virker faktisk mindre begavet.

Parker bilen, du virker å være en fullkomment uegnet sjåfør. Hissige sjåfører er livsfarlige.

Skrevet

Det står faktisk en del om det i trafikkreglene. Hvis man sykler gjennomsnittlig fortere enn en viss hastighet så SKAL man sykle i veibanen selv om gang-/sykkelsti er rett ved siden av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...