Gå til innhold

Inspirert. Hvor mye har barnet ditt på sparekonto?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, kjempeviktig, for ellers greier du ikke å melke litt ut av det offentlige også, selv om dere har penger nok sjæl....???

Fy faen jeg blir kvalm av en del av dere. Beviser nok en gang at flat barnetrygd uten behovsprøving er overflødig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine foreldre er det vi kan kalle tjukk i penger. Likevel ble jeg oppdratt til å tenke fornuftig og ikke sløse med penger. De hadde spart til meg gjennom oppveksten og da jeg var 18 var pengene tilgjengelige for meg. Dessverre var jeg ikke frisk på den tiden,jeg var deprimert og hadde spiseforstyrrelser. Likegyldig og desperat etter mat sløste jeg vekk alle pengene på ca 6 mnd. Så sånn kan det gå.

Skrevet

Her var det mye penger ute å gikk!! Det spares her og altså, men foreløpig har mye gått med til utstyr til ungen. Kjempefint at så mange sparer så mye, men man må huske at man er like bra som foreldre om man ikke klarer å spare slike summer som noen ovenfor..

Skrevet

Vi har spart til ungen hver måned etter positiv test. Så langt har vi ca 10 000 som er til ungen. Vi har bestemt oss for å spare 1000 hver måned til 18-års dagen så lenge vi har penger til det. Men sparinga er påvirket av at vi har økonomi til det. For oss, så er de 1000 som 200 f.eks for en med mindre lønn.

Skrevet

Min er 14 og har 25 000. Jeg synes det var mye penger, men ikke etter å ha leste det dere skriver...

Skrevet

Jenta mi er 4 år, og har 24 kr på egen konto. (Måtte tømme den, da bf begynte å ta hennes penger uten å si noe).

Sparer nå i mitt navn, har ca 10 000,-

Skrevet

Jenta mi er 4 år, og har bare 24 kr på egen konto. (Måtte tømme den, da bf begynte å ta hennes penger uten å si noe).

Sparer nå i mitt navn, har ca 10 000,-

Skrevet

Du kan ordne med banken sånn at bf ikke har tilgang til barnets konto, altså sånn han ikke kan ta ut penger fra kontoen. Det kan være praktisk når barnet er eldre. Jeg vet at dette går, pga mamma pleide å ta penger fra min konto før jeg ble 18. Eneste kravet er at en av foreldrene til barnet står som disponent av kontoen.

Skrevet

ok. Så jeg kan gå i banken, og få far "utestengt" fra kontoen?

Vi bor ikke lenger sammen, men har felles foreldreannsvar. Begge har tilgang til hennes konto fra nettbanken.

16.51

Skrevet

Begge har ca 11000. En er 3 år og den andre er 7 mnd.

Skrevet

Er det konto på barnevilkår? Det skal egentlig ligge sperre på den, slik at foreldrene i fellesskap kan disponere. Det vil da si at du ikke kan gjøre ting i nettbanken, men må møte opp. Tror ikke du kan utestenge når dere har felles foreldreansvar, men du kan begrense slik at begge må møte for å ta ut. På mitt barns konto i nettbanken min står det på vilkårssiden at konto disponeres kun i fellesskap ved begge foreldre.

Skrevet

jeg har ikke noe på konto til mine barrne..ha hatt max 4000 men de har gått til utstyr.

nå er barna 2 og 7 år.

ps. jeg disponerer alene konto til det ene barnet pga barnefar er psykisk syk og ikke i stand til å disponere sammen med meg. banken syntes det var helt ok at jeg disponerte denne alene pga dette.

Skrevet

20 000 kr å 4,5 mnd gammel :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...