Gå til innhold

Hjemmefødsel?


Sing

Anbefalte innlegg

Jaaaaa - det samme programmet så jeg på og tenkte - så godt de hadde hatt det hjemme mht. det de slet med. Stakkars pappaen som ikke fikk sove og som ikke klarte å følge opp det kona trengte. Og så lite kroppskontakt mellom partnerne. Men den vannfødselen så fin ut. Håper vi får oss den trygge, gode fødselsopplevelsen vi håper på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Da har jeg fått svar. Jeg blir frarådet hjemmefødsel pga medisiner jeg har begynt på og de komplikasjoner som bære med seg ved å ha aktiv lupus under svangerskapet. Så da har vi måtte legge den planen på hylla. Jeg syntes det er veldig trist. Men, det viser jo hvor trygt man kan vurdere hjemmefødsel i Norge. Her ble det ikke gjennomførbart for oss. Og det føles ganske trygt at vi blir fulgt opp såpass at vi får riktig tilrådning.

 

Hvordan går det med planene deres? Og med den lille spiren deres, Sign?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så godt å høre at dere blir fulgt opp. Det er jo en nøye selektering mht. hjemmefødsler og det er jo som du sier noe av grunnen til at det er så trygt å velge det. Jeg skal treffe jordmora vår for første gang neste uke. Håper kjemien stemmer. Ellers blir det kanskje ikke hjemmefødsel.

 

Vi har vært på UL nå og jeg var så spent. Jeg gruet meg litt. Men alt var som det skulle. Jeg gråt mesteparten av tiden av glede for at alt så bra ut - huff da - bekymringsfull mamma akkurat mht. dette med selve svangerskapet...

 

 

Håper medisinene gjør deg godt.

 

Jeg har forøvrig fått nbekkenløsning- au. Upraktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så typisk.. Nei, disse graviditetene blir sjeldent som forventet. Vi fikk også gode beskjeder på UL. Ei frisk og sund jente, så langt de kan se. Og medisinene har roet ned Lupusen litt. Så håper den holder seg stabil.

 

Men for mitt vedkommende, har denne graviditeten nesten vært umerkbar så langt. I hvertfall i forhold til de to andre. Hadde det ikke vært for de deilige små sparkene jeg kjenner i tide og utide, så hadde jeg nesten "glemt" henne bort i den hektiske hverdagen. Hehe...

 

God bedring Sign :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hurra! Nå er jeg såpass langt i graviditeten at jeg nå kan si om dette er en grei graviditet eller ikke. Så langt har alt vært fin fint med babyen. Alle målingen har vært fine, og hun vokser slik hun skal. Hjertet er sterkt og organene fine. Lupusen min har også roet seg masse, og er stabilt. Så har hatt en ny runde med leger og jordmødre. Og nå ser det ut som vi likevel kan ha muligheten for hjemmefødsel åpent. Mye pga mine to andre friske barn som jeg også har født mens jeg hadde lupus, men da uten at de viste om at jeg hadde det.

Føler meg litt gira nå :D Har enda ikke lyst til å være på sykehus. Spesielt etter at jeg fikk lupus diagnosen. Noe som kanskje kan virke litt rart :P Blitt helt "forelsket" i tanken på å få være her hjemme med mannen og barna når vi ønsker vår elskede datter velkommen til denne verden <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du likevel kan bli godkjent til hjemmefødsel! Håper det går i boks. Jeg gleder meg også, og har treffer jordmor jevnlig som skala ta imot babyen. Har du sett orgasmic birth-videoen? Anbefales. Kan leies på biblioteket. Der tas det oppgjør med alle myter om fødsel og jeg tror enda mer på at fødselen er noe jeg skal glede meg til og skal være fint og godt til tross for smertene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, den har jeg ikke sett. Men hørt om. Nå har jeg som sagt en veldig god erfaring fra når jeg fødte sønnen min, og jeg var heldig nok til å syntes det var så koselig, pga ingen koplikasjoner, slik at jeg bare gleder meg. Også håper jeg at jeg har like god smertekontroll som med ham i denne omgang :D

 

Hvordan går det med magen og bebisen?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikkje ha hjemmefødsel. Skulle det skje no så kommer jeg ikkje til å tilgi meg for det.

 

Har du hatt 2 topp fødsel behøver den 3 ikkje å bli det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Dette er ment som et innlegg for de som har vurdert hjemmefødsel og saklige meningsutvekslinger rundt dette emnet. Jeg vil råde de som har andre vinklinger til å lage en ny tråd for en slik diskusjon der.

 

Jeg vil også oppfordre til å holde innleggene her inne på et respektablet nivå, selv om det er mulig å signere med anonym. Det mener jeg innebærer å ha en viss ydmykhet for sin egen kunnskap om diverse tema. Dersom en ikke vet så mye om et tema og heller ikke har erfaring med f.eks. hjemmefødsel kan det kanskje være mer fruktbart å stille spørsmål i stedet for å komme med utsagn som kan være direkte misvisende mht. fakta.

 

Les gjerne hele tråden for tips om faglitteratur og undersøkelser og konklusjoner fra bla. Norsk legetidsskrift for mer innsikt.

 

Jeg svarer gjerne på spørsmål med det jeg vet dersom noen lurer på bakgrunn og overveielser for avgjørelsen om hjemmefødsel.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...