Gå til innhold

Skal mannen ha "betaling" for husarbeid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var bortreist i går og kom hjem til en hyggelig overraskelse: Mens jeg var borte hadde sambo ryddet og rundvasket huset til 17. mai, uten å si noe. Ble kjempeglad så klart, men tenkte jo ikke like mye på det etter en stund da. På kvelden ville han ha sex, men jeg hadde ikke så lyst da. Han ble dritsur, og så viste det seg at han hadde forventet at han skulle få sex som lønn for at han hadde vasket. Blir litt sært synes jeg. Husarbeid er vel like mye hans oppgave som min, han skal vel ikke ha "betaling" da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ehh,håper du spøker. Hvordan kan du i hele tatt spørre et sånt spørsmål? Om han hadde hatt rett hadde jo du i praksis vært en prostituert. Enda verre er det at drittgubben har lyst til å ha sex med en som ikke vil og reagerer som en unge som ikke får godteposen sin når du nekter.

Hadde aldri klart å ha sex med en sånn premieidiot igjen.Det sier så inderlig mye om ham og hans syn på sex og kvinner.

Kunne sagt så uendelig mye mer. Sex er ikke noe som man gir i belønning.

Hva får forresten du av ham når du vasker huset?

Skrevet

Selvfølgelig er husarbeid begges ansvar, og selvfølgelig skal ikke den ene få betalt av den andre for å gjøre det.

Men når det er sagt: Jeg synes det var hyggelig gjort av mannen din. Hadde jeg kommet hjem og helt uforberedt blitt møtt med rundvasket hus, så tror jeg nok det hadde vanket en liten "premie". Men det er selvsagt ikke noe han har krav på. Og det blir helt feil å kalle det "betaling" eller "lønn"

Skrevet

Nei det var ikke hyggelig gjort av mannen,det skulle bare mangle og han burde ikke gjøre det som en "tjeneste" for henne. Han bor der selv og er en idiot som tror han har vært flink som har vasket golvet. Minner sterkt om en tenåringsgutt som forventer skryt av mamma. Eneste forskjellen er hva han forventer i belønning. Idiot med verdens største I.

Skrevet

Nei, han kan ikke forvente og bør heller ikke bli sur pga det. Men hvorfor i alle dager vil ikke du ha sex? Jeg forstår meg ikke på folk. Sex er jo godt, og når man atpåtil har tid så er det enda bedre.

Skrevet

Du får gjøre noe i huset som overrasker ham en dag da, og be om betaling - men i kroner og øre (om du ikke vil ha sex)

Utrolig lite modent av ham, men jeg tror aldeles ikke han er alene om den bragden der!

Skrevet

For de fleste par er vel arbeid som dette noe man deler på. Det er dessuten noe man ikke akkurat går rundt og gleder seg til å gå igang med. Da ER det hyggelig å komme hjem å oppdage at man slipper å tenker på det fordi det allerede er gjort. Jeg hadde ihvertfall blitt kjempeglad.

Skrevet

Jeg reagerer faktisk mest på HIs holdning om at sex er noe hun "gir" mannen sin. Husarbeid er en noe et par skal dele på, men det samme gjelder vel sex? Hvis sex er noe kvinnen "gir" mannen, og som han må gjøre seg fortjent til, er det noe alvorlig galt.

Skrevet

Mannfolk ...;-P De gjør ikke sånne ting uten en baktanke. Når de har ryddet et hus en gang så kommer de til å bruke det som bevis på at de har gjort husarbeid i mange år fram i tid. "Huskar du ikke den gangen du kom hjem og jeg hadde vasket til 17. mai du da?? I totusenogsjitlukt!!"

Skrevet

Tja, mannfolk tror kanskje at kvinnen sikkert har lyst til å ha sex hvis de rydder eller gjør noe annet fint..

Hvis du er på første date og mannen har sterinlys og god mat, altså jeg tror mannfolk ofte har en tanke bak...hehehe

Men jeg hadde selv blitt dritsur jeg, spurt om han forventer belønning hver gang han vasker?!

Skrevet

MEN

om du til stadighet ikke har ork og lyst fordi du har hatt så mye å styre med i huset... DA skjønner jeg ham godt, faktisk!

Skrevet

13:57

Ser du virkelig på det som en belønning kvinnen gir mannen, når et par har sex?

Skrevet

13:30: Ja, sex er godt, men alt til sin tid. I går hadde jeg vært ute hele dagen, og var sliten og trøtt om kvelden. Da trengte jeg å slappe av litt på sofaen og legge meg tidlig. Du har sikkert ikke lyst hele tiden, du heller?

h.i.

Skrevet

Får litt inntrykk av at du overdriver framstillinga di litt, hi. Tipper mannen din ikke nevnte med et ord at han skulle ha "lønn" i form av sex.

Hvis han, som mange andre menn, er frustrert over lite sex; og hvis du, som mange andre kvinner, begrunner sexmangelen med at du er sliten og har mye å gjøre, så burde han ha lov til å ha visse forhåpninger når han har gjort unna alt arbeidet slik at du slipper.

Skrevet

i dette tilfelle forventet jo mannen at hun skulle "gi" ham sex. Hun hadde ikke lyst da, det skjer jo uten at man kan forklare hvorfor, og han ble sur og ville at de skulle ha likevel. Da er det ikke noe de har sammen, men noe han forventer at hun skal gi ham.

Om han hadde gjort noe slikt hos meg kunne det ha vekket lysten, men om han hadde forventet det og oppført seg slik hadde det nok blitt lenge til neste gang jeg hadde hatt lyst på han...

Skrevet

Jeg skjønner at mannen hadde forventa at det blei noe på ham siden han hadde vært så flink til å rydde. Så han har lov til å være bittelitt lei seg over at det ikke ble det i noen sekunder. Virker som det er snakk om storvask her, og ikke bare vanlig rydding. Når jeg eller kjæresten min har gjort noe ekstra for hverandre så tenker vi jo at da blir det nok sex den kvelden. Så da er det greit å bli bittelitt skuffa om det ikke blir det, men jeg presiserer bare bittelitt.

MEN, om mannen din sa rett ut at han forventa sex som lønn fordi han rydda, så mister han all respekt altså. Og spesielt hvis han ble dritsur fordi du var sliten! Da kan han værsågod sove på sofaen!

Jeg legger ikke skjul på at jeg personlig forventer ekstra seksuell oppmerksomhet når jeg har gjort noe koselig for kjæresten min, men det er jo fordi at da blir kjæresten min i kjempegodt humør og har lyst til å kose med meg. Jeg tenker ikke at "nå skal jeg rydde ekstra mye fordi da får jeg sex", men "nå skal jeg gjøre noe ekstra koselig, og da blir kanskje xxx i kosehumør!:p" Men vi har heldigvis stor forståelse for at BEGGE må faktisk være i humør og ha overskudd til det.

Skrevet

Hehe. Nei, det var ikke sånn at han sa rett ut at han skulle ha lønn, det tror jeg ikke jeg skrev heller. Men da han hadde foreslått sex, og jeg hadde sagt nei, så ble han liksom så furtete. Han skulle liksom vise at han ble skuffet, og så sa han etterpå at han trodde jeg ville når han hadde vasket.

h.i.

Skrevet

Kanskje han hadde lest på dib?

Ærlig talt jenter! I 9/10 tilfeller i tråder hvor damer ikke vil ha sex kommer påstanden om at de må få mannen til å bidra mer i huset, for da får man mer overskudd OG lyst.

Når denne mannen da faktisk har fulgt dette rådet blir han omtrent slaktet fordi han "forventet" sex.

Om jeg lager mannens favorittmiddag og tenner stearinlys er det jo ganske opplagt hva jeg er ute etter. Jeg vil ha sex med kjæresten min!

Faktisk hender det jeg kaster meg over ham uten å ha gjort meg "fortjent" til det også;)

Skrevet

Hmm..syns vel kanskje betaling er feil ord å bruke. Men jeg hadde blitt superglad hvis mannen min hadde gitt meg en slik overraskelse, og hadde helt klart hatt sex med han hvis vi hadde hatt sjansen. Som en over her sier; sex er jo så godt! Syns vel heller du virker sær som ikke vil ha sex med mannen din, kanskje ikke forholdet er helt som det skal være da hvis mannen føler han må gjøre noe for deg for å få deg til sengs?

Skrevet

Vet ikke om det er du eller han som er dum.....siden det tydelig ikke er jevn fordeling av husarbeidet hos dere.

Dette ble i hvert fall alfor dumt!!!!!

Skrevet

Hva er det hun skriver som tyder på at de ikke har jevn fordeling av husarbeidet? Det er det vel en hyggelig overraskelse å komme hjem til nyvasket hus, selv om man deler 50/50?

Skrevet

Denne hovedinnleggeren høres ut som at hun syns det er et kjempemessig privilegium at mannen innimellom får lov å feie over henne. For hun syns i alle fall ikke det er noe deilig sjøl. Tragisk, tragisk, tragisk. Hvis man ser på sin egen seksualitet som en vare og på sitt sexliv som en arena for forhandlinger, får man som fortjent.

Skrevet

Folk må jo ha lov til å ikke ha lyst på sex en gang i blant? Man er vel ikke sær bare fordi man ikke føler for det en gang man er sliten og trett?

Skrevet

Jamen, det er jo mannen hennes som ser på sex som en vare og på sexlivet som en arena for forhandlinger. At han skal hjelpe til med husarbeid burde være en selvfølge. I stedt blir så fornøyd med seg selv, når han har tatt i et tak, at han krever at hun skal betale ham med sex. Idiot!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...