Gå til innhold

barn og onanering - råd takk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du åpnet for fort skrev du. Det erdet samme som å ikke banke. Glad jeg ikke vokste opp med deg som mor.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei, du har INGEN rett til å be ham ta på seg trusa! Du kan banke på døra, lukke den opp på gløtt (uten å se inn) be ham skru av lyset og si at det er sent nå og at han skal opp tidlig i morra. Hvis han ikke legger seg og er trøtt dagen etter forklarer du at han må legge seg go sove tidligere, men du har ingen rett til å si at han ikke får lov til å onanere når han er på sitt eget rom! Han regner selv ut at jo senere han legger seg jo trøttere blir han dagen etter.

Skrevet

enig med deg 00.28.. har du du dummet deg ut hi.

Skrevet

La han være. Det er helt normalt at barn utforsker kroppen sin og så lenge han gjør det på rommet sitt ser jeg ingen grunn til å reagere. Skjønner at det kan være ubehagelig for foreldre når barna deres utforsker kroppen sin, men det er faktisk sunt.

Det verste du gjør er å gjøre han flau på det, da kan du gjøre at han senere får et anstrengt forhold til sin kropp og sin seksualitet. Jeg foreslår at du begynner å banke på døren før du går inn på hans rom.

Dette er faktisk råd som gis innen barnepsykologi og spes. ped.

Skrevet

Husk at det handler ikke om sex når de er så små, det handler om selvtilfredsstillelse. Ofte bruker barn onani også som en metode for å håndtere frustrasjon.

Du bør ikke snakke med han om det, det vil kun gjøre han flau. Om du må si noe så kan det være at du ser han har blitt stor gutt og at tiden er inne for at mamma og pappa skal begynne å banke på døra før de kommer inn. Så kan f.eks. hans pappa si til han at om det er noe han lurer på så kan han snakke med mamma eller pappa om absolutt alt.

Ikke gjør det til en ulovlig ting, det vil gjøre stor skade.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...