Gå til innhold

barn og onanering - råd takk

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en gutt på 9 år som de siste ukene har begynt å onanere.

Jeg tar han på "fersken" eks når jeg skal sjekke at han har lagt seg, kledd på seg før skole osv

Han gjør det på rommet sitt, men jeg vet ikke hvordan jeg skal snakke med han om dette.

I kveld måtte jeg be han ta på seg trusa, jeg snudde meg unna og så ba jeg han om å legge seg og sove.

Råd tas med takk..... Hvordan skal jeg snakke med han om dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Urk:)

Finnes det ikke en bok du kan kjøpe som han kan lese da? Eller har han en farsfigur som kan forklare ham litt?

Men, hva er det du egentlig har lyst til å forklare ham da? At han må passe på å ikke bli "fersket"? For han må jo egentlig bare få lov til å holde på, er jo naturens gang det der:)

For jeg gruer meg ikke bare bittelitt til de dagene kommer..

Skrevet

Finner ikke noen bøker om emnet :-S

Nei men vil snakke med han om det, Forklare han hva det er eller noe, evt kunne svare på spørsmål eller noe.

Er redd eks at han sxkal begynne med det andre steder og kanskje bli "fersket" av noen andre eller bli utsatt for overgrep eller begynne med seksuelle ting for tidlig....

Jeg vet ikke, syns bare han er for liten til å begynne med dette :-(

Hi forresten

Skrevet

Jeg tror ikke det er tidlig altså. Gutter leker jo med tissen sin fra dag en:)

Ikke gjør noe big deal ut av det. men du kan forklare ham at dette er noe man gjør alene på rommet sitt. Så kan dere jo avtale at du feks alltid banker på døren før du kommer inn sånn at ingen av dere får dere en lite morsom overraskelse. .

Ikke la stakkaren huske onanisamtalen han hadde moren sin da han var 9 år, det kan jo rett og slett ødelegge for sexlivet hans senere i livet (kanskje ikke så drastisk da, men jeg er glad for at jeg ikke har slike minner ihvertfall:).

Skrevet

Min datter gjør noe alla det samme.. og det var skikkelig mye før.

Jeg fortalte henne at det hun holdt på med var helt greit, men at hun måtte huske på å kunn gjøre sånn når hun var alene på sitt eget soverom. Og ikke forann andre, som hun hadde gjort.

jeg forklarte dette til fastlegen og en familieveileder, og de mente begge at jeg reagerte på riktig måte. For dette er jo noe av det mest naturlige de skal igjennom. Selv om det kommer litt tidlig hos enkelte.

Har også lest ett sted at mange barn begynner allerede fra spebarnsalderen med onanering. Helt vannvittig spør du meg.

Kan du ikke bare begynne med å spørre han da, om han vet hva han gjør og hvorfor han gjør det? Det gjorde jeg med min datter. Og SÅ forklarte jeg at det var helt ok og det var ingenting å skamme seg over :)

Nå gjør min datter det veldig sjeldent. Hun tar ikke av seg klærne hun da, men blir bare liggende i en fosterstilling med hånda mellom beina. Dette gjør hun kunn nå mens ingen andre ser. Er i værtfall sjelden jeg ser henne gjøre dette.

For mange år siden kunne hun holde på sånn i hvilestunden i bhg. Noe jeg i grunn syntes var litt flaut. Men ingen av de ansatte der forsto hva ho gjorde. hehe...

Når det er sagt har jeg også hatt tre barn i bhg jeg jobber i som er "sånne" barn. Og de ble også fortalt at dette var helt greit og gjøre, men kunn da de var hjemme og ikke i barnehagen. Og vi måtte konstant minne de på og ikke gjøre det.

Skrevet

Tidlig og tidlig... Småtroll onanerer de også. Jeg mener å huske at Trond Viggo hadde en serie om seksualitet myntet mot yngre, litt gammelt, men han er veldig flink.

Og det at han har begynt å utforske sin egenseksualitet trenger ikke å bety at han nødvendigvis starter tidlig med sex. Det er jo godt å ta på seg selv, mulig han ikke tenker så mye lengre enn det. Barn er nysgjerrige, og vi har vel alle lekt doktor eller mor, far og barn? Jeg hadde ikke sex før jeg gikk på VGS, og jeg startet relativt tidlig med onani, og ingen av mine foreldre snakket noe særlig med meg om det, jeg var godt selvlært fra bøker, blader (Starlet, Topp osv) og programmer om dette på TV.

Skrevet

Venninnen min sin 5 åring omslaget hele tiden. Han legger seg under teppet og ber om alenetid og får det. Hvorfor ba du gutten ta på seg trusa når han lå i egen seng? Får han ikke lov å onanere?

Skrevet

Omslaget=onanere. Ordrettingsprogramet lever sitt eget liv. Begge foreldrene til denne 5 åringen er foressten leger. Faren er spesialist i mannlig reproduksjon.

Skrevet

Hi her

Vi har et avslappet forhold til kropp her i huset

Nei har ikke tenkt å ha en skikkelig sex/onani samtale med han men jeg vet ikke om han skjønner hva han gjør eller om han bare syns det er godt.

Han er liksom den lille gutten min enda så syns det er trist å se at han er så stor og vokse liksom. I tilegg har vi en liten baby her i huset også.

Jeg banker på døra men åpner vel for fort :-S

Vi har ikke gjort noe stor sak utav det, bare bedt han ta på seg trusa igjen og gjøre det han skal eks sove, kle på seg, pusse tenner osv

Skrevet

Som forklart så har jeg bedt han ta på seg trusa pga han enten skulle ha sovet eller kledd på seg, pusset tenner osv pga skolen...

Skrevet

hehe tror ikke "runketelt" rer løsningen her hehe

Skrevet

Men om han ikke får lov ti lå gjøre det i senga på kvalden, når skal han "få lov" da?.

man kan jo ikke akkurat gi de "runketid" heller

Skrevet

Jo jeg leste det du skrev. Tenkte bare at mange onanerer før de sovnet om kvelden. Om han ikke er i sengen derimot stiller det seg jo annerledes. Jobbet foressten på barneavdeling i studietiden og der var det ei lita jente som onanerte "konstant". Dag og natt. Hun var 1 år og onanerte med en pute. Hun var så liten at hun ikke stoppet om noen kom inn derfor ble det mange interessante legevisitter...

Skrevet

hvis han skal på skolen, så må han jo selvsagt gjøre de tingene han må for å gjøre seg i stand (spise, kle på seg, pusse tenner osv), men å be ham legge seg og sove istedet for å onanere, det blir feil. Når dere har sagt natta, så har han rett på å få være alene på rommet og gjøre hva han vil såfremt han ikke raserer rommet ;)

Jeg hadde blitt dypt fornærmet hvis mine foreldre hadde bust inn på mitt soverom etter at jeg var lagt for å be meg legge meg. Mitt sted, mitt privatliv! Og hvis han er sen på å legge seg slik at han er trøtt dagen etter, så forklarer man bare at han må legge seg tidligere, men sier ikke "Du må slutte å leke med deg selv så sent!" det får han regne ut selv ;)

Skrevet

JEg er sikker på athan fortsetter etter at lyset blir slukket men det er ikke sånn at det passer når han sitter på skrivebordsstolen sin eller ligger halvveis i senga og leser donald og onanerer når han enten skal sove (langt over leggetid) eller skal gjøre andre ting.

Men gidder ikke å diskutere det, er råd jeg vil ha i forhold til å kunne snakke med han om det

Skrevet

Du virker jo å være en skikkelig rimelig person så jeg ønsker deg lykke til med praten.

Skrevet

Han onanerer på senga med lyset på og leser donald, er ofte lenge etter leggetid og han trenger mye søvn.

Sier bare at nå må du legge deg, gjør ikke store saker utav det...

Skrevet

Hva mener du med det?

Skrevet

Enig! Her et det hi som burde forstå at barn også har rett på privatliv og man bør respektere at de har det selv om de er bare 9 år. Hadde jeg vært deg hi hadde jeg bedt om unnskylding for at jeg ikke banket på og lukket døren. Hans rom, hans seksual drifter

Skrevet

Hva mener du med det?

Skrevet

Jeg mener at du overtrår guttens privatliv og nekter å innse det selv. Hvis du ikke skjønner at gutten bør få lov til å onanere selv om han ligger halvveis eller helveis i senga så er du urimelig. Du burde banket på, og siden du glemte det burde du be om unnskylding.

Skrevet

Du er sær, kjip og invaderende når du nekter han å onanere når han er for seg selv. Du kommanderer han til å kle påseg! Fy for et overtramp.. Glad jeg ikke vokste opp med sånne foreldre.

Skrevet

Hvorfor ba du han slutte når han var på sitt eget rom?? Det er akkurat grunnen til at sex blir gjort til noe skittent og flaut.

Synes du skal gi gutten din privatliv og banke på døra neste gang.

Du kan forklare han at det er helt normalt og at han får gjøre det når han er privat. og at dere foreldre heretter skal banke på.

Skrevet

Du bør lese godt før du dømmer

Jeg banker alltid på, og når han er eks i seng kl 20:00 og det er legge tid men jeg ser kl 22:00 at lyset hans er på og han leser en pocket og onanerer selv om det er i senga så mener jeg at jeg har full rett til å be han ta på seg trusa og legge seg

Og vi banker alltid på først

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...