Anonym bruker Skrevet 12. mai 2011 #1 Skrevet 12. mai 2011 Fikk en liten datter i påsken, og har endelig presentert navnet på vår datter. Herlig da både kusine og svigerinne sier at dette er et spåkonenavn og at jenta kommer til å bli mobbet. Greit at de har sine meninger, og at jeg er ekstra sårbar nå, men litt unødvendig å uttale seg sånn. Det sårer.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2011 #2 Skrevet 12. mai 2011 så dorlig gjort self ikke noe kjekt de der. navnet vi har valgt til mini blir nok hake slipp og kommentarer så de holder, men de "driter" vi i... uansett navn, hadde noen "kommentert/mislikt" de. pga alle har forskjellig smak. så ikke ta deg nær av de de er de ikke værdt
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2011 #4 Skrevet 12. mai 2011 Det er bare sårende når noen kommer med slike kommentarer... mest fordi jeg kanskje føler at det er datteren min de er ekkel mot, og ikke meg. men jeg veit jeg er litt urealistisk nå.. Hun heter Christa.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2011 #5 Skrevet 12. mai 2011 ikke bry deg om det. De viser bare hvor lite omløp de har i toppen. Du skriver ikke hvilket navn det er og da tipper jeg det er spesielt, og sikkert nydelig:-)
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2011 #6 Skrevet 12. mai 2011 spiller ingen rolle, hva navnet er vel. smaken er som rassen uannsett!! noen liker frida og noen nemi. personlig liker jeg ingen av de men de spiller null rolle, for folk kaller ungene sine for navn DE liker!
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2011 #7 Skrevet 12. mai 2011 Da jeg presenterte navnet til min yngste datter fikk jeg høre av bestemor at det var lavklassenavn (hun heter Maja) og svigerinnen min sa at det hørtes ut som et tullenavn. Jeg elsker navnet!
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2011 #8 Skrevet 12. mai 2011 vet om en som heter de, å hun er voksen. å elsker navnet sitt å er jo de som teller mest er heller ikke noe mobbe navn. så synest du skal tenke på de fine, ikke de slemme kommentarene
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2011 #10 Skrevet 12. mai 2011 Esmeralda? Men sånn ellers, så synes jeg også at det er totalt unødvendig av dem å si slike ting. Det fører ikke noe godt med seg uansett. Du får prøve å heve hodet, og tenke at det viktigste er at DU liker navnet. Ingen navn kan bli likt av alle, så man kan like gjerne innstille seg på at mange ikke kommer til å like det. Vi valgte å kalle jenta vår Ellinor, og det var det MANGE som reagerte på. Min mor kom med nye forslag til navn helt fram til fødselen, men jeg bare lo det bort. Vi liker navnet, og da får hun mene hva hun vil;) (Men jeg må innrømme at jeg ble litt spent på hva barna til dere to over her heter...)
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2011 #11 Skrevet 12. mai 2011 Bonusjenta mi heter Maja, så er veldig glad i det navnet også! Lavklasse du liksom. Hi
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2011 #12 Skrevet 12. mai 2011 Ellinor er søtt. Jeg liker faktisk de fleste navn, på en eller annen måte. Og det er ikke navnet i seg selv, men personen som bærer det som avgjør. Hi (med vesle Christa)
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2011 #13 Skrevet 12. mai 2011 Christa hadde jeg ikke hørt før, men det syntes jeg faktisk var fint!:-D Jeg er nokså kresen på navn, så dette er et stort kompliment! Antar da at kusina og svigerinna di kjenner til ei spåkone som heter Christa, og får opp de assosiasjonene. Men et navn med christ i seg er jo ikke akkurat noe man forbinder med spåing. Men hvorfor skulle hun bli mobba? Greit nok at det ikke er så mange som heter dette i Norge, men man blir ikke automatisk et mobbeoffer for det. Og man kan strengt tatt bli mobba for navnet sitt selv om man heter Jan!
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2011 #14 Skrevet 12. mai 2011 barnet vokser inn i navnet sitt. kjente ingen som heter de sønnen vår heter, og nå passer han perfekt til navnet. navnet vi skulla ha men en venninne fikk gutt før oss, valgte bruke de. de hadde ikke passet vår gutt "nå" liksom. denne gutter får samme navn som en " gammel onkel" pappas onkel. mulig de er anderledes siden vi har en "mal" da.. men over tid, passer de nok perfekt de også
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2011 #15 Skrevet 12. mai 2011 Det er ikke et kjempevanlig navn her nei. Men fint at du liker Og jeg tenker nok ellers ganske likt som deg. HI
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2011 #16 Skrevet 12. mai 2011 Herregud, ignorer dem. Christa er da ikke så sært, og i alle fall ikke spåkonenavn! (Da du skrev det i hovedinnlegget, trodde jeg du hadde kalt henne Ylajali, Syphilia, Rodumna eller noe annet helt sprøtt!) I Tyskland og Sverige er ikke Christa noe sært eller rart.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #17 Skrevet 13. mai 2011 Synes også at Christa var et fint navn. Mobbenavn er det hvertfall ikke!!
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #18 Skrevet 13. mai 2011 Jeg synes det var et pent navn jeg Christa .
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #20 Skrevet 13. mai 2011 Slekta di vet ikke mye om hva spåkoner heter, det er sikkert. Christa er nydelig! Gratulerer med godt navnevalg, hev ditt hode og la de meske seg i sin egen smålighet.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #23 Skrevet 13. mai 2011 Syntes det var et fint navn jeg egentlig aldri har hørt før.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #24 Skrevet 13. mai 2011 Christa er jo kjempefint. Jeg forbinder det jo selvfølgelig med Sagaen om Isfolket - var det ikke datteren av Saga og Lucifer som het Christa?
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #25 Skrevet 13. mai 2011 Når jeg hører det navnet tenker jeg USA har hørt det mye på tv i forbindelse med amerikanske programmer. Jeg synes det er veldig fint - skjønner ikke helt spåkonereferansen... Gratulerer med lille Christa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå