weihnachtmarkblomstre Skrevet 19. mai 2011 #26 Skrevet 19. mai 2011 PMH med geriljabroderier Patetica! (og jeg tror det er jul igjen, not?)
Gjest sug lut Skrevet 20. mai 2011 #27 Skrevet 20. mai 2011 Det er jul om du vil, men jeg nekter å ta fram pynten. Håper det er greit.
bIomstre Skrevet 23. mai 2011 #28 Skrevet 23. mai 2011 Du skal slippe julepynt, men hva med litt balkongpynt til hammocken? http://www.thepinkflamingo.com/product517.html
bIomstre Skrevet 23. mai 2011 #29 Skrevet 23. mai 2011 http://demandandsupply.no/flamingo-oppdrett/ ...har garantert hatt et godt liv!
Gjest sug lut Skrevet 23. mai 2011 #30 Skrevet 23. mai 2011 Jeg er jo skikkelig sucker for flamingoer, de der er jo midt i blinken!
Gjest amandine Skrevet 23. mai 2011 #31 Skrevet 23. mai 2011 blomstre! Jeg må bare bøye meg i støvet. Du har en utrolig evne og et helt eget lag med google. he he he
bIomstre Skrevet 11. april 2012 #32 Skrevet 11. april 2012 Tiden er vel inne for å se etter hagegynger igjen? Ble det no på deg Luten?... Kanskje denne kan passe for krukkehagegartnere med for liten terasse og for mange krukker? https://www.flust.no/hus-og-hage/hagemoebler-og-grill/hagemoebler/tobago-hengestol/?CID=_zmags_ElMag_U13-2012 Ah, hvitveis på bordet i dag, snart sommer!
Gjest sug lut Skrevet 11. april 2012 #33 Skrevet 11. april 2012 Ser veldig deilig ut - bare at jeg har en irrasjonell - eller rasjonell, muligens - frykt for sånne som henger i lufta, enda jeg faktisk ikke er hentes-ut-med-kran-feit, tross alt. Men bare tanken på å gynge i vei der og så lande på halebeinet gjør meg kvalm. Ellers har du helt rett, det er tid for slikt... bortsett fra snø og regn og fem grader, da, men det er jo forbigående.
bIomstre Skrevet 11. april 2012 #34 Skrevet 11. april 2012 Ser veldig deilig ut - bare at jeg har en irrasjonell - eller rasjonell, muligens - frykt for sånne som henger i lufta, enda jeg faktisk ikke er hentes-ut-med-kran-feit, tross alt. Men bare tanken på å gynge i vei der og så lande på halebeinet gjør meg kvalm. Ellers har du helt rett, det er tid for slikt... bortsett fra snø og regn og fem grader, da, men det er jo forbigående. På mitt kjøkken ble det plutselig sommer faktisk. Vesla og jeg har mekka fruktsalat, med jordbær, honningmelon, og et dryss overvintra mynte! ...mens vi venter på sooooool...
Gjest sug lut Skrevet 11. april 2012 #35 Skrevet 11. april 2012 Mynte som har overvintret... inne? Eller faktisk ute og kommet tilbake alt? Det er litt sommer her også - er midt i omplanting, og nå har jeg ei kjempekrukke med små kornblomstspirer, det er ingenting vakrere blått enn kornblomster som vaier i vinden på en sommerbalkong...
bIomstre Skrevet 11. april 2012 #36 Skrevet 11. april 2012 Vinterens mynteprosjekt: Sakset av de siste 5 stilkene på utemynten uti okober og satte de i et glass vann. Røtter kom og stilkene fikk flytte i jord i krukke i kjøkkenvinduet. Snipp, snapp snute, nå vokser den og skyter så mye skudd at den er alt for trangbodd og bør flyttes ut i storkrukke Har overvintret en mynte ute tidligere, men den ble så treete og grov... Ved heller å ta stiklinger er den nå lysegrønn, lett og skjønn!
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 11. april 2012 #37 Skrevet 11. april 2012 Mynte er ugress og flerårig, bør ikk plantes i bed. Jeg har masse hage, men en dum mann som ikke lar meg få hagegynge fordi vi ikke har noe sted å ha den om vinteren. So? Kan jeg ikke få ligge ute på vinteren kanskje? Han har egentlig rett men jeg velger å ignorere det.
bIomstre Skrevet 11. april 2012 #38 Skrevet 11. april 2012 Mynte er ugress og flerårig, bør ikk plantes i bed. Jeg har masse hage, men en dum mann som ikke lar meg få hagegynge fordi vi ikke har noe sted å ha den om vinteren. So? Kan jeg ikke få ligge ute på vinteren kanskje? Han har egentlig rett men jeg velger å ignorere det. What?! Man drasser da ikke med seg hagegynger, trampoliner og partytelt inn. Metallet får stå igjen ute, puter og duker får bo inne. Det har du vel plass til om vinteren? Mynten har alltid vært godt sikret i krukke, slipper den ikke løs i hagen - Ah, mojito i hagegynge
bIomstre Skrevet 24. mai 2013 #39 Skrevet 24. mai 2013 (endret) Det er på tide, på tide, på tide, på tide..... Skal jeg kjøre og hente denne til deg Luten? (bilde nr 9): http://www.finn.no/f...chQuery=hammock Endret 24. mai 2013 av bIomstre
Gjest Nerdens'mus Skrevet 24. mai 2013 #40 Skrevet 24. mai 2013 Mynte? Ugress flerårig? Betyr det at jeg kan plnte kjøkkenhage til neste år i et hjørne av hagen til neste år. Litt sent å begynne i år siden vi ikke får huset før slutten av juni. Også bare høste inn mat i mange år? Ser ikke hva slags problem det byr på. Vil ha hengekøye en sånn i alle regnbuensfarger, men nnbiller meg at det ikke er passnde tre på tomten. Får vurdere å sette ned påler de gir mindre skygge. Så win win.
bIomstre Skrevet 24. mai 2013 #41 Skrevet 24. mai 2013 Ja da, plant en mynte og du har mojito for resten av livet Men den sprer seg med rotskudd altså, så i fri ferdsel kan du risikere at den tar over hele hagen. Anbefaler krukke (eller grav ned en bøtte/balje)! Kan plantes nårsomhelst den, slutten av juni ingen hindring!
Gjest Nerdens'mus Skrevet 24. mai 2013 #42 Skrevet 24. mai 2013 Fortell meg mer om matnyttig ugress. Rabarbra, mynte, gressløk hva mer finns der liker tanken på alt som kan plantes en gang og spises evig.
bIomstre Skrevet 24. mai 2013 #43 Skrevet 24. mai 2013 Oregano og timian er også flerårig. Persille er 2-årig, men kan frøså seg selv. Jeg hadde min i 4 år før jeg flyttet fra gamlehagen. Forhåpentligvis lever den ennå! Ellers blir det jo bærbusker og frukttrær da. Rips skal vel være ganske lettstelt.
bIomstre Skrevet 24. mai 2013 #44 Skrevet 24. mai 2013 Det er på tide, på tide, på tide, på tide..... Skal jeg kjøre og hente denne til deg Luten? (bilde nr 9): http://www.finn.no/f...chQuery=hammock Jeg bør kanskje prute litt?...
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 24. mai 2013 #45 Skrevet 24. mai 2013 Mynte? Ugress flerårig? Betyr det at jeg kan plnte kjøkkenhage til neste år i et hjørne av hagen til neste år. Litt sent å begynne i år siden vi ikke får huset før slutten av juni. Også bare høste inn mat i mange år? Ser ikke hva slags problem det byr på. Vil ha hengekøye en sånn i alle regnbuensfarger, men nnbiller meg at det ikke er passnde tre på tomten. Får vurdere å sette ned påler de gir mindre skygge. Så win win. Du kan plante myten i et hjørne og så ha det i hele hagen året etter.. men det holder til mojitoo
Iiiiik Skrevet 24. mai 2013 #46 Skrevet 24. mai 2013 Mynte og sitronmelisse er virkelig best i potter. Sprer seg som f... og kan nesten ikke brukes til noe. Jeg har en rosmarinbusk, den er like grei som gressløken. I år har jeg også kjøpt laurbærbusk, håper det gir glede i flere år.
Gjest sug lut Skrevet 25. mai 2013 #47 Skrevet 25. mai 2013 Iiiik, hvor stor busk blir rosmarin, og hvor vokser den? Innbiller meg at den trenger vanvittig mye sol og vann? Men det er altså bare fordi jeg alltid greier å tørke ut de jeg kjøper. Men så lenge de lever er det helt fantastisk å ha lukten av rosmarin...
Iiiiik Skrevet 25. mai 2013 #48 Skrevet 25. mai 2013 Rosmarinen blir ganske stor, omtrent som en einerbusk kanskje? Den står et sted hvor den får mye sol (når det er sol da), men den klarer seg fint uten mye vann. De vokser jo i steinskrentene i Italia og der er det slett ikke mye regn.
Patetica fåkksi Skrevet 25. mai 2013 #49 Skrevet 25. mai 2013 Og de må vannes fra skåla om de står i potte. Min er ikke stor, men veldig grønn og fremdeles voksende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå