Gå til innhold

Rødhåra unge...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid, og det er en ting jeg er innmari nervøs for, og det er å få en rødhåra unge. Både jeg og samboer er mørkhåra, men jeg har noen rødhåra på den ene siden av familien min. Jeg syns virkelig ikke rødt hår er noe pent, også ser jeg for meg pes med hud som ikke tåler noen ting, og at nesten ingen farger passer til hudtone/hår....huff, får bare krysse fingrene og håpe på det beste..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rødt Hår Museum.

Skrevet

Over 80% av de rødhårede har blitt kalt brunost en gang i løpet av perioden 1977 til 1984.

Skrevet

Huff, ja, det må jo være noe av det verste som kan skje med et barn.

Skrevet

Ja huff, gud forby!!

Tenk for en katastrofe, og det verste er at det ofte er de som frykter det mest som rammes! Jeg tror det er helt andre ting enn fingrene du bør krysse... ;o)

Skrevet

Jeg gikk og håpet på at mitt barn ville få rødt hår for jeg har det selv. Bilder av meg selv som lite barn er kjempe skjønne. Jeg kan ikke skjønne hvorfor noen ikke synes rødhårede unger er skjønne. Jeg håper du får et barn med rødt hår for da blir du nødt til å bli glad i det. Og da innser du kanskje at det er en vakker hårfarge. Jeg blir lett brun om sommeren fordi mamma bevisst har latt meg være ute i sola(med tilpasset solkrem såklart). Jeg passer brunt, beige, orange, grønt og lilla. Så ikke kom her og si at rødhårede ikke passer noen farger.

Skrevet

Har du den holdningen er du FAN meg ikkje vert å bli gravid.

Skrevet

Håper ungen din er mulithandicapet, med rødt hår! Så får du sitte der å grine over hårfargen.

Skrevet

Skam deg!!

Jeg har et barn med stort fysisk handikap! Skulle gjerne byttet bort hans lidelser med rødt hår...

Skrevet

Min ene sønn har skikkelig rødt, krøllete hår! Har ikke hudtype hvor han hverken er bleik eller tåler sol.

Han er verdens nydeligste!!

Skrevet

Rød hår må være i genene fra både far og mor siden det er ressessivt. Jeg og mannen synes det er Kjempemoro med genetikk så vi har regnet oss fram til at vi har 2 % sjanse for å få et barn med rødt hår. Jeg synes det er nyydelig jeg, og mannen min også. Men takket være hans gener er sjansen vår relativt liten. Jeg derimot har en 69% sjanse for å være bærer av genet.

Skrevet

Husker min far også var redd for at vi skulle få rødt hår. Forstår din bekymring jeg. Selvfølgelig er det mange fine rødtoner, men ikke alle kler rødt hår. Min far var redd for at vi skulle ha knallrødt hår, bleik hud og masse fregner. Ingen av oss har rødt hår eller fregner. Noen av oss er litt vel bleik men han er like glad i oss fordi om.

Innerst inne har vi alle ønsker om hvordan våre små skal se ut og være, men ingen vil innrømme det. Syntes du er tøff jeg som tørr å si hva du håper. Så får heller alle de andre som blir sur og grinete være det.

Skrevet

Uff, ja det ville jo vært krise.

Dere får sette ungen ut i skogen i så fall, og prøve en gang til.

Skrevet

Jeg har ikke lest hele innlegget ditt. Bare overskriften provoserer meg!

Rødhåra unge! Høres ut som et skjellsord!

Barn med rødt hår høres mye penere ut!

Og når det er sagt, så skulle du ikke fått lov til å få barn! Tenk hvor mange som er ulykkelige fordi dem ikke kan få barn, og du bekymrer deg over hårfargen? Og hvilke farger som ikke går til rødt hår?! Gid a meg altså.. Du må være tilbakestående!

Skrevet

Ja hoooihoi!! Jeg håper min sønn blir frisk og ikke har noen fysiske/psykiske problemer!! Men det er jo småtenkt av meg!!

Skrevet

Hvis det er det verste som kan skje, ja da mangler du litt perspektiv.

Om ungen kommer ut rødhåret så kan jeg overta h*n. Jeg synes nemlig det er utrolig fint!

Skrevet

du høres ut som en jeg kjenner. Hun sa akkurat det samme som deg. Nå har hun 2 barn med ildrødt hår.

Skrevet

Det er nok ikke meg du kjenner. Jeg har to unger som er kommuneblonde. Selv om jeg synes barn med rødt hår er fine, bytter jeg ikke bort mine;) Men jeg tar gjerne en ekstra og da gjerne en med rødt hår:)

Skrevet

Jeg har en "venninne" (en som gikk i klassen min før) som er helt ekstrem på dette her. Hun har selv rødt hår og for henne ville det vært verdens undergang om hun fikk et barn med rødt hår. Har ikke tall på de gangen hun gnålet om hvor ille det måtte være. Kan legge til at samme person sier hun villle tatt abort om hun kunne, om hun fikk vite hun ventet gutt for rødhåra GUTTER er enda verre enn jenter.

Jeg synes det er fint med rødt hår jeg, akkurat som lyst, brunt og svart hår er fint. Det er jo bare en hårfarge, det avgjør ikke for meg om personen er vakker eller ikke. Har faktisk aldri tenkt på det i det hele tatt før jeg traff denne klassevenninnen. Det finnes nydelige mennesker av alle slag og farger.

Skrevet

..og jenta mi har rødt hår. betyr det at jeg skulle adoptert henne bort eller satt henne i skogen for å dø?

Skrevet

19:44 her jeg mente HI

Skrevet

Jeg får begå selvmord, jeg har jo tross alt rødt hår, hvit hud og masse fregner! Et så stygt menneske som meg fortjener virkelig ikke å leve. Ikke kan jeg være ute i sola, ikke kan jeg gå med klær for jeg passer ikke i noen farger, blender alle med den hvite, nakne, fregnete huden min! FYSJ!!!!!!!

Skrevet

19:48 her. Beklager jeg misforstod:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...