Gå til innhold

Offentlige ultralyder som spekulerer i å forlenge termin i håp om å forkorte permisjonen og de 3 ukene man har krav på før fødsel.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ja, men ingen tvinger jo å begynne permisjonen så sent!!! Reglene sier at man begynner SENEST 3 uker før termin, Man KAN velge å begynne opptil 12 uker før, så når du mener at UL-terminen er feil velger du rett og slett å begynner før.

 

Er alltid overrasket hvor dårlig folk kjenner til regelverket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

My goodness. Ja neida, så det er ingen i helsevesenet som er opptatt av pasientenes beste, som er opptatt av å passe på at barna i magen har det bra og kommer ut til noenlunde rett tid. Alle er NAVs slaver, som legger faglig integritet på hylla bare fordi den rødgrønne regjeringen har bestemt det.

 

Hvis det var slik du sier, HI, hvorfor i ALL VERDEN er foreldrepermisjonen så lang? Hadde det ikke vært enklere å la være å utvide den i utganspunktet? Neida, vi lager lang foreldrepermisjon også ber vi, i all hemmelighet, alle Norges offentlig ansatte jordmødre gi feil UL-termin for å spare inn igjen penga.

 

Og for ordens skyld: min termin via UL og EL var eksakt lik, og jeg visste sikkert hvilken dag barnet ble unnfanget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EL termin: 14. juli

UL termin: 7 juli

"Min" termin: 4.juli

 

De har regnet via et gjennomsnitt, jeg har permisjon 3 uker før UL termin og i 1,5 år framover med ferien inkludert.

 

Om jeg "misiter" 1-2 uker bryr jeg meg ikke om. Så lenge ungen er frisk, så er jeg fornøyd. Men kommer IKKE til å gå med på overtids "morroa".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min UL termin er ti dager før mens termin faktisk. og samme skjedde med barn nr 1. Dette tror jeg overhodet ingenting på, synes dere som spekulerer i dette virker noe paranoide

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...