Gå til innhold

Er det jeg eller Lars som er barnslig?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg og Lars har en avtale om at vi skal legge datteren vår annenhver gang, slik at det ikke alltid blir den samme som legger (hun kan være veldig vanskelig å legge).

 

Nå har han begynt å diskutere på dette, fordi han visstnok synes at dette er veldig slitsomt. Lars' argument er at jeg skal legge jenta en til to ganger mer enn han (slik at han får 2-3 dager fri fra leggingen) fordi han har en mer krevende jobb enn meg (mener han i hvert fall selv) og fordi jeg jobber åtti prosent.

 

Jeg nekter å gi meg, og mener at Lars får være litt fair her. Vi har blitt enige om å dele på dette, og da kan han ikke bruke mot meg at han skal slippe billig unna fordi han jobber 100 prosent.

 

Det skal dessuten nevnes at jeg bruker "fridagen" min til å begynne litt senere hver dag (vaktskifte er egentlig kl. 7), slik at alt fungerer fint med henting og levering i barnehagen. Så jeg jobber egentlig tilnærmet hundre prosent jeg og, begynner bare litt senere for at henting og levering skal gå opp i opp.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mannen min jobber 100% og legger nesten alltid vår datter. Grunnen er at han ser henne mye mindre enn meg da jeg er hjemmeværende. Det er ikke noen problemstilling i vårt hus. Det eneste er, den som ikke legger rydder kjøkkenet etter middag. Det er en avtale vi aldri har snakket om engang, det bare ligger i kortene..

 

Synes det er dumt at dere må være uenige om noe sånt. Høres nesten ut som det er en straff å legge barnet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får lære barnet opp til å legge seg selv så slipper dere å bry dere noe mer om det og kan bruke tiden på langt viktigere ting som Hotell Cæsar og plukke navlelo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke en straff, men det krever ganske mye å få jenta til å legge seg. Er selvsagt vi som har gjort en feil, og vi gjør vårt beste for å gjøre leggerutinen litt hyggeligere... Siden det ofte er mye krangling og diskusjoner rundt legging, er det en ting vi gjerne vil dele litt på. Ikke minst har vi denne avtalen, og da synes jeg det er dårlig gjort av Lars å holde på sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bgge!

går vel att dere har ansvar for legging to kvelder på rad hver av dere?

så får han 2 dager fri fra legging, og alikevell deler dere 100%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at det ikke er rart at hun reagerer med å være vanskelig å legge, om det alltid er en "ny" som skal legge henne. At det ikke er kontunitet i leggerituale også med hvem som legger henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg er barnslig av "Lars".

Hvis barnet er vanskelig å legge så sier det seg selv at det skal deles likt.

At "Lars" skal få fri hørres jo helt merkelig ut, er det en jobb man kan velge å legge barna sine?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I grunn en ganske banal diskusjon, men:

Hvordan fordeles omsorgen for barnet og huset / hagen ellers? Hvis det er skjevfordelt slik at du må gjøre mer, er jo argumentet hans lite verdt. Det triste er i grunn at begge synes det e slitsomt å måtte være den som legger barnet. Klarer dere å skjule motviljen ovenfor henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å legge jenta vår er helt ærlig ikke noe koselig, det er slitsomt og mye jobb rundt det. Jeg føler et behov for å dele på det, og ha faste rammer rundt det, slik at fordelingen blir rimelig lik mellom oss to. Det er for at den som legger skal ha mer energi og lyst til å legge jenta på en fin måte, så kanskje det blir en bedre opplevelse enn hvis den samme legger igjen og igjen og igjen, med den samme motviljen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper hun oppfatter at dere ikke liker det, og dermed blir leggingen deretter. I vårt hus er det omtrent det koseligste som fins, og jeg tror det er årsaken til at de sovner så greit. De ber faktisk om å få lagt seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, jeg kjenner datteren min godt nok til å vite det. Nå har også datteren vårt et syndrom, så hun er ikke som alle andre barn. Hun merker ikke motvilje, vi er alltid kjærlige med henne, men det kan være slitsomt å være den som alltid må ta den tunge leggingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei da så... tipper du tar feil. Så mye fustrasjon som du viser her skulle det være rart om ikke datteren deres merker noe til det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at Lars sin bedre halvdel er teit her, altså HI.. ta nå å legg barnet ditt når pappaen tydeligvis syns det er pes å legge henne.. stakkars lille jenta merker sikkert at ingen av foreldrene liker kveldsstunden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som feiler dere egentlig?? Dere vet da INGENTING om hvordan HI og "Lars" oppfører seg mot datteren sin under leggingen. Blir for dumt å sitte her å spy ut dritt når dere ikke kjenner til situasjonen i det hele tatt.

 

Jeg forstår deg godt HI, det mest rettferdige i denne situasjonen er at dere deler på leggingen. Er det virkelig så ille for han å "bare" har fri en kveld i slengen? Makan. Skulle likt å sett svarene du fikk om du hadde snudd problemstillingen på hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? Synes synd på datteren jeg. Det er jo helt tydelig at HI synes det er lite moro å legge ungen, og SELVFØLGELIG merker barnet det. Snakk om å undervurdere barn her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de vet ingenting, så jeg gidder ikke å la meg provosere av dem heller. Vi har en datter med et syndrom, og som derfor er veldig krevende til vanlig. I leggesituasjoner er det ekstra tøft, og derfor føler jeg er stort behov for å dele på "byrden". For de som ikke forstår det, er det helt greit, det er alltid fint hvis leggesituasjonen kan være veldig koselig, og man har et barn som fungerer som alle andre.

 

Vi elsker datteren vår hemningsløst og viser aldri overfør henne at hun er en byrde og at vi blir slitne av det. Ønsker at hun skal føle seg verdsatt og vite at hun får den oppmerksomheten hun trenger. Allikevel er hun en krevende og tøff unge, og det å legge henne er SLITSOMT.

 

Ungen tenker da ikke at vi krangler om hvem som skal legge henne og at vi er en byrde. Ikke at hun hadde hatt forståelse for det uansett, hun får masse oppmerksomhet i hverdagen, fra begge to. Men legginga er TUNG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men tro hva du vil, jeg har ikke noe behov for å skrive anonyme støtteinnlegg til mitt anonyme innlegg, ærlig talt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For og kansje lette rutinene litt og at det skal bli lettere og koseligere og legge henne så skulle du kansje tatt over en liten periode og funnet koseligge ting dere kunne gjort i sengen før hun skal sove. som og synge,lese en bok eller bare ligge og prate litt, og ha gode rutiner før legging, som kveldsmat så bading pussing av tenner og så inn i seng hvor hun får velge bok fks.

 

Nå sier du ikke noe om alder, men vi hadde også en periode hvor jenta bare tullet og det gikk lang tid før hun sovnet og det var krig med pussin av tenner. Vi begynte med og lese bok for henne, så hun fikk velge bok så leste vi en bok, sang en sang og snakket bitte litt før jeg sa god natt og gikk ut av rommet, da sovnet hun innen 10 min uten noe tull.

 

hun er foressten 2.5 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette innlegget var jo bare trist, rett og slett.

 

Dere har barnet i barnehage, og om kvelden så ønsker dere begge å slippe å tilbringe mer tid med barnet. Hva er egentlig vitsen med å få barn da? Dette dreier seg jo tydeligvis ikke om en barseldepresjon eller en slitsom dag innimellom, dette er faktisk hverdagen deres....hverdagen til datteren deres.

 

Håper dere finner ut av det, og at dere er kloke nok til å la det bli med det ene barnet for dere har tydeligvis tatt dere vann over hode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...