Gå til innhold

Føler meg nesten "rar" som ikke er sliten hele tiden med 3 små barn..virker liksom som om man SKAL være totalt utslitt hele tiden da...?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har 3 små på 4år, 2år(snart 3) og 1år. Selvsagt er det travelt innimellom, men jeg er ikke sliten. Noen dager er jeg sliten, men ikke sånn at jeg er HELT utslitt liksom.. Får høre fra alle "UFF, er det ikke slitsomt? Ja, det går vel i ett..." osv. Men nei, kan ikke si jeg synest det er så forferdelig slitsomt som alle skal ha det til. Leser også ofte her inne at man skriver feks " Det går i ett med to, tre små, man er sliten hele tiden" osv. Nesten som jeg føler at alle andre gjør mer med barna sine enn jeg...men nei, det er ikke sånn. Vi gjør mye sammen med barna våre, leker med de, tar de med ut, går tur, maler, tegner, pusler, ja alt andre foreldre gjør med barna sine tenker jeg :) De to eldste krangler jo en del, så blir mye mekling der..;P Men det går så fint så :) Jeg er vel kanskje bare heldig som er en veldig avslappet mor? Jeg stresser skjelden eller aldri, og har rutiner på det meste. Har fått hørt av mangen at jeg er en veldig tålmodig og avslappet mor ;) Tar det som et komplimang jeg da ;P Både jeg og pappaen jobber 100%. Har likevel mye energi til overs etter at ungene er kommet i seng. Trener også 4-5ggr i uken :) Andre som heller ikke synest at 2-3 små er så utrolig slitsomt som mange sier? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tre og er sliten. Skulle gjerne hatt din energi! Mannen min jobber hele tiden, og er lite hjemme. Babyen våkner 2-5 ggr hver natt (9 mnd gml), midterste er autist og er dermed også ganske krevende. Eldste er et prakteksemplar av et barn, men jeg har konstant dårlig samvittighet fordi han blir oversett til fordel for sine mer krevende søsken.

Tenker ofte på at jeg ikke burde fått den siste, men ville så gjerne at eldste skulle ha hvertfall ett funksjonsfriskt søsken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er i hvert fall en inspirasjon for meg som har en 3-åring og en baby nå, og som egentig har lyst på en til... :)

Selv tror jeg det har veldig mye med innstilling å gjøre.

 

Jeg tror at mange liksom forventer at det skal bli så siltsomt, og at man nesten "skaper" den slitsomheten selv. Blir jo ikke bedre når alle skal fortelle deg om hvor slitsomt du må ha det heller. Hvis man fokuserer på å være avslappet og ikke stresse, så blir det sikkert ikke så ille. Og det å være avslappet blir enklere og enklere jo flere barn man får synes jeg det virker som.

 

Jeg synes i hvert fall overgangen fra en til to var helt udramatisk. Å få første barnet var fullstendig sjokkartet, det var som å lære å leve på nytt. Med nummer to går alt så greit. Tror det også har å gjøre med at jeg har vært VELDIG innstilt på å ikke stresse så fælt den gangen her. Og det får jeg faktisk til.

 

Gratulerer til deg i hvert fall, er godt å lese om en 3-barns mor som ikke er så utslitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke får å dra ned selvtilliten din eller noe, men barn er vidt forskjellige. Er man heldig får man barn som sover om natten, som ikke er mye syke..osv osv.

 

Jeg har vært alenemor fra sønnen min var 6 mnd og eldste 2 og kan med hånden på hjertet si at jeg var dausliten til tider. Det som tapper mest for energi er mangel på søvn, har du det, skal det mye til for at man går i kjelleren. Er man to voksne om ansvaret, så er det ingen grunn til å klage. Er heldigvis sammen med barnefar igjen og tar av meg hatten for alenemødre, for en vanvittig tøff jobb dere gjør. Been there-done that, så vet hva jeg snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vet jeg, har bare to (men venter nummer tre), og det er helt greit. Men jeg må si at du fremstiller deg selv om et vidundermenneske. Ikke måte på hvor godt du skulle snakke om deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, å være alenemor er nok tøft!! Da hadde jeg nok vært dau sliten!!

Men nå var det ikke helt alenemødre jeg tenkte på da..forstår jo at det er tøft! Og uansett, så er det selvsagt lov til å synest det er slitsomt om man er to voksne også. Sier bare at JEG ikke er sliten. Er veldig heldig som har 3 små som sover hele natten, stort sett. Og som ikke er mye syke.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For min del kommer det helt ann på om jeg får nok søvn. Dessuten blir jeg veldig sliten av å ha det rotete. Klarer jeg å få tid til å holde huset ok og får sove nok blir jeg ikke sliten, ikke av barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor mener du Hi fremstiller seg som et vidundermenneske? Hun konstaterer bare at hun er en 3-barns mor som ikke er sliten, og at hun nesten er litt overrasket over dette selv fordi "alle", sikkert inkludert henne selv, har forventet at hun skal være så sliten med tre unger.

Selv synes jeg det er flott å lese, 90 % av innleggene her inne handler jo bare om hvor slitne alle er. Liker sånne gladhistorier som Hi kommer med jeg, så ikke alt bare blir negativt her inne. Man mister jo lysten på barn av å lese all klagingen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud 13.42 og 13.47! Dere har oppholdt dere for mye på dib og fått skader på de sosiale antennene deres. Kom dere mer ut i det virkelig liv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er IKKE noe vidundermenneske selv om jeg er avslappet, tålmodig og ikke sliten! Har jeg sagt det?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he, jeg har bare en (snart to) og møter også den holdningen hele tiden!!!

 

I går hadde jeg en samtale med sjefen der han la ut om hvor vanskelig det måtte være for meg med denne jobben samtidig som jeg har små barn. Hans egen kone var hjemmeværende fordi jobben vår (vi gjør omtrent det samme) er så krevende... Jeg måtte nesten le, det var jo hyggelig ment fra hans side, men jeg har enda ikke sett at kombinasjonen små barn og vår jobb skal være noe problem. Jeg forstår rett og slett ikke hva som skal være problemet. Men blir stadig møtt med denne holdningen: "det er vel ikke så lenge til slutter vel..." "hverdagen din er sikkert veldig vanskelig" "er du heeeeelt sikker på at det går bra?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Jeg har en veldig høy standard på det jeg gjør hjemme. At dere andre ikke trenger like mye tid på barn, hus og hage er ok for min del. Men ikke latterliggjør jobben min. Jeg syns blant annet at barn ikke skal gå i barnehage mer enn 3 dager i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg for min del er mest sliten fordi jeg føler jeg må gå å rydde og vaske hele tiden. det er ikke ungene som gjør meg sliten. men, jeg går skole og må ofte gjøre lekser,lese til eksamen når barna har lagt seg. pluss at jeg kjører 15 mil hver dag for å gå på skolen, er oppe tidlig og legger meg sent fordi jeg må rekke alt. når skal jeg få tid til å trene? hvordan får du til å trene 4-5 dager i uka med så små barn og 100% jobb? her må vi dele på dagene, mannen vil også trene 3 dager i uka minst, og vi har ingen til å passe barna mens. så det som er slitsom er at jeg rett og slett føler at jeg ikke har nok tid!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde først at du (HI) var hjemmeværende med 3 små barn, da tenkte jeg i miutt stille sinn at du må være et overmenneske, men så ser jeg jo at du jobber fulltid, så da skjønner jeg det jo.

 

Kanskje har du greie barn uten større problemer, hatt greie svangerskap osv. Har du i tillegg en givende jobb er det ikke rart at du ikke er helt utslitt, du er bare normal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, du har jo tydeligvis barnehage til barna dine... Ikke veldig sjokkerende at du ikke blir utslitt av å se barna dine tre (?) timer hver dag. Jeg er hjemmeværende med tre barn under to år som skal passes på, et hus på 350 m2 som skal holdes rent og pent og en del dyr ute som skal stelles. Og nei, klager ikke jeg heller. Blir sjeldent utslitt av det, men i dag er jeg litt sliten etter kun tre timers søvn i natt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, var bare å telle ned til "jeg har det myyyye verre enn deg"-innlegget :)

Jeg har prøvd å både være i jobb med to barn, og være hjemme med to barn. Ble LANGT mer sliten av å være i jobb enn hjemmeværende. Å gå hjemme var en lek i forhold, da legger man jo opp dagen sin selv.

 

Nå har jeg eldste i barnehagen. Ser ham ca. 5 timer hver dag i ukedagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er veldig forskjellige. Og jeg tror nattesøvn har MYE å si! Har man gode rutiner og får lagt barna til normal tid og de sover godt, så har man mer å gå på. Får man urolige barn som er mye syke, er det sikkert mye verre.

 

Jeg har ei venninne med 3 barn, og hun høres ut som hun har 15. Bare det å få levert i barnehagen er visst styrete!

 

Så har jeg ei med 4 barn, og hun har aldri sagt noe om at det er så slitsomt. Hun kan fint gå i Dyreparken alene med alle 4, og de koser seg, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det som deg, og har nesten nøyaktig lik aldersforskjell også.

Men mine barn er enkle og blide. De er ut av en annen verden. Så jeg skjønner at andre har det mer slitsomt da vi har vært veldig heldige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14.57: Jeg tror ikke poenget til HI var at ingen har det verre enn henne...

 

Poenget hennes er at det er en holdning som er opplest og vedtatt at man skal være sliten og man møter den over alt og det synes hun er litt rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du har jo en mann som sikkert stiller opp like mye som deg for ungene? IKKE rart du ikke er sliten da.

Har selv en mann som tar seg av ungene mye, gjerne mer enn meg noen ganger og det er derfor jeg ikke er sliten.

Men de gangene han jobber mye og jeg er alene med barna, da er jeg SLITEN.

Stor forsjell på å være alenemor til å ha en engasjert mann.

Jeg har stor respekt for alenemødre, hvis jeg er alene 1 helg med mine barn blir jeg veldig sliten.

Jeg har 2 stk.

De er aktive og travle men sover heldigvis hele natten, de har de gjort siden de var noen måneder gamle.

Søvn har alt å si, hadde jeg måttet stå opp på nettene da hadde jeg nok vært dau! Hadde IKKE klart det uten mannen min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 6 barn og er heller ikke sliten. Noe alle synes er kjemperart. Da jeg hadde 2 barn og en jobb jeg ikke likte, DA var jeg sliten da! Men nå lever jeg etter min oppfatning et fantastisk liv, og føler jeg hele tiden får ny energi av prosjektene mine...hehe

ps De minste 3 av barna er 4år,2år og 4 mnd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...