*lille blomst* Skrevet 13. mai 2011 #26 Skrevet 13. mai 2011 Det skulle vel gå bra med en flytur vel??? Jeg stemmer for det;) Takk for ønsker om treff på el! Vet ikke helt hvordan det blir men, er liksom i mine mest fruktbare dager, men har fått problemer "nedentil" - svir og er hovent (ikke uvi) og vondt... Orker jo ikke sex iallefall! Har hatt litt rødlig og brunlig utflod/blod og måttet bruke 1 lite innlegg også (sorry detaljene)... Skikkelig smertefult/vondt:( Veldig kjedelig altså! skulle ønske jeg var gravid igjen! (litt lei meg i dag! godt å lese at andre har rare sykluser /tr osv etter ma/sa!) møkkalei av kroppen! Ikke husket å ta folin på en stund jeg heller... orker ikke prøve skikkelig;) kikket på el tester på apoteket enda, har ikke bestilt på nett denne gangen. orket ikke kjøpe, syns rett og slett det var bortkasta penger denne gangen (som sagt en dårlig dag i dag...) Håpe morgendagen er bedre! kos dere med helg snuppene:)
mer enn bare mor Skrevet 14. mai 2011 Forfatter #27 Skrevet 14. mai 2011 ja, regner med det går bra med fly - er vel bare jeg som er overnervøs.. Men så vet man jo ikke om jeg blir gravid heller da! er jo ikke en selvfølge at man blir fort gravid hver gang.... kjedelig med infeksjon lille blomst!! håper det går fort over...! Nå skal vinflasken åpnes og sofa og grand prix er på planen er ikke så innmari fan av grand prix men det hører liksom med
*lille blomst* Skrevet 15. mai 2011 #28 Skrevet 15. mai 2011 koste du deg i går Jeg&gullet? Jeg har vært hjemom for å sove og skal straks på jobb igjen, heldigvis fri i to dager etterpå Startet med canesten i går, tror det er en soppinfeksjon. Det begynte etter en natt som jeg hadde sovnet uten å stelle meg etter sex -desverre... Pleier alltid stå opp etter sex, men ikke denne ene gangen... kjipt:/ Så da er denne pp offisielt ødelagt, om ikke sexen den dagen på mirakuløst vis var nok! Kjenner ikke om jeg har el en gang, så aner ikke når TR kommer denne mnd... Jaja, noen ganger går det til dundas! hehe Bedre lykke neste måned! Kos dere med søndagen jenter!
mer enn bare mor Skrevet 15. mai 2011 Forfatter #29 Skrevet 15. mai 2011 Ja, jeg koste meg men sovnet selvfølgelig under poengutdelingen. Så det ble ikke mer enn to deilige glass med rødvin. I dag tenkte jeg å få ryddet litt smått i huset, før jeg resten av dagen bare skal slappe av.. Men ikke alltid man får gjort så mye fornuftig med en vilter toåring i hus Noen ganger kan jeg ikke forstå at jeg virkelig vil ha nr 2 - for hvordan skal jeg da få tid til alt sammen?? Nei, kos dere med søndagen jenter, og kos deg på jobb lille blomst
GravidStudent2011 - Aprillykke Skrevet 16. mai 2011 #30 Skrevet 16. mai 2011 Hvordan går det med dere jenter? Her er det fremdeles ingen tegn til at mensen har planer om å dukke opp.. Håper den dukker opp snart slik at jeg kommer tilbake til "normalen" igjen, rart å tenke på at det i dag er 6 uker siden jeg var på første tidlige ultralyd og at jeg fikk magesmerter på vei hjem.. Tiden flyr samtidig som det virker som i går alt skjedde.. Ha en fin dag alle sammen:)
Metti er håpefull Skrevet 16. mai 2011 #31 Skrevet 16. mai 2011 heisann I dag har jeg vert på etterkontroll etter Ma og alt så bra ut. Men hun sa at vi burde vente en mnd før vi prøvde igjen. Vet denne diskusjonen går hele veien men ventet dere ?? Har jo lyst bli gravid så fort som mulig
Frk Hansen Skrevet 16. mai 2011 #32 Skrevet 16. mai 2011 Hei Metti, jeg spurde gynekologen min om det etter å ha hatt en SA. Han sa at det var bare å hoppe i det. Grunnen til at det ble sagt en måned var på grunn av psykiske forhold og ikke fysiske forhold - tidligere hadde en brukt å si at en måtte vente enda lenger nettopp pga det. Nå er jo det forskjellig fra person til person hvordan en reagerer på SA/MA. For min del skjedde det tidlig og jeg var ikke helt uforberedt og jeg antar at jeg ihvertfall ikke fremsto som veldig nedbrutt. Det kan være derfor han sa det, og vi som er ufaglærte og ikke kjenner hverandre her inne kan jo ikke anbefale noe - men selv ville jeg ikke ventet om det skjedde igjen. (Nå kan det jo være noen forskjeller på MA og SA her...) Tvert i mot så sies det jo at kroppen er mer mottakelig for en ny graviditet like etter en annen...
Prøver igjen *junibaby12* Skrevet 16. mai 2011 #33 Skrevet 16. mai 2011 Plass til en til i denne tråden..? Jeg var førstegangsgravid i 14 uker, før MA ble oppdaget... Følte på meg at noe var galt, følte meg ikke gravid på tross av symptomer, da blødningene startet visste jeg det var gått galt...og den lille hadde vært død siden uke 8... Dette ble oppdaget onsdag forrige uke og dagen etter var jeg på sykehuset for utskraping... Tøff dag... Og nå har jeg blødninger og menssmerter... føles så ensomt dette, syns jeg... Har mange venninner og en mann som bryr seg, men de kan liksom ikke helt forstå åssen det føles... Først tenkte vi å begynne prøvingen så fort vi kunne, men nå har vi bestemt oss for å vente litt... Tror ikke jeg takler det, dersom det skulle gå galt en gang til kort tid etter... Begynner dere prøvingen så fort dere kan? Håper jeg kan få skrive litt her hos dere og få ut litt fortvilelse og triste tanker på den måten. Håper også at jeg kan få tilbake håpet om en liten ved å lese deres historier. Beklager at dette ble et negativt innlegg...litt deppa for tida.
Metti er håpefull Skrevet 17. mai 2011 #34 Skrevet 17. mai 2011 Heisann prøver igjen Jeg har det ganske likt deg . Ble konstantert ma i uke 11 men jeg klarte aldri og glede meg skikkelig over graviditeten. Hadde veldig få symptomer og en dårlig følelse. Jeg fikk en cytotec kur og var nettopp på en oppfølgings time. Da hadde alt kommet ut.. Det som jeg synes er værst er savnet etter spiren jeg hadde og håpet om en ny spire... Jeg ønsker så sterkt å være gravid og synes det er så urettferdig at jeg skal miste spiren min som jeg ventet på i 8 Mnd... Håper jeg fort blir gravid igjen !!
*lille blomst* Skrevet 17. mai 2011 #35 Skrevet 17. mai 2011 skjønner dere så godt Metti og prøver igjen! vanskelig situasjon å være i dette! nå er det 9 uker siden min Ma og utskrapning og jeg har innimellom tunge dager enda... (sjeldent, men det hender) vanskelig å se to nære venninner med store mager og termin rundt den jeg hadde... ser jo babyer og gravide over alt! Vi hadde lyst på spire igjen med det samme! desverre får vi ikke lagt inn aksjer rundt el denne mnd, så den pp går i .......og forrige pp valgte vi å stå over av flere årsaker... Spent på når TR kommer denne gangen! har hatt veldig ustabile sykluser, så jeg er ett eneste stort spørsmålstegn! Fikk faktisk anbefalt av legen min å starte prøvingen igjen med en gang;) (og dere er alltid velkommne i denne tråden! Ønsker alle en fortsatt fin 17.mai! Gratulerer med dagen!
Prøver igjen *junibaby12* Skrevet 17. mai 2011 #36 Skrevet 17. mai 2011 Hei Metti og lille blomst:) Har fulgt litt med på dere fra mndene inne på Bli gravid/1tri tidligere. Hette endelig prøvere da... Vi er 28 år begge to og har pga livets mange kromspring måtte vente med å få barn. I november bestemte vi oss for å prøve og i februar satt spira. Priset meg lykkelig for at det gikk så fort, men så lenge varte den gleden. Veldig spent på hvor lang tid det går på neste. Håper dere blir gravide fort igjen begge to!!! Unner virkelig ingen å miste..fryktelig vondt... Spent på om sykusene mine vil forandre seg... Hadde stabile 28 dagers sykluser før MAen, så håper det går tilbake igjen til det. Skal til legen neste uke, så tenkte å høre med ho ang det å prøve igjen. Idag var første dagen jeg traff folk igjen etter utskrapinga...ikke akkuart oppsøkt folk.. Så for meg disse "stakkars deg" blikkene og det gjør det nesten bare verre. Men det gikk veldig greit:) Lille nevøen min på 4 så litt underende på meg og spurte; Har du mista babyen din, tante? Ja, det har jeg...hmmm sa han og fortsatte på isen sin... Tenk hvis det hadde vært så lett å komme seg videre...han er jo bare skjønn,da:) Håper dere har hatt en fin dag, jenter! Jeg har hvertfall kost meg med masse spekemat:)
*lille blomst* Skrevet 18. mai 2011 #37 Skrevet 18. mai 2011 hehehe, så søt! Hadde vært flott om det var så lett å komme over! ikke bare bare å snakke med folk osv! Syns det var tøft tilbake på jobb jeg, flere som lurte hvorfor jeg hadde vært vekk... fortalte det som det var, så ikke noe poeng i å holde det hemmelig! men har merket hvor tøft det var å snakke om det/fortelle om det. satser vi ikke på at alle skal inn i 1 tri igjen fortest mulig da?? hehe... hadde vært kos å komme seg inn der sammen! jeg har hatt litt kvalme de siste tre dagene... så har begynt å lure på om el var på rett dag i forhold til en 28-30 dagers syklus, for da har vi kanskje klart det... (7 dager siden) eller så er det kvalme i forbindelse med el - har hatt det noen ganger, men aner ikke... ikke fått lagt inn aksjer siden og ikke kunnet kjenne på kroppen når el er... så om kvalmen fortsetter er det kanskje klaff, men om ikke det stemmer får jeg TR om 14 dager ca.
Prøver igjen *junibaby12* Skrevet 18. mai 2011 #38 Skrevet 18. mai 2011 Skjønner godt at det må være tøft å komme tilbake til jobb, lille blomst. Jeg er "så heldig" at jeg går hjemme grunnet tidligere sykdom og omskolering..Men nå setter jeg veldig pris på å kunne bestemme selv når jeg vil treffe folk. Fikk nettopp melding om syforeninga neste uke, og kjente at jeg allerede kvier meg litt.. Ja, vi får krysse fingrene for at vi snart er på 1 tri igjen!! Selv om jeg fremdeles er i tvil på om vi skal hive oss rundt så fort blødningen etter utskrapinga er over, eller vente til syklusene har stabilisert seg igjen... Oi, så spennende med deg,da...tenk om dere har klart det!!! )) Krysser alt jeg har for dere!!!
Jente09&Jente12:) Skrevet 18. mai 2011 #39 Skrevet 18. mai 2011 Hei jenter, jeg har så lyst til å fortelle at no nærmer det seg EL (visst syklusen er normal igjen da!). Fikk mensen 7 uker etter utskrapning i uke12 og nå er det snart 9 uker siden!. Ååååå gud så jeg håper at El kommer når den skal, vil ikke vente lenger, syntes disse 9 ukene har gått utrolig sakte og jeg har tenkt på bare 1 ting hver dag og det er å bli gravid igjen!. Off nei ikke lett å begynne i jobb igjen, jeg syntes det var ekstra tøft når hun ene kollegaen min fortalte at hun var gravid og det er det eneste hun prater om på jobben. Er veldig tøft å høre på siden det er det eneste jeg har lyst til å bli!!!. Og så i går kom en veldig god venninne av meg og fortalte at hun var gravid og jeg er jo selvfølgelig kjempe glad for andre men allikevel så blir jeg driiiiit misunnelig:( snufs... Visst vi greier det denne mnd så blir det februargull og det har vi jo fra før så det hadde jo vært kjempe gøyt hihi. Krysser fingre og tær på at vi alle treffes på 1 trimester om ikke lenge:o). Ha en fortsatt fin kveld )
Metti er håpefull Skrevet 19. mai 2011 #40 Skrevet 19. mai 2011 hei hei Da har jeg begynt å tempe igjen etter cytotec kuren. Den ligge på før el.. Lurer veldig på når jeg kan forvente el da jeg nå er på dag 18 etter jeg tok tabelettene. Synser fremdeles det er ganske tungt og kjenner jeg er mer nærtagen enn ellers. Men men kommer meg nok mer og mer ovenpå etterhvert
Gullis :) Skrevet 19. mai 2011 #41 Skrevet 19. mai 2011 Føler med deg Metti og kjenner meg igjen, idag har jeg en tung dag. Vet ikke hvorfor, det bare kommer over meg. Det begynner å bli en stund siden og savnet kommer. Kanskje sånn du hadde det i syden, beg å lengte etter å være gravid igjen. Selvom det var tøft å være gravid fordi jeg følte noe var galt- Har så lyst til at det skal klaffe og at jeg skal føle at denne gangen blir det baby!. Spennende at du har startet med temping igjen! Jeg har fortsatt positiv g-test så jeg regner med at jeg ikke er i sonen i det hele tatt. I tillegg spotter jeg litt enda og er livredd for å beg på'n for tidlig. Det gjorde vi sist og da fikk jeg en infeksjon. Ikke noe farlig men ubehaglig og måtte ta stikkpiller. Nå vil jeg heller vente til det er helt klart! Merker at det hjelper å skrive her inne og særlig med deg og andre som har fulgt hverandre en stund. Ikke så mange andre jeg kan prate med dette om. Mannen min snakker ikke så mye om det, jeg vet han er like lei seg som meg men for han er det ikke naturlig å prate om det i det uendelige så det respekterer jeg. Blir ikke så mye bedre av å prate om det med andre som ikke har kjent akk det samme på kroppen selv. Har en venninne som ble gravid samtidig som meg første gang i desember. Hun har stor mage og babyen kommer i aug. Kjenner at jeg blir misunnelig! Buhu,,ikke en sjarmerende følelse!. Men vi SKAL klare det om ikke altfor lenge Metti !!!
Metti er håpefull Skrevet 19. mai 2011 #42 Skrevet 19. mai 2011 Jeg har også en tung dag i dag !! Fikk et slag i trynet i går av hun ene svigerinna mi. HUn hadde kjøpt en bursdagsgave til hu andre svigerinna( vi er tre stk hehe ). DEt var et show med pernille sørenesen. Ble bare lei meg for at jeg ikke ble invitert til å være me de. I tilegg har eg bursdag ti dager etter hun som fikk gaven. Jeg vet at jeg er egosisitisk og ekstremt nærtagen men klare ikkej styre det akkurat nå. Trodde vi hadde blitt en liten venninegjeng ... Men som sakt det er nok bare hormoner.... Pluss at jeg er nok litt misunnelig på de siden de har to unger hver og alt jeg virkelig ønsker er å ha unger
Metti er håpefull Skrevet 19. mai 2011 #43 Skrevet 19. mai 2011 Setter vedlig pris på å prate me deg også gullis. Føler vi har hengt sammen her en stund og nå har begge hatt MA ..... Du må komme til tråden happy og leah. DEr er vi en liten gjeng som har holdt sammen en stund. Snakker om alt mulig... Forstår veldig godt hva du mener med å snakke me mannen. Jeg føler meg bare sutrete når jeg prøver å prate me han. Ikkje at han gir uttrykk for det men eg bare føle det... Men han e jo så søt. I går så eg at han hadde vert inne på finn og sett på tur te paris Neste gang er det vår tur og da skal den utvikle seg perfekt !!!!
Gullis :) Skrevet 19. mai 2011 #44 Skrevet 19. mai 2011 Ja, det skal det!! På Ullevål sa hun supre sykepleieren som skrev meg ut at hver fjerde svangerskap går galt,dette er mitt fjerde barn så da er jeg rett på statistikken, du begynner i andre enden og tar sorgen først også kommer det tre stk som perler på en snor ! Jeg føler meg akk som deg, sutrete hvis jeg snakker om det med mannen eller sier at jeg ikke har det så bra en dag pga MA, Han gjør ikke noe for å få meg til å føle det sånn, jeg bare har ikke lyst til å være nedfor og sutrete, føler meg bare enda værre da egentlig. Derfor er det fint å være her inne. Er inne på den tråden også og leser . Høres deilig ut med Paris, dere reiser mye dere?
*lille blomst* Skrevet 19. mai 2011 #45 Skrevet 19. mai 2011 Fikk du infeksjon forrige gang gullis? Lurte siden jeg nå sist uke fikk infeksjon (etter sex) og har hatt kur nå... Kjedelig for meg, for tror el er i disse dager:( Men da får vi drøye til neste pp.... Har fulgt med og heiet på deg siden vi var i samme ikm grupper noen ganger i vinter metti. Håper du får full klaff og en blivende spire snart! (vet ik om du husker meg, het lillemor08 da) Alt for mange av oss som har vært en tur innom 1.tri og nå er tilbake her!:/ egentlig har jeg mange symptomer for tiden, men tror det er el og ikke graviditet for det ville vært for utrolig... skulle ønske vi hadde fått lagt inn aksjer, men det ser litt dårlig ut for det...
Metti er håpefull Skrevet 19. mai 2011 #46 Skrevet 19. mai 2011 heisann Noen av dere som har opplevd å blø ved sex etter MA
*Ruger på novembersnuppe* Skrevet 19. mai 2011 #48 Skrevet 19. mai 2011 Hei hei jenter! Har hatt en lite opphold her etter at denne tanta har plaget meg skikkelig i over en uke, men nå er det over! Kjenner jeg er veldig spent på når EL kommer, og dersom syklusen blir "vanlig", skal det være i midten av neste uke. Reiser til København neste onsdag, og kjenner at jeg er stresset for at vi ikke skal få lagt inn aksjer i tide..hehe.. Høres jo helt paronoid ut, men jeg orker ikke å vente enda en måned før prøving! Blir borte fra onsdag til fredag, og satser på å legge inn aksjer på tirsdag og når jeg kommer hjem på fredag. Vet at mannen min virkelig hater når dette må planlegges på denne måten, og han sier at han får prestasjonsangst. Så jeg tenkte at jeg skal la være å si noe denne gangen. Hvordan takler mennene deres denne prøveperioden? Og et spørsmål til dere som temper, hvordan funker egentlig denne metoden? Tenkte kanskje jeg skulle prøve denne måneden istedet for EL-tester Ha en fin kveld, jenter!
Gullis :) Skrevet 19. mai 2011 #49 Skrevet 19. mai 2011 "lille blomst", jeg fikk infeksjon fordi vi hadde sex altfor tidlig, hadde ikke blødd på et par dager og klarte ikke vente. Ingen alvorlig infeksjon med feber og slik men veldig ubehagelig og lite praktisk når man skal prøve å bli gravid! Derfor skal jeg vente nå til jeg er HELT SIKKER at jeg er ferdig og blø og at ting har normalisert seg. Når det er sagt ble jeg helt bra etter stikkpillene Metti: Med min forrige SA blødde jeg litt etter sex osv. Denne gangen venter vi for å være sikker på at alt er helt ute og ferdig. Tror ikke du skal bekymre deg for det Snuppa+ MA: ved temping må du ha en tempmåler med to desimaler. Så tar du tempen på samme tidspunkt hver dag før du står opp om morningen. Du noterer tempraturene. Når du har hatt eggløsning vil tempen din stige og forbli høyere. Dvs at du må tempe noen måneder for å se et mønster. Det som er fint er at når du temper får du bekreftet om du har hatt EL:
Metti er håpefull Skrevet 20. mai 2011 #50 Skrevet 20. mai 2011 Hei Nå sitter jeg på jobb skal jobbe hele helgen. Gleder meg til neste helg da har jeg fri skal jobbe hver dag frem til da... I dag har jeg bare hatt bitte litt lyse brun utflod. Vet ikke hva det skyldes jeg var jo hos gyn på mandag og da så alt fint ut ! Hmm jaja Lurer på om jeg har hatt EL faktisk ! Har vondt i brystvortene mine i dag og det har jeg somregel etter EL . Hadde vert deilig om syklusen var igang allerede ; ) da har vi ikke fulgt legens anbefalelinger med å vente en syklus i og me at vi har hatt ubeskyttet sex to dager på rad nå .. Jaja det var min oppdatering God helg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå