Gå til innhold

dere som prøver igjen etter MA og SA!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gadd ikke lete frem den andre tråden og så var den så fryktelig lang!!

Hvordan går det med dere?

Her fikk jeg mensen igjen etter ca 6 uker (etter den siste MAen..) men den varte mer eller mindre 2 uker med spotting den siste uken.. Så prøvde vi oss på sex uten prevensjon og nå blør jeg igjen..

Skal det aldri ta slutt?? Føler jeg har mensen konstant :(

noen som har det sånn?

-----

og så over til noe annet :) prøver dere i ferien også?? Jeg vil gjerne prøve, men samtidig så har jeg lyst til å nyte vin og drinker når vi skal til sydligere strøk...

Kan vel nevne at jeg er livredd for å miste igjen, så vil gjerne gjøre alt etter "boken" med å unngå alkohol fom eggløsning osv.. men jeg vet jo ikke når jeg har eggløsning nå i disse tider :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Her går det ok, har ikke fått tilbake mensen enda, er ca 5 uker siden SA. Hater å gå og vente og ikke vite. Sjeldent jeg har ønsket at mensen skal dukke opp igjen så mye som jeg gjør nå.

Må være godt at mensen har kommet, men kjipt at du blør fremdeles. Vet ikke hva det kan være, men hadde jeg hatt det sånn tror jeg hadde kontaktet legen bare for å få avkreftet at det var noe farlig. Hodet mitt har en tendens til å finne teorier selv, så greit å få noe konkret beskjed fra lege.

Kommer ikke til å prøve aktivt i ferien, men skjer det så skjer det;) Skjønner godt du vil nye vin i sydeligere strøk, tror kanskje jeg hadde satt prøvingen på vent mens jeg var der. Men blir bare jobbe sommer for min del i år.

Tror vi er flere som kan skrive under på at vi er livredde for å miste neste gang spiren sitter. Men får bare krysse fingrene og prøve å bekymre oss minst mulig. Selv om det er lettere sagt enn gjort. Men er mange solskinn historier her inne så har troa på at det går bra for oss alle neste gang spiren sitter:)

Skrevet

Greit med ny tråd nå ja, de to andre trådene våre ble visst noe lange:)

Håper Gullis, snuppa, bondekone, skal jeg og alle dere andre hopper over hit og fortsetter å oppdatere- vi må iallefall få høre alle solskinnshistoriene!;)

Jeg fikk TR etter 6 uker, venter på el nå og håper på februar baby!:) usikker på når el kommer, men kjente at det var den som kom 2 uker før TR, så tanta kom pressis etter når jeg tror el var... Håper jeg kjenner riktig denne mnd også!;)

Ellers så er jeg tilbake i 50% sykemelding jeg, gikk fult sykemeldt i 3 uker etter ma, så jobbet fult i 5 uker, men det er som om kroppen blir utslitt bare av å tenke på jobbing! skal slappe av litt mer nå! Uansett ikke bra for ny prøving hvis jeg er så superstresset som jeg var, og mitt høyeste ønske er jo en liten en... (ikke derfor jeg er sykemeldt da, men baby er bonus;)

Skrevet

God morgen jenter,

Må bare si at jeg er så glad for denne tråden, og særlig på litt tunge dager. Det er så godt å få dele sine sorger og gleder med andre som er i samme situasjon.

Idag er det 5 uker siden MA ble konstatert, og jeg begynte å spotte bittelitt på mandag, og litt mer i går. Hadde skikkelig menssmerter, og trodde jeg skulle få mensen for fullt i løpet av kvelden og natta, men ingen større blødninger enda. Klarte selvfølgelig ikke å dy med, og tok en billigtest i dag tidlig, og den var virkelig blendahvit. Har akkurat kommet meg på jobb nå, og kjenner at jeg er litt smådeppa. Hadde jo et lite håp om at det skulle klaffe med en gang, men nå ser det dårlig ut. Jeg er jo en person som er veldig glad i å planlegge, og det er så utrolig frustrende når man plutselig møter på noe man ikke kan planlegge. Men, vi får prøve å gjøre som Monty Pyton "Always look at the bright side of life" :) Da jeg hadde MA for to år siden, ble jeg gravid igjen etter tre mnd, som resulterte i datteren min som blir to i august. Gikk til en fantastisk akupunktur som fikk meg til å slappe av, og som fikk syklusen min i gjenge igjen. Er egentlig ikke så veldig alternativ av meg, men tror at den psykiske effekten var stor her. Så for dere som sliter med uregelmessige sykluser vil jeg absolutt anbefale akupunktur! (kan anbefale en i Oslo, dersom noen bor i nærheten :) Tenker at dette kanskje kan være noe for deg, "Jeg og gullet"?

Jeg har ellers planer om å kose meg med god vin så lenge jeg kan, og har både København-tur med jobben, flere 30-årslag og Spania-tur i nærmeste fremtid :) Er jo også veldig redd for å miste igjen, men vet at når det klaffet for meg med nr. 1, tok jeg livet veldig med ro og levde akkurat som normalt. Som regel (tror man) skyldes jeg MA/SA at embryo ikke er levedyktig, og ikke at mor har gjort noe galt.

Og et spørsmål til slutt, når dere fikk TR etter SA, var denne som vanlig, eller oppførte den seg annerledes enn vanlig?

Ha en fin dag!

Skrevet

Hei snuppa:) Godt med en sånn tråd ja! (vet ikke hvilken ikm tråd jeg hører til, så denne er liksom den eneste ene foreløbig;)

Jeg hadde Ma (måtte ha utskrapning) og jeg syns TR var noe rar... Har egentlig ikke bestemt meg helt for hva som var første dag mens... Noen som vet hva jeg skal regne ut ifra? Begynte å spotte, trodde mensen kom 5 dager før jeg blødde skikkelig. er det da første dag med blod som er første dag mens, eller første dag med blødning? Tilsammen holdt det på omtrent så lenge som det pleier, men hadde en dag helt uten på slutten, og så kom en dag til med blødning... Må innrømme at jeg ble noe forvirret av Tanta denne gangen! men hadde blendahvite el tester(hadde ikke noe annet å teste med) like før tanta kom, så er nok ikke gravid heller;)

Skrevet

Melder meg på her :). Det er nå 2 dager siden utskrapning og jeg har ikke blødd en dråpe siden operasjonsdagen. Er det vanlig? Ellers er humøret mitt som en rolecoaster. Er veldig lei meg enda kjenner jeg. Alt ble så anderledes enn vi hadde tenkt. Klarer ikke tenke på å beg på nytt engang. Forrige SA var det blødninger om hverandre og positiv test i 6 uker etterpå. Håper alt går fortere nå, dvs det SKAL det. Jeg nekter å gå med sånn tull ;). Jeg gleder meg bare til å følge alle her :)

Skrevet

Håper alt er bra og at de fleste følger med hit:) Venter i spenning på den 17 nå for da satser vi på at tr ikke kommer og en positiv test :P Men regner med at den ikke sitter ennå, selv om jeg har masse tegn på at den kan gjøre det... Alt er som ved de to forgående sv.skaps startene, noe kvalm, springer på toalettet hele tiden og matlysten har tatt en tur til utlandet... På første sv.skap så hadde jeg ikke symtomer i det hele tatt før jeg var 4 mnd på vei, så vi venter i spenning på nasjonaldagen:)

Ha en riktig trivelig dag folkens:))

Skrevet

Da tror jeg at jeg kan si med ganske stor sikkerhet at tanta er tilbake. Kjenner at jeg er litt deppa nå, og har lyst til å trøstespise masse sjokolade. .snufs.. Men på den positive siden, jeg kan drikke vin på jobbfest på fredag, komme i enda bedre form før ny graviditet (for ja, jeg skal jo bli gravid igjen), og nyte alt jeg har lyst på :) Og mensen 5 uker etter MA er ikke så verst det heller gitt!

Ha en fortsatt fin dag dere andre også!

Skrevet

Ja, nå var det virkelih på tide med en ny tråd!

Jeg fikk første el, etter første tr den 30 april. Nå venter jeg spent på om tr dukker opp, kjennes sånn ut, men det har det gjort siden 3 dpo. Om jeg ikke er gravid nå, med alle symptomene, så er kroppen på ville veier!! Men med min flaks kan jeg nok vente tr iløpet av de nærmeste dagene.

Første tr jeg fikk etter utskrapningen kom 31 dager etter, og helt out of the blue. Ingen murring eller forvarsel, pussig. Men så har jeg til gangs fått det igjen denne gangen her;)

Det var et spørsmål lenger opp ang. blødninger. Jeg hadde kun blødninger den dagen jeg hadde utskrapningen, og et par timer dagen etter. Så jeg tror ikke det er så uvanlig:)

Nå ser vi fram til en fin vår og sommer:) Kos dere i varmen, jenter:)

Skrevet

Da slår jeg et slag for utskrapning når man først er uheldig å mister! :). Sammenliknet med SA'en i desember / januar er jo dette mye bedre! Om man i det hele tatt kan bruke et positivt ord som bedre, mindre ille er kanskje mer riktig å si

Skrevet

hei jenter!

Helt forvirret jeg nå... vet ikke sikkert når første dag mens var, skal jeg telle fra første dag jeg hadde bittebittelittblod på papiret, eller fra første dag med skikkelig blødning? skiller nesten 5 dager!

Nå venter jeg egentlig på eggløsning, vet ikke helt hvor lang syklus jeg kan regne med, og er helt tom for billigtester(har ikke en eneste test av noe slag liggende lenger)... men i går var jeg sår og hoven nedentil, (virker som om ph balansen er litt skjev...) så nå tror jeg det tar noen dager før jeg er klar til å hoppe i høyet igjen:( skjønner ikke hvorfor det blir sånn så plutselig!

Kjipt med regn i dag også for vi skal ha visning på huset i ettermiddag, har en del nerver i forhold til hussalget kjenner jeg! huff...

Hvordan skal det gå med prøvingen denne mnd????

uansett hvordan jeg regner utifra start på mens og de korteste og lengste syklusene mine så forventer jeg el i løpet av denne uken/helgen og frem til 17.mai...

Langt hjertesukk fra meg.. noen som vet om det med når TR regnes fra?

Skrevet

Hei! Jeg hører egentlig ikke til her, men skulle gjerne gjort det.. Men mannen vil ikke... :( Jeg oppdaget ma for fem og en halv uke siden.. og hadde utskrapning to dager etter.. Fikk mensen på mandag:) Godt at kroppen virker igjen!! Synes dagene går greit, men savner virkelig å ha en liten spire i magen! Har ei jente som er 4 år:) som drømmer om å bli storesøster! Idag lurte hun på hvem jeg kom til å elske mest henne eller en ny baby... Vanskelig å skjønne at man kan elske to like mye:) Er heldig som har fine Selma:) men håper indelig at hun kan få seg en liten søster eller bror før det er forsent... jeg er 39 år... tikk takk....

ha en fin dag jenter:)

Skrevet

Noen av dere som vet hvor lenge Hcg sitter i kroppen?

Tok en test i går (på ettermiddagen), lei av å vente på mensen, 5 uker siden SA, og dukket opp en tynn og svak strek. Kan det stemme at jeg er gravid ? eller er det bare rester som sitter igjen i kroppen ?

:)

Skrevet

God morgen, jenter!

Da er jeg ihvertfall ikke tvil om at tanta har meldt sin ankomst! Sitter på kontoret i lett Paralgin Forte-rus (leftovers som jeg fikk på sykehuset i forbindelse med Cytotec-kur). Lurer også på når man regner første dag i siste mens, men tror kanskje i sånne tilfeller at man bare man prøve seg litt frem i forhold til EL. Jeg har bestemt meg for å ikke ta EL-tester, men heller stole på kroppen min. Pleier å få mye mer lyst i den perioden, samtidig med EL-slim. Men, jeg har selvfølgelig funnet ut at jeg trolig for EL (hvis syklusen blir relativt "normal") når jeg er i København med jobben! Typisk! Men, men. Jeg får vel bare nyte god mat og god vin, og ta det som det kommer..

Og til deg, Selma07: Det må være utrolig sårt når mannen ikke vil, samtidig som den biologiske klokken tikker. Jeg krysser fingrene for at du klarer å overbevise han, slik at lille Selma får en søster eller bror. Lykke til :)

Klem fra meg

Skrevet

Jeg melder meg inn her jeg også. Hadde en ma uke 8 i mars. Jeg fikk mensen etter 5 uker og hadde positiv test like lenge. Det var 4 gangen vi mistet på litt over ett år. Så problemet våres er ikke å bli gravide tydligvis men å beholde. Har vært på utredning nå, og går på abyl-e nå og når jeg får positiv test neste gang skal jeg begynne på klexane, håper det er oppskriften på å klare å beholde lille spire. Jeg har ikm den 23 mai, og har akkurat hatt el:) Fikk lagt inn aksjer:D Kjenner eggløsningen skikkelig godt, har ganske vonde eggløsnings smerter.

Håper vi alle snart kommer over i 1 trimester og kan følge hverandre hele veien til en baby:)

Skrevet

Hei gravidstudent! Da jeg hadde SA i desember var testene positive i 5-6 uker etter aborten. Du KAN selvsagt være gravid men jeg hadde ikke mer enn 380 I hcg i den graviditeten og enda satt det i så lenge. De billigstrimlene er også veldig følesomme. Litt frustrerende faktisk! Samtidig klarte jeg aldri å finne ut om det er mulig å ha eggløsning mens man har Hcg i blodet. Jeg tror også det er veldig individuelt hvor fort man bryter ned Hcg.

Skrevet

Hei Gullis,

takk for svar.. skal ta en test igjen i morgen for ikke overbevist om at den i går faktisk var positiv siden streken var så tynn, en stund senere på dagen var den sterk men det teller vell ikke:p hehe....

Kjøpte en CB digital i dag, er den like sensitiv som de vanlige?

Skrevet

Min erfaring er at CB digital er mindre sensitiv. Jeg gjorde også det til slutt og den viste IKKE GRAVID selvom jeg hadde en tynn strek på billigstrimmel, og det stemte jo, jeg var jo ikke gravid. Lurt å kjøpe en CB digital, hvis den er positiv kan du jo kanskje håpe litt :).

Skrevet

Testet med CB digital nå i dag tidlig og den var negativ så da blir det fest på meg i kveld:) så får jeg bare fortsette å vente på at mensen skal dukke opp igjen:)

God helg alle sammen :)

Skrevet

God helg alle sammen!:)

Så bra du har fått klarhet i alt GravidStudent2011:)

Skrevet

Da kom tr, nesten på timen!! Bare noen få timer før min kjære kom hjem igjen fra jobb.... Blæ!! Hadde jo egentlig ventet det, men blir jo litt skuffa allikevel.

Og for noen pms-symptomer jeg har hatt denne mnd. Dette er ikke bra! Noen med erfaring ang. det. Er det vanlig etter en MA. Jeg som før kun har hatt mensmurringer noen timer før besøket har nå hatt det siden 3 dpo, de siste dagene har korsryggen verket sånn at jeg nesten ikke har greid å bevege meg, ikke sittet heller for den sakens skyld! Om ikke den spira sitter snart blir det spiral og null flere barn her i huset. Slik som dette har vært er det ikke verdt det!!!

Bare en LITEN utblåsning;)

God helg, jenter!! :)

Lille blomst: Håper virkelig dere treffer på el nå:)))

Skrevet

Ps. I slike stunder kunne jeg ikke vært uten denne tråden:) Dere er gull verdt, jenter:)

Klem

Skrevet

Hei GravidStudent2011!

Jeg testet svakt, svakt positiv på billigtester helt frem til tr 31 dager etter utskrapningen. El-testene ble negative en uke tidligere... Regner jo med at jeg hadde el ca. 14 dager før tr dukket opp og da testet jeg forsatt positivt. Derfor vil jeg tro et en ikke behøver å få negativ test før en blir gravid igjen. Da jeg testet positivt da jeg ble gravid, så testet jeg positivt med billigtestene flere dager før det ga utslag på cb. Ikke for å gi deg falske forhåpninger, men det kan, ifølge mine erfaringer, være at du er gravid :)

Lykke til!!

Skrevet

Hei på dere jenter:)

Nå har jeg inntatt god posisjon i sofaen med et stooort glass rødvin og strikketøyet mitt... Prøver å se positivt på tilværelsen som prøver og nyte de små tingene:)

Vi er mange ser jeg som har hatt en merkelig TR etter MA/SA, og det er på et vis godt å høre for jeg har seriøst lurt litt på om det er noe alvorlig galt med meg etter min MA og utskraping:S

TR kom hos meg for to uker siden, varte i 3 dager, uten i to dager, kom igjen og varte i et par timer, uten i en dag, kom igjen og varte i et par timer... sykeste TR jeg noen sinne har opplevd...

nå, nesten en uke senere så er jeg øm i magen og har til tider litt beskjedne mensmurringer... og så har jeg ganske mye utflod og den er til tider litt lysbrun/gulaktig... litt bekymra:( har noen flere det slik eller har noen vært borti dette tidligere?

Har bestilt meg time hos legen, men fikk ike time før om et par uker... synes det er greit å sjekke opp i dette...

Eller så støtter jeg deg i dette med utskraping, Gullis! I forhold til den cytotec kuren jeg først ble satt på, var faktisk utskrapinga en bra opplevelse oppi alt dette:(

Håper ellers alt står bra til med dere og at vi alle snart skal inn i !. trimester:)

God helg herlige dere:)

Skrevet

kjekt at dere hang dere på :))

Jeg prøver også å nyte de små tingene som man kan kose seg med når man ikke er gravid :) Som feks vin eller en god baileys med isbiter :)

Hadde i utgangspunktet tenkt å vente til etter sommeren med å prøve igjen, men tror vi kommer til å prøve litt før den tid likevel :)

Bør vel snart begynne med folat, men status som "prøver" blir mer reelll for meg da og jeg fortsatt er redd for å se på meg selv som prøver.. rett og slett fordi jeg er redd for å bli gravid og så miste igjen.. Rart?

Hadde vært veldig deilig med en ferietur hvor man kan nyte vin osv da, men samtidig så hadde det vært deilig med en ferietur med en liten spire i magen ;)

Er egentlig redd for å fly når jeg er gravid da (er vel egentlig ingen grunn til det men i og med at jeg har mistet to ganger nå så er jeg redd for alt.. :) ), men i år er det bare snakk om en flytur på 3,5t - så tenker at det dermed skulle gå helt fint?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...