Anonym bruker Skrevet 8. mai 2011 #4 Skrevet 8. mai 2011 Nei, jeg ville nok ikke ha bodd der. Hvorfor skulle jeg bosette meg midt i ghettoen? Ikke er det særlig fint der heller.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2011 #5 Skrevet 8. mai 2011 Ha ha ha , ghettoen faktisk ! Lenge siden dere har vært på Holmlia skjønner jeg !
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2011 #6 Skrevet 8. mai 2011 Jeg har jobbet på senteret der, og det var mer enn nok for meg! Altså, jeg trivdes med jobben, men ikke med miljøet rundt.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2011 #7 Skrevet 8. mai 2011 18.15 her.. Togstasjonen der er uhvertfall utrivelig. Jeg brukte toget til og fra jobb, og der var det ikke mye koselig. Ihvertfall ikke på kvelden etter det var blitt mørkt.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2011 #8 Skrevet 8. mai 2011 Det er mye rart på Holmlia og det er heller ikke noe pent der. Prinsdal er hakket bedre enn Holmlia / Hauketo, men jeg ville heller flyttet litt nærmere Oslo (Nordstrand / Lambertseter) eller litt lengre ut - Kolbotn er fint!
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2011 #9 Skrevet 8. mai 2011 Tog stasjonen blir i disse dager pusset opp Hva mener dere med at det er mye rart der og hvordan miljø ? Kan dere utdype litt ?
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2011 #10 Skrevet 8. mai 2011 Kunne aldri bodd der! Alt for mange innvandrere, white-trash, narkotika, kriminelle og annet fnask.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2011 #11 Skrevet 8. mai 2011 Jeg har ikke vært på Holmlia på maaaange år. Men den gangen jeg kjente til stedet, bodde 'alle' innvandrere der. Resten bodde på Hauketo. Så ghetto-betegnelsen er vel ikke helt ut av det blå?
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2011 #12 Skrevet 8. mai 2011 Jeg bor på Holmlia og stortrives. Man kan bevege seg på gangveier overalt, det er mye friområder, kort vei til stranden og mye lekeområdeder. Det er ca 10 min til byen med tog, vi har post, apotek, butikker og vinmonopol på senteret. Aldri vært redd eller opplevd noe ubehagelig når jeg har gått hjem fra jobb sent, eller kommer fra byen. Holmlia er egentlig veldig stille rolig og udramatisk. Ikke minst er et levelige priser, så vi bor komfortabelt til en rimelig penge sammenlignet med hva vi ville fått ellers.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 8. mai 2011 #13 Skrevet 8. mai 2011 Jeg bor også på Holmlia og er helt enig med 19:09. Svømmehall har vi også Det er også nabo soner her . (Nabo soner er naboer som passer på hverandre ) Vi bor i en rekkehusgrend her med masse småbarnsfam ,flere nye lekeplasser og lite trafikk . Her kan kan man bare slippe ut ungene og alle vet hvem alle er . Og alle passer litt på alles unger . Har fantasiske naboer og William har alltid noen å leke med Dette blir en flott sommer Btw , ikke at jeg vektlegger det så mye men er en god blanding av folk som bor her , unge, eldre ,norske , og utenlandske . Og det er en fin blanding av utenlandske her , få muslimer og en overvekt av etnisk norske som bor her og i områdene rundt her . I bhg til sønnen min er de ca 85 % norske barn . Grunnen til at jeg nevner det er fordi at mange er av den oppfatingen at det bare bor muslimer på Holmlia og det er helt FEIL! Holmlia har et ufortjent dårlig rykte
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2011 #14 Skrevet 8. mai 2011 Hadde aldri bosatt meg der, om jeg så fikk bolig gratis. Det gjelder forøvrig østkanten generelt.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2011 #15 Skrevet 8. mai 2011 Jeg bor også på Holmlia og stortrives,vil heller bo her enn foreksempel på Majorstuen med masse trafikk og hovedveier.Som andre har nevnt før,fine grøntarealer.Butikker og treningssentre og svømmehall.Det er ikke bare innvandrere her heller,men de som bor her er hyggelige folk.Litt White trash kanskje,men hva så? Her bor det alle typer mennesker i skjønn harmoni og jeg har aldri opplevd noe ubehagelig fra noen og jeg har trasket rundt her både på dag tid og natterstid( en gang i blant)
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2011 #16 Skrevet 8. mai 2011 Kanskj jeg har sett noen av dere da jeg jobbet i blomsterbutikken på Holmlia
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2011 #17 Skrevet 8. mai 2011 Dette er ett av de spørsmålene ingen bør svare på som ikke faktisk har vært der.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 8. mai 2011 #18 Skrevet 8. mai 2011 Det har du helt sikkert Dere som bor på Holmlia , hvor på Holmlia bor dere ? Jeg bor bak kirken .
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2011 #20 Skrevet 8. mai 2011 holmlia min holmia! : ) jeg er oppvokst der. gikk på barneskole og ungdomsskolen på holmlia. har mange gode fine minner fra holmlia. syns det er et fantastisk sted med god blanding av alle mulige etnisiteter. er man fordomsfull og ikke tåler mørke folk så ja, hold dere unna.. jeg bodde i ravnkroken.. 20 år!! : ) familien bor der fortsatt og de har ingen planer om å flytte... altså foreldrene mine.. bodd der siden 1982.. long live holmlia! : )
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #22 Skrevet 9. mai 2011 Jeg tror nok ikke at det er noe værre der enn andre steder, ja anndelen av ikke vestlig opprinnelse er stor så om du ikke ser på det som noe problem er det helt ok.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #23 Skrevet 9. mai 2011 Hei Mammaen til William og nurket. Hvordan var det å få barnehageplass på Holmlia?
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #24 Skrevet 9. mai 2011 Mange har nok fordommer mot Holmlia, slik de er nevnt oppover i tråden her... Meg selv inkludert, dessverre. Jeg ahr bekjente på Hauketo, og tenker at det ikke er så ille. Rekkehusbebyggelse ed kort vei til skog og lysløype- og ikke minst fjorden! Men Homlia innbiller jeg meg er hakket verre... Men kan veldig godt være jeg tar feil!!! SLik mamma'n til Will skriver her. Kan ikke uttale meg da jeg ikke har vært der- kun sett på rekkehus på Toppåsen og det så ut til å være et helt fint område
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 9. mai 2011 #25 Skrevet 9. mai 2011 Jeg bor i Ravnkroken Gikk greit å få bhg plass , man har mange bhg å velge mellom .Min gutt går i Lia bhg . Er veldig fornøyd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå