Anonym bruker Skrevet 8. mai 2011 #26 Skrevet 8. mai 2011 Poenget er jo at svigers ikke vil komme allikevel, de ønsker å heller komme oppover etter at barnet er født og det passer bedre for oss og spørsmålet mitt er jo om dere mener at vi burde dekke noe av endringsavgiften på billettene utifra de forutsetningene som jeg har nevnt tidligere i innleggene mine. 1. Vi sa at det passer best i slutten av april/begynnelsen av mai. 2.Svigers bestemte seg for slutten av mai, 3-4 uker før termin. 3.Jeg har fått beskjed om å holde meg i ro, p.g.a fare for tidlig fødsel. 4. Svigers skjønner at det kan være vanskelig for oss å komme på feiringen, og vil derfor flytte turen sin, for de ønsker at vi alle kan delta. 5.Vi har ikke bedt de om å flytte den, og jeg har ikke nektet min mann å delta hvis de ikke flytter turen, men han ønsker å være sammen med meg og være med på fødselen hvis den skulle komme for tidlig.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2011 #27 Skrevet 8. mai 2011 Jeg har aldri sagt at fødselen er garantert å starte 3-4 uker før, men at jordmor mener det er fare for det. Hvorfor ønsker jeg ikke å gå inn på her. Mannen min jobber 3 min unna hjemmet. Jeg er ikke irritert for at de ønsket å komme i slutten av mai, men mener at da burde de også være klar over at fødselen er nær, og at det ikke var noen garantier for at vi kunne vært med uansett. Jeg har ikke inprentet mannen med propaganda om for tidlig fødsel, dette har vi fått forklart av jordmor. Og min mann ønsker faktisk å være med på fødselen av vårt første barn, et barn vi har ønsket oss i mange mange år. Takker for ditt svar 1452, det er lov å ha forskjellige meninger.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2011 #28 Skrevet 8. mai 2011 Ha ha - dette er dagens innlegg. Ingen er så selvsentrert som dette. Og at samtlige har falt for dette og svart seriøst. Søtt troll da
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2011 #29 Skrevet 8. mai 2011 Uff, jeg synes både du og mannen virker litt for opphengt i fødselen og alle "farer" og "risikoer" og "kanskje" osv. Tydelig at du er førstegangs. Forsøk å ta det hele litt mer med ro. Ring svigers og si at dere helst vil finne en løsning den helga de har bestilt billett. Dere kan feks foreslå at mannen kommer alene (ja, såpass burde han ofre for sin mor, selv om de ikke bestilte den helga dere foreslo), at svigers reiser fra denne byen til dere, at dere møtes på halvvegen eller noe. Jeg synes dere virker litt selvsentrerte og ikke i stand til lå svelge noen kameler. Du er veldig opphengt i at dere har sagt den og den helga. Dessverre har svigers feilet i forhold til denne opplysningen. Nå bør dere se gjennom fingrene med det og heller finne en konstruktiv løsning. Sånn er det å ha familie. De er ikke perfekte. Håper dere er litt mer storsinnet over svigers sine feil til vanlig.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2011 #30 Skrevet 8. mai 2011 Hehe, artig at du tror jeg er troll, dette er faktisk helt reelt :-) Men tror kanskje vi bare skal legge diskusjonen død. Vet selv hva som er rett for meg og min mann hvertfall :-) HI
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2011 #31 Skrevet 8. mai 2011 Skal jeg liksom holde en pistol mot hodet til mannen min og tvinge han til å dra? Det er desverre ikke jeg som bestemmer om han drar eller ikke, han er stor gutt og tar den avgjørelsen selv. Og som sagt, det er svigers SELV som nå ha ombestemt seg og ikke vil komme i mai allikevel. Skal vi da tvinge de til å komme også? HI
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2011 #32 Skrevet 8. mai 2011 Hvorfor er jordmor så sikker på at du kommer til å føde tre -fire uker før tiden? Er jordmoren din synsk eller er du litt slapp i dåsa?
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2011 #34 Skrevet 8. mai 2011 Nei jeg er helt seriøs jeg altså. Det må jo være en grunn til at jordmor kan forutse tidlig fødsel dersom det dreier seg om en førstegangsfødende. Hadde tidligere fødsler startet tidligere hadde jeg forstått det, men første gang?? Det er derfor jeg lurer! 15.37
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2011 #35 Skrevet 8. mai 2011 ville nok ikke dekt flybilleten, de er voksne og har vel penger selv.. Vil også poengtere at ved mine to fødsler fikk jeg beskjed ca uke 30 at jeg kom til å føde for tidlig, jeg ble faktisk i gangsatt på overtid med begge så det jordmor sier trenger da ikke nødvendigvis å stemme. Fikk også beskjed med nr 1 at jeg hadde en STOR baby ( ca uke 30 dette også faktsik), 3100 er ikke stort. Ved nr 2 fikk jeg beskjed om at babyen var liten ca uke 30, når jeg fødte fikk jeg beskjed om at jeg hadde en unormalt stor baby inni meg... Babyen var 4100 så ikke unormat stor, men poenget er at det er mye synsing og gjetting så jeg ville nok ha tatt turen og iallefall sent mannen...
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2011 #36 Skrevet 8. mai 2011 Jordmor frykter at jeg kan føde for tidlig, hun har ikke sagt at det er garantert,men har derfor fått beskjed om å holde meg i ro. Hva som gjør at hun mener det, er en sak mellom meg og henne. Man trenger ikke å legge ut alt av personlig info her. Jeg har egentlig kun bedt om svar på et spørsmål her, mener noen at vi burde dekke noe av endringsgebyret på flybillettene? Diskusjonen har jo tatt helt av her. hi
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2011 #37 Skrevet 8. mai 2011 En to-timers biltur 3-4 uker før termin er uansett ikke behagelig. Synes ikke dere skal betale for å flytte turen, det var din manns foreldre som valgte å bestille da de gjorde.' Skjønner godt at mannen din ikke vil reise bort når det er en sjanse for at du kan føde når han er borte.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2011 #38 Skrevet 8. mai 2011 Du spør her inne om andres mening, og når 95% er uenig med deg så går du til angrep. Hvorfor gidder du å spørre? Hvordan i alle dager skal du forholde deg til resten av svangerskapet ditt? Skal du ligge rett ut på sofaen hele tiden? Det er jo faktisk de som får beskjed om det - pga ulike svangerskapskomplikasjoner, men jeg forstår det slik at du bare skal ta det rolig. Mao om du har veldig høyt eller veldig lavt blodtrykk så vil du nok bli anbefalt å ta det rolig, men det betyr ikke at du ikke kan ta deg en tur på kino eller en biltur. Jeg tror mange fedre ikke tør å si imot sine gravide hormonelle kjærester - så det er klart at med den innstillingen du har vis her (regner med at du er minst like bestemt hjemme) så hadde ikke jeg sagt noe annet enn at jeg ville være hos deg for å bevare husfreden. Jeg er sikker på at når disse gravidhormonene har gitt seg så ser mannen din noen skjarmerende trekk som han vil beholde, og han blir værende hos deg - det er tross alt snart over. Senk skuldrene og ta det litt mer med ro.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå