Gå til innhold

Hva mener du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min svigermor hadde stordag tidligere i år, og de bor langt unna oss. Vi ble enig om at de skulle komme å feire i en by i nærheten av der vi bor nå i mai, fordi at de ikke har vært i den byen før og ønsket å ta seg en tur dit. Jeg er gravid, er i uke 34 og sa tidlig til min mann at helst så burde svigers komme i slutten av april/begynnelsen av mai, slik at jeg kunne være sikker på å være med på feiringen. Svigers valgte å bestille turen til i siste delen av mai, 3-4 uker før termin.

Jeg fikk beskjed for noen dager siden om at jeg må holde meg i ro, hvis ikke kan fødselen starte for tidlig, og slik jeg ser det nå, så er jeg ganske sikker på at jeg ikke orker å kjøre i 2 timer en vei for å komme til den byen vi skal møtes i. Og jeg er heller ikke i form til å traske rundt på sightseeing.

Da min mann snakket med foreldrene i dag, så hadde de begynt å tenke på om det var noen vits i at de kommer reisende, i.o.m at det ikke er sikkert at jeg og min mann kan være med på feiringen. Jeg mener at det er jo noe de må bestemme selv, jeg kan jo ikke garantere at vi kommer, det er vel 95 % sikkert at vi ikke kan. Men problemet er at de har bestilt flybilletter, og det koster like mye som de kjøpte billettene for å få endret de til senere i sommer.

Jeg synes selvsagt at det er kjipt at de taper penger, men jeg sa allerede fra starten av at jeg ikke kunne garantere for min form, da jeg har hatt mye plager i svangerskapet. Og nå når jeg har fått beskjed fra jordmor om å holde meg i ro så må jeg respektere det.

Mannen får dårlig samvittighet ovenfor foreldrene, og vurderte om han skulle være med og dekke litt av flybillettene deres, jeg mener at det er unødvendig. De visste at de bestilte turen hit bare noen uker før termin, og at jeg har hatt mye plager i graviditeten.

Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke din mann reise å møte sin familie alene da?

Skrevet

Problemet er jo at i.o.m at jeg har fått beskjed om at fødselen kan starte for tidlig, så ønsker jeg heller ikke å være alene. Og han er da 2 timer unna, og når han da kommer hjem så må vi kjøre i 2 timer til en annen retning for å komme til vårt sykehus. Han ønsker heller ikke å dra uten meg, han vil jo ikke gå glipp av fødselen.

hi

Skrevet

Du trenger ikke å være med om du ikke kan / ikke vil. Din mann klarer sikkert å feire og kose seg sammen med sine foreldre uten at du er tilstede.

Skrevet

Mannen bør dra og feire med foreldrene med mindre du er i fødsel akkurat da. Du blir hjemme om du ikke føler deg i form.

Skrevet

unnskyld meg, men 3-4 uker før termin, og 2 t unna??

Herre min... en smule hysterisk, synes jeg.,

Jeg hadde sendt mannen min avgårde, så han kan feire med sine foreldre!

Skrevet

Tror ikke du kan ha lest ordentlig, har fått beskjed om at jeg mest sannsynlig får 3-4 uker før tiden.

HI

Skrevet

Dessuten er det jo svigers som vil flytte turen, spørsmålet mitt er om vi burde dekke noe av flybillettene deres? Det synes mannen, men ikke jeg.

HI

Skrevet

2 timer er ikke all verden. Allier deg meden vennine eller noe denne ene dagen (for kjøring). Som regel tar fødselen uansett så lang tid at mannen har god tid til å rekke fødselen selv om den skulle starte mens han var borte.

Er dere veldig bekymret kan dere jo invitere svigerforeldrene dine til å besøke dere. Det kan jo også bli hyggelig.

Skrevet

Når han ikke kan feire med dem fordi du er vanskelig så burde dere absolutt dekke billettene.

Skrevet

tja, nå har du vel strengt tatt ikke skrevet det, men uansett... jeg har fortsatt samme mening. Det er jo kun 2 t unna...

Skrevet

Dette innlegget handler ikke om at jeg nekter min mann å reise for å feire sin mor, det handler om at svigers ønsker å flytte turen siden jeg mest sannsynlig ikke kan være med. Og at min mann lurer på om han burde dekke noe av reiseutgiftene i forbindelse med endringen.

Det handler ikke om at jeg er hysterisk for fødselen eller noe, og min kjære har heller ikke lyst å reise fra meg, noe som jo heller ikke blir til å skje siden svigers endrer turen.

HI

Skrevet

Er det ditt første barn? Da tar det som regel LANG tid fra de første riene til babyen kommer. SÅ dersom mannen er kun 2 timers kjøring unna, burde det gå helt fint.

Hvorfor ikke legge opp turen slik at du ikke trenger å gå rundt på sightseeing? Hvis du sitter i bilen i 2 timer, sitter på restaurant/ teater (hva dere enn skal) og sitter i blen hjem igjen - da tar du det jo med ro! Og - som sagt - hvis fødselen/ riene skulle starte når du er i byen som er 2 timer unna, tar det mest sannsynlig MINST 10 timer til før babyen kommer, mest sannsynlig 30 timer.

Skrevet

Har skrevet at jeg har fått beskjed fra jordmor om å holde meg i ro p.g.a risk for for tidlig fødsel.

HI

Skrevet

Nok en gang, lurer på om folk ikke leser innleggene ordentlig her.

Det er ikke vi som har bedt om at de skal endre turen, det var det svigers selv som har foreslått. Om de hadde kommet uansett, så hadde jeg absolutt ikke nektet min mann å reise for å feire, men han vil jo ikke dra p.g.a at vi har fått beskjed om at fødselen kan skje for tidlig!

HI

Skrevet

1. Dere hadde gitt beskjed om når det passet best at de kom. De valgte å ignorere det og komme på et annet tidspukt. Svigers sin feil.

2. Du må holde deg i ro og kan gå i fødsel. Jeg fødte min førstefødte i løpet av 4 timer fra første ri så det kan gå fort. Lurt å holde seg hjemme.

3. Svigers er voksne mennesker som selv har valgt å reise, å reise på et annet tidspunkt enn det dere kan, og må selv ta ansvaret for det.

Jeg hadde ikke gitt dem penger for billettene.

Skrevet

Takk 18.57!

Endelig noen som har lest innlegget og hvertfall forstått situasjon.

HI

Skrevet

Litt av noen svar du har fått her...

Så leneg svigers visset at deu ikke var sikkert at du/dere kunne være med så syns jeg ikke at dere skal dekke bilettene. Svigerforeldrene dine burde jo ha i minnet at du bare hadde kort tid igjen til termin.

En ting er at mannen din reiser men siden JORDMOREN DIN SIER AT DU KAN FÅ 3-4 UKER FØR TIDEN, så er det jo ikke noe særlig visst mannen din er i annen by og ja det er ikke noe gøy og ligge på fødestuen alene, selv om du har venninner som kan være med så skjønner jeg at dette er noe du vil dele med din mann. Og det at du er førstegangs trenger ikke bety at du ligger 1 døgn i føsdel..Selv fødde jeg på 1,5 time første gang...

Syns faktisk det er drøyt at så mange av dere syns at hi heller burde aliere seg med venninner og la mannen reise for og ferie moren sin.. Med tanke på alle svigermortrådene her inne så er det ikke mange av dere som hadde sendt manne avgårde HVIS det der mulighet for at han kan gå glipp av fødsel...Og ivertfall ikke om det er snakk om og feire svigermor!!!!

Skrevet

haha.. morsomt hvor glad man er for å få svar man ønsker å høre. Det er andre som har svart på samme spm over, men var vel ikke det svaret du ville ha....

Skrevet

nei,jeg synes absolutt ikke at dere skal betale noen verdens ting av biletten når de visste at dere kanskje ikke kunne komme når de la den så nær terminen din.de kan da dra likevel til bye de da,selv om ikke dere kommer?ELLER de kan dra til bye og kjøre 2 timer for å hilse på dere før de igjen drar hjem?

nei,jeg synes virkelig ikke at dere skal betale noe som helst her!

Skrevet

Det handler ikke om å få de svarene man selv ønsker, det handler om at man ønsker at de som leser innlegger får med seg alle fakta før de faktisk kommer med sin mening. Det synes jeg ikke alle som har svart har gjort. Om du har fått med deg alle fakta og så svart noe jeg kanskje ikke er enig i, så aksepterer jeg det.

HI

Skrevet

Herregud, er alle her inne fullstendig tomnemme???

MANNEN til Hi ønsker ikke å dra! Han vil ikke risikere å gå glipp av fødselen! Herregud, les hva Hi skriver da, og hva som faktisk er poenget her! Poenget er IKKE at Hi er kjipe kjipesen som nekter mannen sin å dra!

Dessuten har man ingen som helst garantier for at fødselen tar lang tid. Vet om mange som har født førstemann på veldig kort tid.

Skrevet

tomnemme?

Fnis ;)

Skrevet

Hvorfor kan ikke svigers ta toget/buss inn til der dere bor, dersom det bare er en tur på to timer? Da får dere møtt hverandre og hatt en koselig dag:) Evt at svigers og din mann møtes på halvveien? Må det være så svart/hvitt som det fremstilles nå?

Skrevet

Tror ikke jordmor har gitt deg noen garantier på at fødselen starter 4 uker før termin - det er en risiko dersom du ikke tar det rolig. Du tar det rolig selvom du er med denne dagen....

Jobber mannen din i samme gate som dere bor? Det er mange som har menn som jobber 1 times reisevei unna - det er overhodet ikke noe unormalt. Ville du nektet mannen å dra på jobb siste 4 ukene?

Hvem som skal betale eller ikke betale for flybillettene gidder jeg ikke ta stilling til. Men jeg tror du har litt mye hormoner i kroppen, og irritert fordi svigers ikke la opp feiringen av svigermor akkuratt den helgen det passet deg.

Selvsagt sier mannen han ikke vil dra - du har jo innprentet ham med at ungen blir født på denne bestemte dagen.

Men dette er selvsagt et svar du ikke vil ha - skulle kanskje vært som mannen din og jattet med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...