Gå til innhold

Mener du at en helsefagarbeider/barne-og ungdomsarbeider er utdannet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en spesialisert utdannelse ja. Men det kommer ikke under "høyere utdannelse".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere er så utrolig høye på pæra mange av dere som har tatt HØYERE utdannlse!

Unner ikke oss som jobber på gulvet å kalle oss noen ting.

Hadde ikke jeg, å mange med meg, utdannet seg til det jeg jobber med hadde ikke mange tannlegekontorer gått rundt.

Legekontorene hadde ikke gått rundt, barnehagene hadde ikke gått rundt. Osv.

Skrevet

haha.

lurer på hvor flotte liv de som har høyere utdanning faktisk hadde hatt om samfunnet ikke hadde fagarbeidere som gjorde livet lettere for de.

Bussjoføren som kjører de til jobb, eller som kjører barna til ungd.skolen.

Kassadama på rema.

Trailersjoføren som frakter maten til butikken.

Postmannen som leverer brev.

Frisørdama som lager et pent ytre.

Fagarbeideren som passer på barna.

Fagarbeideren i skolen som hjelper ditt barn med å forstå leksene på sfo. eller som hjelper med å forenkle ei oppgave i klasserom.

skobutikkdama som bestiller sko i rett størrelse.

rørleggeren som kommer i nødsituasjon.

snekkeren som bygger ut ei ark på huset.

Skrevet

- Rørlegger

- Elektriker

- Hjelpepleiere

- Kontormedarbeidere journalarkiv

- Kontormedarbeidere lønn og regnskap

- Kokker

- Kjøkken ass.

- Renholds ass

- Teknisk ass (sterilsentral)

- Vaskeriass

- Barnepleiere

Ta alle disse og fjern fra et sykehus, hva sitter du igjen med?

Vi trenger alle.

Så svar på ditt spørsmål hi, er ja.

Skrevet

Går det an å bli så trangsynt? Hvorfor skulle det IKKE vært en utdannelse? Det kreves faktisk mye av en helsefagarbeider for å få fagbrevet, og det tar 4-5 år for å bli det. Vi i helsesektoren har faktisk den viktigste jobben! Hva om du HI kommer utfor en bilulykke og blir lam fra livet og ned eller får en hjerneskade? Hadde det ikke vært veldig kjekt å hatt UTDANNEDE mennesker som kom hjem til deg og hjalp deg med det nødvendige og visste hva de holdt på med, eller ville du nøyd deg med f.eks. en som hadde sittet i kassen i 10 år på Rema?

Skrevet

De har jo tross alt fagbrev innen faget sitt. Har man ikke fagbrev kan man ikke utføre den samme jobben som dem og får heller ikke samme lønn.

Skrevet

Hvis ALLE skulle hatt høyere utdannelse og jobbet i lederstillinger på kontor, hvem skulle da gjort disse viktige tingene? Tenk om deres kreftsyke søster ikke kunne få palliativ behandling hjemme i sitt eget hus der hun ønsket å avslutte livet, fordi alle var så høy på pæra at de ville heller sitte på kontor og leke viktig istedet for å være det??

Eller at din syke 4 åring som trengte hjelp døgnet rundt måtte nøyet seg med 3 timers hjelp om dagen fordi det rett og slett ikke var nok UTDANNEDE folk som kunne hjelpe??

Helsefagarbeidere gjør faktisk en av de viktigste jobbene her i livet. Og selv om utdannelsen ikke er så lang og lønnen er ikke så høy som den burde ha vært, så kommer jeg ALDRI til å angre på at jeg valgte den veien.

Det føles så UTROLIG godt å komme hjem fra jobb hver dag og vite det at hadde det ikke vært for meg så hadde "Olga" fremdeles lagt sulten i sengen, "Per" hadde ikke fått de livsnødvendige medisinene han trengte og hadde ikke "Klara" fått hjelp i tide hadde hun nå vært død.

Synd det finnes så mange trangsynte mennesker her i verden, og jeg håper i grunn at du er en liten "drittunge" som enda ikke har forstått meningen med livet, enn at du faktisk er et voksent menneske som ser ned på de som jobber hardt..

Hilsen en STOLT helsefagarbeider på 20 år :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...