Anonym bruker Skrevet 4. mai 2011 #27 Skrevet 4. mai 2011 Selv om jeg forsåvidt ikke synes det gjør noe at mannen er død, så er jeg egentlig i mot drapet. Jeg synes også at han skulle bli satt for krigsdomstol og dømt for sine handlinger. Bin Laden er ikke Al Qaida alene, så terroren vil bestå, og martyrdøden i islam kan gi ham en stor symbolmakt selv om han ikke lenger er i live. De fleste nordmenn er vel heller ikke for dødsstraff, så på prinsipielt grunnlag er jeg i mot, selv om verden sikkert er et bedre sted uten ham.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2011 #28 Skrevet 4. mai 2011 Jeg er veldig delt i denne saken egenltlig. Jeg ble ganske berørt den dagen tårnene ble truffet, og gikk en god stund med ett intens hat inne i meg pga dette. Synes det er helt supert at han ble funnet, og tatt. Men mener kanskje han som andre burde blitt stilt for domstolen i Haag. Men nå er ting gjort som det er gjort, og ingenting å gå å dvele over. MEN jeg kan med ganske stor sikkerhet si at, det kommer ikke til å bli mindre terror pga av dette. Osama Bin Laden har nok en skare med barn, og tilhengere som kommer til å gjøre mye i sin makt slik at denne handlingen blir hevnet. Tror nok ikke det blir en enklere oppgave å være blant anna norsk soldat i afghanistan. Jeg håper dette kan gjøre at verden blir et bedre sted å være, men jeg er en tviler. Synes heller ikke at USA skal ha lov til å sitte dere oppe på sin høye hest, og bestemme over alt og alle. Krigene i Irak og Afghanistan har nok gitt dem også en del blod på henden.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2011 #29 Skrevet 4. mai 2011 Det er ikke noe tap for verden at mennekse bin laden er død. Syns likevel ikke at det var riktig å drepe ham, t.o.m. de verste naziforbrytere som var ansvarlig for millioner av døde fikk sin straff i en rettssal.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2011 #30 Skrevet 4. mai 2011 Selve bin Laden driter jeg egentlig i for å si det rett ut, men det jeg har hengt meg litt opp i er at de fordømte feiringen i gatene som følge av 9/11, men nå gjør faktisk amerikanerne nøyaktig det samme. Hva er forskjellen egentlig? De feirer et drap åpenlyst og hånler av et dødt menneske, familien, og hele landet!
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2011 #31 Skrevet 4. mai 2011 Jeg er enig i at feiringen i USA var upassende, men hvis du virkelig ikke ser forskjell på å feire dette og å feire 9/11 så bør du virkelig gå i deg selv.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2011 #32 Skrevet 4. mai 2011 Gå i meg selv faktisk? Så fordi jeg synes det er usmakelig å feire kaldblodige drap, uansett hvem det måtte gjelde, så må jeg gå i meg selv? Herregud, det er ingen forskjell på de to feiringene, det er drap uansett hvordan en snur og vender på det! Begge parter har mange uskyldige liv på samvittigheten, så den ene er ikke bedre enn den andre her!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå