Gå til innhold

er du for eller imot drapaet på bin laden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg lurer da det kan komme terror pga dette. og norge kan bli påvirket.

ville det hvert bedre om han levde eller er det best med han dø.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At han døde er helt supert, synes jeg.

Vil tro (og det mener ekspertene også) at fordelene er større enn ulempene.

Skrevet

jeg syntes det er bra han er dø. (bare vi får bekreftet dette 100% denne gangen) jeg håper ikke det blir noe terror mot norge pga dette. men

Skrevet

Vel. Hadde vært bedre om de fikk tak i han levende men det hadde nok vært mye mer risikabelt. Det ble som det ble. At massemorderen er død er bare bra

Skrevet

det har jeg faktisk tenkt mye på idag...

Har vel konkludert med at det burde vært en mer "stueren" prosess, der han hadde blitt stillt for en domstol...

Når det er sagt, er vel ikke verden et verre sted etter hans bortgang !

Skrevet

Bin Laden var en massemorder som inspirerte andre til å bli massemordere. Gudene vet hvor mange uskyldige menneskeliv han har på samvittigheten. Bildene av de dødsdømte menneskene som hang ut vinduene på Twin Towers er som brent fast i netthinna mi. Bildene av alle de desperate menneskene som lette forgjeves etter sine kjære...

Man kan ikke la massemordere og terrorister få være i fred bare fordi det kan bli farlig å ta dem, da blir det jo rene anarkiet.

Om fremgangsmåten var den lureste sånn strategisk sett, det vet ikke jeg nok om til å kunne uttale meg skråsikkert om. Personlig mener jeg de godt kunne ha plagd ham litt mer før de drepte ham, jævla morderen som har skapt så mye sorg, død og elendighet.

Skrevet

Blir kvalm av kommentaer som " jeg er aldri for drap". Nei vel? Denne mannen har drept tusenvis og planla og drepe enda flere, mens hans liv skal spares? Ekspertene er jo enige om at drapet vil svekke terrorismen Og da er jeg selvsagt for det.

Skrevet

Jeg er i mot å drepe mennesker uansett hva de har på samvittigheten.

Synes han skulle bli tatt inn for krigsdomstolen og dømt for sine handlinger.

Skrevet

hei hei hei, nå syns jeg folk går litt for langt her. Makan til tunnelsyn,altså.

Ja, jeg er enig med at Bin Laden ikke var en god mann, at han er en terrorist. MEN denne "øye for øye og tann for tann" mentaliteten gjør meg kvalm. La oss se på hva USA har gjort mot menneskeheten de siste tja...60 årene. Beklager, men what comes around, goes around. Det er ikke annet enn å forvente at de får en liten smule tilbake.

Ja, det er synd på ofrene og pårørende, men har dere noen gang tenkt på at det dere ser på tv er nøye gjennomtenkt - altså, hva som skl sendes og ikke sendes. Har dere noen gang tenkt på LLE de uskyldige barna og voksne, gamle og funksjonshemmede som USA hr drept, torturert....mange en etter en mens de så dem inn i øynene.

Og...hvem var det som styrtet styret i afganistan før taliban kom til maken? Jo USA. Hven trente opp Taliban og Al qaida? Joda det var USA det....de hjalp taliban til makten.

Tror dere virkelig at EN mann er årsaken til alt vondt? Har dere noen gang tenkt på at VI huser en terrorist her i landet?(Krekar)

Dere må åpne øyene. Vold avler vold!

Nå får sikkert jeg pepper her, men versegod: dette er mine tanker. Viktig å se med et dobbelt blikk og ikke er USAinfisert blikk ;)

Skrevet

hei hei hei, nå syns jeg folk går litt for langt her. Makan til tunnelsyn,altså.

Ja, jeg er enig med at Bin Laden ikke var en god mann, at han er en terrorist. MEN denne "øye for øye og tann for tann" mentaliteten gjør meg kvalm. La oss se på hva USA har gjort mot menneskeheten de siste tja...60 årene. Beklager, men what comes around, goes around. Det er ikke annet enn å forvente at de får en liten smule tilbake.

Ja, det er synd på ofrene og pårørende, men har dere noen gang tenkt på at det dere ser på tv er nøye gjennomtenkt - altså, hva som skal sendes og ikke sendes. Har dere noen gang tenkt på ALLE de uskyldige barna og voksne, gamle og funksjonshemmede som USA hr drept, torturert....mange en etter en mens de så dem inn i øynene.

Og...hvem var det som styrtet styret i afganistan før taliban kom til maken? Jo USA. Hven trente opp Taliban og Al qaida? Joda det var USA det....de hjalp taliban til makten.

Tror dere virkelig at EN mann er årsaken til alt vondt? Har dere noen gang tenkt på at VI huser en terrorist her i landet?(Krekar)

Dere må åpne øyene. Vold avler vold!

Nå får sikkert jeg pepper her, men versegod: dette er mine tanker. Viktig å se med et dobbelt blikk og ikke er USAinfisert blikk ;)

Skrevet

Jeg er imot det. Hvor mange gærninger har vell ikke påtatt seg skylden for ditt og datt før uten at de egentlig hadde gjort det. Kanksje denne mannen faktisk egentlig ikke sto bak 9/11 selv om han selv gledelig påtar seg skylden. Uansett så kan man ikke bare henrette noen uten en rettsak. Det er jo helt underlig. Ja, mest sansynlig hadde jo mannen blitt dømt til døden i en rettsak, men da hadde prosessen gått sin gang og da er jeg helt for det. Men dette ble jo bare teit syns jeg.

Skrevet

Så fordi USA har gjort mye faenskap, så skal Bin Laden få fortsette med faenskapet sitt? Oppildne og inspirere til flere drap av uskyldige "vantro"?

Jeg er den første til å være enig i at USA har gjort mye dritt oppgjennom, men at de har likvidert morderen Bin Laden gjør at de går litt over på plussiden igjen.

Verden har en morder mindre. Er bare å gratulere!

Skrevet

Det er meg likegyldig hva USA har gjort tidligere når det gjelder drapet på Bin Laden. Hva USA har gjort gjør ikke Bin Laden mindre skyldig, han har fremdeles massevis av uskyldige menneskeliv på samvittigheten. De må gjerne drepe amerikanske terrorister og massemordere også. Jo færre terrorister og mordere, jo bedre.

Bin Laden kunne jo ha gjort som USA og drept den amerikanske lederen. Det gjorde han ikke, han sprengte uskyldige mennesker i lufta i stedet. Mye fetere effekt a' gitt. Sprer mye mer frykt gjør det og. Går utover flere mennesker. Han var real sånn sett gitt.

Skrevet

Hvorfor er det kvalmende å være imot drap? Jeg klarer ikke å forstå logikken i å drepe folk for å vise folk at å drepe folk er galt.

Sier som Martin Luther King Jr: “I mourn the loss of thousands of precious lives, but I will not rejoice in the death of one, not even an enemy.”

Skrevet

Verden er et bedre sted uten sånne gale mennesker som han, så ja jeg er FOR!!!

Skrevet

Hva i helvete har det med hva Osama har gjort å gjøre??

Skrevet

Jeg skal ikke si at verden er et verre sted nå som bin Laden er død, men jeg syns ikke det var riktig å ta livet av han på den måten. De som står ansvarlig for drapet ble sendt ut ene og alene for å drepe han, og det syns jeg er helt ufattelig.

bin Laden er et menneske, og fortjener en rettferdig saksgang, uansett hva han har gjort. Vi hører stadig om mennesker som gjør (i mine øyne) langt verre ting, men de får alltid en fair sjanse. bin Laden ble ikke engang gitt muligheten til å snakke for seg.

Og å ta livet av én mann i en hevnaksjon har ingen ting for seg. Jeg er bekymret for alle tilhengerne hans, og de følgene dette kan få for resten av verden. I tillegg er dette som å gi grønt lys for hevndrap og Dexter-tendenser - "Han fortjener å dø". Dødsstraff er legalisering av mord, og bør forbys i alle verdens kriker og kroker. Dobbeltmoralen lenge leve!

Skrevet

An eye for an eye will make the whole world blind, sa Mahatma Ghandi.

Skrevet

Hva Squawen sa :)

Jeg synes lite om måten det ble gjort på. I min oppfatning har alle rett på rettferdig rettsak, å skyte en ubevæpnet person er lavmål uansett hvem det gjelder. At mannen er ansvarlig for ufattelig mye grusomheter er en kjensgjerning, men det er han ikke alene om. Skal man plukke ned Obama på samme måten? USA er da vitterlig flink til å slippe bomber uten å bry seg så hardt om hvor de lander...Verden blir uansett ikke et tryggere sted selv om en mann er borte fra den. Og terror vil det finnes så lenge det er mennesker på denne planeten..

Skrevet

Tja, vet ikke. Jeg sørger ikke. Glad det ikke er opp tl meg.

Skrevet

Og hadde du visst litt mer om ghandi enn at du kopierer dagens Facebook kjedestatus hadde du visst at ghandi også forsvarer både krig og drap, i nettopp tilfeller som dette. Dette er heller strengt tatt ikke øye for øye. USA drepte en massemorder. Osama drepte tusenvis av uskyldige og plottet om å drepe enda fler.

Skrevet

Forsvarer på ingen måte Bin Laden-så langt derifra-men både han og USA har drept tusenvis av uskyldige..f.eks, tror du virkelig det bare er militære som rammes av amerikanske bomber? Og hva med Vitenam-krigen? Alle de tusenvis av uskyldige sivile som amerikanske soldater slaktet ned for moro? En død terrorist rettferdiggjør ikke flere år med nedslakting fra amerikansk side.

Skrevet

Det har faktisk ikke noe med drapet av Osama å gjøre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...