Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #26 Skrevet 2. mai 2011 De skal ikke informere besteforeldre om annet enn det som er nødvendig for dagen. F.eks at i dag har han vært i godt humor, spist rikelig og vært på skogstur. Jeg vil si de har brutt taushetsplikten her. Men ikke så grovt at du ville komt noen vei om du meldte det. At de har ordnet med bilsikring er ikke så mye å gjøre med. Selv hadde jeg ikke vært happy for en enkel bilpute til barna mine. Men den ene gangen var det ikke så mye å gjøre med. Jeg ser selv at barnehageansatte kjører med sine egne barn uten bilsikring (kort avstand i 50 sone) og at besteforeldre som jobber i barnehage kjører med barnebarna i integrerete bilstoler/pute når de passer på dem. Så mye tro på flott bilsikring når barnet mitt skal på tur har jeg ikke. Men de gjør da et minimum og jeg håepr og tror de i det minste følger loven.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #28 Skrevet 2. mai 2011 Tusen takk for et ordentlig svar ja mini har kolikk, derfor avlaster svigermor med å kjøre Adrian i bhg om morgen, det er hun selv som spurte meg om hun kunne få lov å gjøre det for meg, for hun så hvor sliten jeg var. ja jeg er kanskje litt hormonell, men akkurat sikkerheten til mine barn synes jeg man skal ta på alvor, hvertfall når jeg har sagt ifra til bhg ang sete. men nå får jeg kle på mini og gå å hente Adrian i bhg HI
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #29 Skrevet 2. mai 2011 Ingen som tar deg på alvor så lenge du bruker "dem" istedet for "de".
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #30 Skrevet 2. mai 2011 Jeg sier som de andre: Hvorfor leverer du ikke ungen din i barnehagen selv? Når man er avhengig av sånn stålkontroll som du er så kan jeg ikke fatte at du tør overlate den oppgaven til andre. Og en annen ting, ungen din sitter sikkert sikret i bilen til svigermor også? Kunne hun ikke bare lempet ut setet han bruker i den bilen da?
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #31 Skrevet 2. mai 2011 tja, vi bor på bondelandet, og hun viste ikke dem skulle kjøre minibuss, hadde hun vist det, hadde hun selvfølgelig tatt ut sete hans. HI
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #32 Skrevet 2. mai 2011 Mange her som er hormonelle!!! Herregud.... helt utrolig hvor negativ alle dere som skrev i mot HI. Det går vel ann å skrive hyggeligere. HI virker no ganske deprimert da.... Ho har sikkert en god grunn til det...
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #33 Skrevet 2. mai 2011 Virkelig STORE barnehageproblemer gitt...kanskje du heller skal ta deg av ungene selv da siden barnehagen ikke er bra nok.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #34 Skrevet 2. mai 2011 Slutt å være så negativ... herregud er det mulig. Hva er det dere egentlig irriterer dere over??? Hold fred!!!
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #35 Skrevet 2. mai 2011 Hei HI Har ikke sønnen din vært syk en uke? Hva med å oppdatere seg selv ved å ringe barnehagen for å høre om det skjer noe spesielt? Det er mange barn i barnehagen!! Og det er ditt ansvar å TA MED bilsete. Når du ikke har gjort det, ja da sikrer de barnet ditt på en annen måte. Det er ditt ansvar å hente informasjon. Du kan ikke regne med at barnehagen ringer hjem til hver enkelt som har vært borte/syk for å oppdatere de som er borte på hva som har skjedd eller skal skje. Datteren min var selv syk nesten hele uka før påske. Første dag etter påske ringte jeg barnehagen før jeg leverte for å høre om det skjedde noe spesielt siden jeg ikke hadde vært innom barnehagen den uka hun var syk. Jeg tok ansvar..... Så slutt å sutre!!!!
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #36 Skrevet 2. mai 2011 For det første: Hva mener du at barnehagen skulle gjøre? Minibuss var bestilt, ungene skulle på tur...skulle de avlyst turen fordi du ikke hadde innhentet tilgjengelig informasjon og hadde sørget for bilsete? Skulle bare din 4 åring vært igjen alene? Skulle de ringt deg og utsatt turen en time mens de ventet på sete? Du er veldig kjapp til å fordømme de ansattes handlinger, men ser tydeligvis ikke at de valgte, og måtte velge en løsning som tok hensyn til gruppa, og ikke bare til ditt barn. De fleste minibusser har barneseter tilgjengelig, og kan kun bruke godkjente sikringsmåter. Dessuten, så er det DITT ansvar som forelder å sørge for at du er oppdatert på informasjon som deles ut fra barnehagen. Barnehagen hverken kan eller er pliktig til å "gjete" foreldre som ikke følger med eller av andre grunner ikke har sett lapper og oppslag ved å ringe dem eller passe på at de tar til seg informasjon. Et godt tips når barnet har vært lenge hjemme er å ringe barnehagen fredag ettermiddag eller mandag morgen for å høre om det skjer noe spesielt den dagen. Når det gjelder det de fortalte til morfaren,så har du vel bare hans redegjørelse for hva som ble sagt, og ikke minst HVORDAN det kom fram. I og med at de var der og hentet, så har det vel vært en samtale hvor det er ganske naturlig at besteforeldre spør " hvordan har det gått i dag?" " Har han mange venner?" osv. Det er ikke sikkert barnehagen har uttalt seg i noe annet enn generelle vendinger, og at det du har fått høre er morfars tolkning. At barnehagen skulle intuitivt forstå at du og han ikke har noe godt forhold, og derfor ikke si annet enn "morn" og "hade" til han, er helt bak mål å forvente. Når du har gitt tillatelse til at han kan hente han i barnehagen, så regner de jo med at han har din tillit. I og med at han også er en svært nær slektning, så er det naturlig å prate litt og svare på noen enkle spørsmål om trivsel og lek. Hvis du ikke vil at de skal snakke noe som helst med morfar om gutten, så må du enten gi tydelig beskjed om det, eller ikke la han hente i barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #39 Skrevet 2. mai 2011 OI, for noen svar du får! Hjelpes.. Selvfølgelig skal dem følge det du har skrivd, og bilpute er faktisk ikke lov nei. Er nok bare en "ærlig" glipp, men ville tatt det opp med dem (presisere hvordan du vil han skal sikres på turer) Dem hadde sliti med forsikringa hvis det hadde skjedd en ulykke! Ang. brudd på taushetsplikten så veit jeg ikke helt reglene rundt det, men tenker at det er litt typisk enkelte kaklehøner å tørre å si meninga si til den det ikke gjelder. På en måte så har dem klage litt på dine valg til foreldra dine og det er feigt å ikke ta det opp direkte med deg!! Ikke så mye å få gjort med det nå, men hadde nok tatt det opp med dem, og forklart hvordan forholdet er dere imellom og si at er det noe med sønnen din, så kan dem ta det opp med deg! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #40 Skrevet 3. mai 2011 Hi her Jeg tok det opp med styrer i bhg i går når jeg hentet sønnen min. hun har hatt ferie eller vært sykmeldt en stund sånn jeg forsto det. hun beklaget samtalen med en ansatt og min far, å sa at de skulle ta det opp på neste møte, at de skal bli litt mere obs på hva de forteller til de som henter barna som ikke er foreldre. Ang sikkringa i bil/buss, fikk jeg til svar at ingen barn brukte sete eller hadde med sete, de kjørte minibuss med magebelte, som tydelig var godkjent for barn på 4 år. ikke vet jeg..... å til alle dere som spør hele tiden hvorfor svigermor kjører.... fordi HUN vil det, HUN vil hjelpe til!! er det så vanskelig å skjønne at ikke alle forbanner svigermor inne på dib/bim?? min svigermor er fantastisk! hun hjelper til om jeg trenger det, klager aldri på meg, snakker til meg som et ordentlig menneske og hater ikke meg for at jeg har "stjelt" sønnen hennes! ikke går hun å sjekker rundt om det er støvete her heller.... jeg tror faktisk dere er sjalu for at dere sitter der med ei hurpe til svigermor og er derfor sure for at andre har koselige svigermødre.... GROW UP!
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #41 Skrevet 3. mai 2011 Helt utrolig for noe svar du har fått her hi! Ikke sånn det skal være men det er kjempe bra du har tatt det opp med styrern. Bare å ignorere alle de negative spydige svarene her. Men synd at man får slike svar når en er inne her!!!
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #42 Skrevet 3. mai 2011 Hva ville du at barnehagen skulle gjøre, da? La barnet ditt være igjen mens alle andre var på en morsom tur? Er det ikke fint at de ordnet det slik at han kunne være med? Og spesielt dersom det er slik at han er litt utenfor, da blir slike ting enda viktigere. At de har forsnakket seg til barnets besteforeldre en eneste gang er bare menneskelig, men du har lov til å reagere. Si fra om dette på en rolig måte, så skal du se det aldri skejr igjen.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #43 Skrevet 3. mai 2011 Først og fremst, hi, ikke ta den tonen der om du ønsker ordentlige svar. Jeg var også bekymret for sikkerheten da 2åringen skulle på busstur med barnehagen. Det var ikke plass til bilsetet hans, men jeg måtte jo bare stole på at barnehagen visste hva de drev med. Ellers måtte jeg bare ha tatt han med meg hjem igjen. Ang at svigermor kjører, hjelpe meg, det må da dere finne ut av. Om det er mer praktisk at hun leverer, så for all del. Er da ikke nødvendig å måtte dra ut en liten baby bare for å levere storebror i barnehagen om det er andre som skal samme vei og som kan levere for dere. Jeg er alene med 4 barn, men har ikke bil som er godkjent for bilsetene til de 3 minste. Så moren min må komme hit og passe babyen når jeg henter og leverer. Som regel kjører jeg selv sånn at hun kan kose seg med babyen, men helt i starten hvor jeg led av søvnmangel så kjørte mamma like ofte som jeg. De tøffeste morgenen orket jeg ikke å måtte stelle meg for å vise meg offentlig, så jeg labbet rundt i pysjen mens jeg gjorde klar de eldste. Når mamma hentet dem gikk jeg og la meg igjen med babyen. Føler ikke jeg er en dårlig mor for det. Angående hva de sa til faren din, jeg vet ikke hvordan forløpet var, så skal ikke uttale meg om det.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #44 Skrevet 3. mai 2011 Kanskje ikke så rart du får sånne svar når du svarer på akkurat samme måte selv??
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #45 Skrevet 3. mai 2011 Kan ikke dere krangle høner gå på kranglesiden og krangle videre der?? Mange her som svarte spydig lenge før hi begynte å bli spydig!!!!
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #46 Skrevet 3. mai 2011 Jeg må si det overrasker meg at de fleste her tar barnehagens side, da det meste jeg har fått med meg av barnehage debatter her er kritikk mot barnehagen. Men nå det er sagt, hadde jeg ikke gitt slike opplysninger om barnet til besteforeldre som henter, i hvertfall ikke noen jeg knapt har møtt, så jeg skjønner at du reagerer på det. (jeg jobber i barnehage) Når det gjelder det andre så er jeg enig at en tlf til barnehagen for å høre om det er noe spesielt som skjer den dagen etter en ukes sykdom ikke hadde vært så dumt. Samtidig så ville vi nok i min barnehage ringt til deg for å informere deg om tur, slik at du kunne avgjort hva du ville gjøre med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå