Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #1 Skrevet 2. mai 2011 Da sønnen min begynte i bhg måtte vi fylle ut en lapp ang turer. Da fylte jeg ut at han fikk lov å være med på turer, men skulle bruke eget sete under transport av bil/minibuss. Han var syk hele uka som var, og jeg har derfor ikke blitt infomert om at dem skulle på tur i dag, er svigermor som leverer for meg hver morgen siden jeg er hjemme med ei lita på 6 uker og mannen jobber borte hele uka. hun ringte meg etter hun hadde levert han i bhg og sa at dem skulle på tur, men hun viste ikke om dem skulle kjøre buss eller hva dem skulle. jeg ringte bhg som allerede var på vei til gården de skulle på, da jeg spurte hvordan sønnen min var sikkret og hva dem kjørte, fikk jeg bare beskjed om at dem hadde ordnet det til han.... ikke noe mer svar! dette er andre gangen på 2 mnd jeg reagerer, sist brøt dem taushetsplinkten sin til mine foreldre som egentlig aldri henter han i bhg, men jeg lå på sykehuset med mini, og svigermor hadde ikke mulighet til å hente, så min far og stemor hentet han. da hadde bhg fortalt dem om hvordan Adrian var i bhg. at han ikke var der så ofte (ville ha han litt hjemme den siste tiden før mini kom) at de andre barna hadde reagert negativt på dette og ikke ville leke med han eller snakke med han.... (noe dem aldri fortalte meg) har barnehagen virkelig lov å holde på sånn!?
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #2 Skrevet 2. mai 2011 Kjære hysteriske kvinnemenneske. RO deg ned! Hjelpe og trøste
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #4 Skrevet 2. mai 2011 Hva er det de har gjort galt egentlig? At de ikke brukte ditt sete? Så lenge han er sikret og de har ordnet det, så er det vel ingenting å ta sånn på vei for! og hvis det er noe de må informere om og de VET at det er familie, så er vel ikke det noe å bli hysterisk for? Vær glad for at barnehagen ikke er slik som vår, for der er verken ungene ute på tur annet enn akkurat i den 100 kvm lille skogen, og de forteller aldri hva som foregår i barnehagen eller hvordan dagene til mini har vært!
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #5 Skrevet 2. mai 2011 ja jeg skrev på arket at han kun får delta på tur om han bruker sitt eget sete, det bruker dem ikke. ja det vet dem er i familie, men grunnen til at jeg blir sur for det dem fortalte, er at vi har ikke noe godt forhold og nå har faren min lagt ut til alle i familien at jeg ødelegger barndommen til sønnen min for at han hadde "fri" to uker i bhg før mini kom. de er stolte av at jeg og mine søsken var i bhg fra 07-1630 hver eneste dag. vi har aldri hatt noe godt forhold og bhg har ikke noe med å fortelle dem hvordan og når min sønn er i bhg. HI
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #6 Skrevet 2. mai 2011 Åh hjelpes.... Litt hormoner ute og går eller?? De har da slettes ikke gjort noe galt!!!
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #7 Skrevet 2. mai 2011 Hjelpes HI....du er hormonell, forståelig nok. Du har akkurat født!! Men barnet ditt er sikret!! Og at de fortalte besteforeldrene hvordan Adrian har det i barnehagen gjør da ikke noe? Ro deg ned... Hadde skjønt deg om Adrian IKKE var sikret i bil....
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #8 Skrevet 2. mai 2011 Dessuten synes jeg IKKE noe om at dem setter min 4åring på bilpute. Har ikke dem forresten blitt ulovlige? HI
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #9 Skrevet 2. mai 2011 joa sikkert ikke så stor forskjell på best i test beltestol og biltema bilpute....... Herregud, unger kan man da lage flere av
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #10 Skrevet 2. mai 2011 Kjære deg i hormonstormen. De har sikret ham adekvat, det bør være greit. Stoler du ikke mer på dem enn som så, kan du ikke bruke bhg. Og hva enn din far tror om deg spiller vel ingen rolle så lenge du selv vet hva som er sant? Skjønt, du virker litt hysterisk, så jeg hadde ikke følt meg helt trygg he he
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #11 Skrevet 2. mai 2011 Kjære vene... Jo, bilpute er lovlige til barn over 4 år. Når barnet ikke hadde med sitt eget sete måtte de jo ordne det på best mulig måte. At du ikke har vært der eller innhenta info er jo ikke deres feil. Nei, bhg kan da umulig vite at du har et dårlig forhold til faren din, særlig ikke når det var han som kom for å hente. Du har da heller ikke gjort noe galt som har hatt han hjemme en stund, så det trenger du da ikke forsvare engang ;-) Hev deg over det. Hadde bhg fortalt slike ting til naboen som henta ved et krisetilfelle hadde jeg reagert, men når morfar kommer kan ikke bhg klandres for det. Slapp av )
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #12 Skrevet 2. mai 2011 ja å dumme meg som trodde jeg skulle få noe ordentlig svar inne på anonym forumet, her er det jo bare underknulla møkka kjerringer.... husk å send ut 2åringen uten tilsyn mens dere lager middag da =)
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #13 Skrevet 2. mai 2011 De ansatte har ansvar for andre sine barn på en slik tur, så tror nok ikke at de er slappe med sikkerheten.. Syntes du overreagerer ja..
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #14 Skrevet 2. mai 2011 ja "morfaren" har henta 2 ganger på 3 år! så dem skjønner nok at vi har ett tipptopp forhold....
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #15 Skrevet 2. mai 2011 Haha.. Tror du er litt hormonell ja.. Jeg reagerer mer på at du må ha hjelp av svigermor til å levere siden du er hjemme med baby selv.. Og at 4-åringen din var hjemme med deg før fødselen, men så plutselig sendt tilbake igjen i barnehagen fulltid fordi du fikk deg en "ny" baby.. Men jeg er ikke underknulla altså!
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #16 Skrevet 2. mai 2011 Moren min har aldri hentet minsten i bhg, og vi har et supert forhold.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #17 Skrevet 2. mai 2011 herregud HI,slapp av litt da! det jeg reagerer mest på er at du sier at de har brutt taushetsplikten!hva er det du mener?skal ikke barnehagepersonell få lov til å fortelle familiemedlemmer SOM HENTER BARNET hvordan barnets dager er? mener du virkelig det?hvordan i hule heiteste skal vi som jobber i barnehage vite hvem vi skal få lov til å informere om hva til hvilken tid? du er skikkelig ute å kjører om du skal være så petimeter og lite forståelsesfull.om det er noen som har gjort en feil her så er det du,det var DU som lot din egen far og stemor hente ungen. herregud,det må da være måte på lite forståelse fra din side! og 4 åringer kan sitte på pute, slapp av mange hakk. bytt barnehage eller hold 4 åringen hjemme om du er så jævla misfornøyd
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #18 Skrevet 2. mai 2011 hvordan fann skal barnehagen vite dette: "ja det vet dem er i familie, men grunnen til at jeg blir sur for det dem fortalte, er at vi har ikke noe godt forhold og nå har faren min lagt ut til alle i familien at jeg ødelegger barndommen til sønnen min for at han hadde "fri" to uker i bhg før mini kom. de er stolte av at jeg og mine søsken var i bhg fra 07-1630 hver eneste dag. vi har aldri hatt noe godt forhold og bhg har ikke noe med å fortelle dem hvordan og når min sønn er i bhg." si meg, tror du din unge er den eneste i barnehagen?det høres absoluttslik ut!tror du vi som jobber i barnehage har kapasitet å vite om alle små familiefeider til de 18- 23 barna som er i barnehagen? for om du tror det så må du tro om igjen!
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #19 Skrevet 2. mai 2011 Dersom du ikke gidder å engasjere deg mer i barnehagehverdagen til gutten din, så får du nesten bare takke deg selv. Dersom du ikke evner å hente eller levere han selv, så får du ringe barnehagen for å få den informasjonen du ikke får via svigermor da, enkelt og greit. Sier de at han er sikra i bil, så er han det. Ro ned, du tar jo helt av her!
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #20 Skrevet 2. mai 2011 Hahahahahahaha dagens hormoninnlegg!!! Hva har de gjort galt egentlig?
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #21 Skrevet 2. mai 2011 HI Lær deg forskjellen på bruken av de/dem....du virker rett og slett lite smart! Mener du at når besteforeldrene, som du tydeligivs har tillit til siden de får hente sønnen din, IKKE får lov å vite noe om hvordan barnet har hatt det i barnehagen den dagen eller ellers? Ojsann, ikke så enkelt å være ansatt med deg som pårørende.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #22 Skrevet 2. mai 2011 Hvorfor leverer og henter du ikke ungen selv? Da hadde ikke dette "problemet" blitt noe av...
Willy Wonka Skrevet 2. mai 2011 #23 Skrevet 2. mai 2011 Hvis sønnen din har vært borte en hel uke, da er det vel kanskje normalt å ringe barnehagen for å spørre om det skjer noe spesielt den uka?? Hvis dere ikke har fått beskjed på mail/telefon? Og hvorfor henter du ikke sønnen din selv når du ikke har godt forhold til faren din? Det er vel ikke noe problem å hente selv om du har liten baby hjemme??
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #24 Skrevet 2. mai 2011 jeg henter selv, men svigermor kjører den veien hver dag alikevel, å jeg hentet ikke selv den dagen pga den dagen ble mini født, så ikke så lett å gå ut av senga første dag etter ks..... HI
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #25 Skrevet 2. mai 2011 Tror det er flere enn HI som er hormonelle her jeg.... Og les nå for all del hva dama skriver før dere slenger kommentarer ! Hun lå på sykehuset med mini når morfar henta Adrian i barnehagen. Når det er sagt så er jeg faktisk enig med deg HI, barnehagen burde ved bekymring for Adrian heller sagt til morfar at de gjerne ønsket å snakke med deg litt når du fikk mulighet, hvis det ikke kunne vente en dag eller to.... Helt unødvendig av dem å ta opp dette problemet med andre enn foreldrene, og ikke nødvendig å ta det akkurat den dagen ! De kunne eventuellt sendt deg eller far ei melding, ringt dere eller sendt en Mail som dere kunne svart på når dere fikk anledning etter fødsel. I tillegg vil jeg tro de kunne jobbet med dette selv i bhg, ettersom det kun var snakk om noen uker hvor han var mindre i bhg, han er fire år, slike ting går fort over Når det gjelder sikring i bil så er det en grunn til at man må fylle ut et slikt skjema. Barnehagen er da faktisk pliktig til å varsle foreldre om at de må ha med sete, enten barnet er i barnehagen eller ikke ! Og jeg skjønner at du blir frustrert, men hør med bhg når du henter om hvordan de siktret Adrian før du blir sint, kan godt være de har ordna med dette på en super måte ! Og dere som sutrer over at hun ikke leverer i bhg selv, kjææææære vene da... Ingen av oss vet hvordan lille på seks uker er ! Kan hende hun hyyyyyyler hele natta, og først sover godt utpå mårran fordi hun mest sansynlig ikke har noe søvnmønster enda - som vil være helt naturlig. Og så fantastisk at svigermor har nulighet til å hjelpe til i en kanskje stressende hverdag der mor en alene akkurat nå fordi far jobber ute. Ikkenoe å brøle for det vel, supert med hjelp, og hvorfor trenger ikke vi å legge oss borti. Kanskje det hjelper så mor kan hebte litt tidligere og alle får en super dag ned nok søvn ! Uansett forklaring så spiller det iiiingen rolle ! Både bhg og hjemmet må prøve sitt beste for å få best mulig kommunikasjon on barnets hverdag, og kanskje må begge prøve litt mer ? Lykke til HI, kos deg med lille og Adrian prøv å jobbe med kommunikasjonen med bhg, selv om du er frustrert akkurat nå !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå