Anonym bruker Skrevet 1. mai 2011 #1 Skrevet 1. mai 2011 Toåringen min er veldig opptatt av å trykke på alt mulig.. fjernkontroller, lysbrytere, komfyren, vaskemaskinen osv... I tillegg er han nysgjerrig på hvordan ting fungerer. Han kan stå og lukke opp og igjen døren ørten ganger.. Når han fikk trehjulssykkel forleden var det aller mest spennende å hjelpe meg med å skru den sammen. Han "skrudde" videre på den i dagesvis... Hvis jeg skal ta utgangspunkt i interessene hans nå, tenker jeg at han blir ingeniør.. :-)
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2011 #2 Skrevet 1. mai 2011 HEHE...som å lese om min 3,5 åring. Jeg har tippet ingeniør lenge på han....akkurat som pappa'n.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2011 #3 Skrevet 1. mai 2011 Mannen sier at gutten vår skal bli brannmann eller bli med i jegerkorpset. Ler meg ihjel. Ungen er knappt født, og hvor det kommer fra aner jeg ikke, for mannen er selv mekaniker.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2011 #4 Skrevet 1. mai 2011 Frøkna her er bare 1,5 år, men er en jente med skikkelig nysgjerrighet, stå-på-vilje og temperament. Så tenker kanskje politiker eller advokat;) Men etterpå så tenker jeg at så lenge hun tar en utdanning hun trives med, så er mor lykkelig*s*
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2011 #5 Skrevet 1. mai 2011 Hun er for tiden veldig opptatt av å rote i søpla og av do-vann så søppeltømmer eller rørlegger kanskje?
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2011 #6 Skrevet 1. mai 2011 Vel, hvis jeg skal ta utgangspunkt i hans adferd for øyeblikket (han er 10 mnd) så blir han elektriker eller kleptoman!
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2011 #7 Skrevet 1. mai 2011 Siden gryteskapet med alle kjelene og lokkene er hans yndlingsdomene må jeg vel anta at han blir kokk :-D Han spiser som en hest også, så det passer ham sikkert!
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2011 #8 Skrevet 1. mai 2011 Hehe, utfra interessen for høyhæla sko, lipgloss, håndvesker og allting rosa tipper jeg dragqueen.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2011 #9 Skrevet 1. mai 2011 Min overaktive toåring blir toppidrettsutøver. Kanskje innen sykling, for han er overgira på alt av sykler.
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 1. mai 2011 #10 Skrevet 1. mai 2011 kleptoman faktisk hehe, ja da blir datteren min bulemiker, neida hun sikler mer enn hun gulper Hun blir nok advokat sta som fy! så blir vel som bestefar da! eller kanskje frisør hun elsker hår! Tar en skikkelig godt tak i det når hun får muligheten, så nå går det mye i grordupalme på meg.. sexy!! hehehe
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2011 #11 Skrevet 1. mai 2011 3-åringen vår har bestemt seg for å bli bussjåfør (og har holdt på dette ganske lenge nå), så det er jo en mulighet. Ser ikke bort fra at hun blir skuespiller da, for hun er en liten dramaqueen, og liker å øve på ansiktsuttrykk foran speilet ;-)
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2011 #12 Skrevet 1. mai 2011 Eldste ser jeg for meg jobbe med noe naturnært, bonde, fjelloppsynsmann, biolog, blomsterdekoratør eller noe i den dur. Yngste kan jeg se for meg gå i mange rettninger. Det ville ikke forundre meg om hun ble skuespiller, ingeniør, programutvikler eller oppfinner for eksempel.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2011 #13 Skrevet 1. mai 2011 Femåringen skal bli lege sier hun. Men en snill lege, ikke en slem. Og med blå uniform, ikke hvit. Treåringen skal bli løve, eller fin dame, eller mamma... Så vi får se
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2011 #14 Skrevet 1. mai 2011 Sikkert lege. I familien på begge sider er det nesten bare leger i flere generasjoner. Gutten min har far, onkler, bestefedre på begge sider, olderfedre osv som er leger. Hadde ikke vært oss imot om han gikk en annen vei men pappa er helten så vi får se. Han er også veldig interessert i medisin.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2011 #16 Skrevet 1. mai 2011 Guttungen på 6 sier han skal bli militærpoliti.... blir ikke overrasket om det blir noe i den gaten ihvertfall. Han er aktiv, liker og bruke kroppen og tøff som bare det! Jeg kommer utentvil til å oppmuntre ham til å gå inn i militæret og utdanne seg der. Men you never know, kansje han ender opp som økonom eller noe annet "traust" i stedenfor, men kan ikke se det for meg!
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2011 #17 Skrevet 1. mai 2011 Hehe i min familie har vi ledd veldig av dette tema,da det har stemt med mange av oss. Jeg var ikke mer enn tre år da mine sa jeg kom til å bli sykepleier og det ble jeg. Lillebror klippet over alle ledningene i huset med saks da han var fire. Uansett hvor vi var sjekket han hvor ledninger og koblinger var. Elektriker sa vi og det ble han. Storebror han er født som bonde? Ingen i familien har bodd på¨gård. Vi hadde ikke dyr en gang. Han hadde traktor leker overalt. Han er bonde. Så mine barn....skal vi se Eldstemann han er 10 år. Regelrytter`n kaller vi han. Rettferdighet er veldig viktig for han., Han er også en skikkelig tøffing. Blid og lærevillig. Så politi kanskje Minstemann han er 4 år. Han er bråkete og elsker oppmerksomhet. Han elsker å gjøre seg til, og det aller beste han vet er å få andre til å le! Skuespiller eller musiker tror jeg er noe i hans gate
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2011 #18 Skrevet 1. mai 2011 Mitt største mareritt er at en av mine sønner eller datteren min skal gå inn i militæret.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2011 #19 Skrevet 1. mai 2011 En ting er sikkert, at før min treåring er ferdig utdannet så skal han være russ To av søstrene hans var russ i fjor, og en fetter er russ i år. Han er helt hekta på russebiler, og var helt knust i går da han ikke fikk være med fettern på treff. Han kan sitte i russebilen i evighet, holde rundt en flaske, og høre på høy musikk. Han elsker å kjøre bil og maser om at jeg må kjøre fort. Så kanskje han blir rallykjører (ikke at man trenger så mye utdanning for å bli det...).
Tante Blås Squaw Skrevet 1. mai 2011 #20 Skrevet 1. mai 2011 Felizia (snart 13) har bestemt seg for å bli veterinær. Hu har alltid vært opptatt av små og store dyr. Fabian (4) kan jeg se for meg som kokk, mekaniker eller snekker. Han leker de rollene MASSE, hehe. Bella (snart 9 mnd) vet jeg ikke så mye om ennå ;o)
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2011 #21 Skrevet 1. mai 2011 Jenta mi som fyller ett år straks kommer til å ha musikkinteresse. Muligens spille instrument så interessert som hun er i trommer, gitar og piano. Selv spiller jeg piano hver dag og hun har en stebestefar som har spilt trommer og ofte spiller gitar for barnet. Hun er virkelig fascinert av instrumenter. Men som yrke vet jeg ikke. Hun kommer sikkert til å bli en målbevisst kvinne som vet hva hun vil og hvordan hun skal klare det. Sta og bestemt er stikkord. Hun jobber hardt for det hun vil ha. Håper bare hun velger noe hun trives med:)
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2011 #22 Skrevet 1. mai 2011 Hmmm, nå må jeg tenke litt her. Hun på 4,5 er liker å høre på historier og veldig omsorgsfull. Psykolog kunne kanskje ha vært noe Eller journalist eller forfatter, hun liker bøker og bokstaver. Hun på 3 er litt mer vilter. Ser for meg at hun ender opp på musikk, dans og drama på vgs, men et konkret yrke greier jeg ikke konkludere med ut i fra interessene. Haha, hun blir nok som mora si, evig student
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #23 Skrevet 2. mai 2011 Holdt på å le meg ihjel av hun som sa elektriker eller kleptoman:-D Fordi det er ikke måte på hvilke egenskaper man legger til de små der de turer rundt og roter og ødelegger. Jenta mi på 3 sine positive egenskaper er at hun er omsorgsfull, glad i å pynte seg, glad i å synge og danse, følsom og teatralsk, liker å vise seg fram, så jeg tipper hun stiller opp i allskens auditioner til realityprogrammer i håp om å bli kjent. Gutten min på 2 er EKSTREMT opptatt av kjøretøyer, spesielt leddbusser, så jeg tipper han sitter i sjåførsetet på 37-bussen og blomstrer. Men jeg HÅPER at ungene har et lite snev av ambisjoner iboende hos seg, og tar en vettug utdannelse. Og noe som kan gangne resten av familien, feks tannlege, plastisk kirurg, arkitekt, pilot, advokat, lege, snekker, rørlegger, elektriker.
Tokatter_USA Skrevet 2. mai 2011 #24 Skrevet 2. mai 2011 Min seksåring skal bli lærer. Hun er ganske sjenert, men i det siste har hun snakket mye om at hun skulle ønske hun hadde sin egen klasse. Jeg trodde hun ville leke skole, men nei, det er ikke snakk om å leke, hun vil undervise på ordentlig. Så hun har gått rundt på skolen og fått barn til å skrive seg opp på hennes skole HER HOS OSS, flere dager i uken. 21 barn har sagt ja, 13 har sagt nei, 2 har sagt kanskje, og 6 har sagt at de skal spørre mamma. Men hun har ikke spurt SIN mamma. Sjenanse my ass.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #25 Skrevet 2. mai 2011 Jeg har også en liten kleptoman på 17 mnd.. Vi var i en skobutikk her en dag, da vi kom ut i gangen og hadde gått et stykke oppdager jeg plutselig at hun sitter med en diger støvel i fanget! Var kjapp med å gå tilbake i skobutikken gitt.. Hehe Håper hun legger karrieren på hylla, og finner på noe mer fornuftig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå