Gå til innhold

Hvilke tvangshandlinger har DU???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må stå opp etter jeg har lagt meg for å sjekke att alt som kan begynne å brenne er avslått .. Selv om jeg også sjekker før jeg legger meg...

Kjøper aldri det som står fremst i butikkhyllene...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har siden jeg var liten jente måtte jobbe med å ikke anskaffe meg noen tvangstanker, dvs. hvis jeg plutselig får trangen til å bare gå på de hvite stripene i gangfeltet, så må jeg trosse trangen der og da og tråkke villkårlig. Hvis jeg gir etter, så er det hele i gang.

Jeg var ca ti år da jeg begynte med forskjellige tvangshandlinger. Måtte klare å telle til hundre før bussen kom, gikk opp og ned trappene med å ta et steg og to steg i slengen, så helt rart ut for andre. Glasset måtte aldri være fullere enn at det gikk to fingerbredder fra væsken til toppen av glasset. Etc etc. hele døgnet gikkk med på slike type tvangstanker, og det ble bare flere og flere regler. Vet ikke hvordan dette opphørte, men etter et par år gikk det over, men jeg har det med meg den dag i dag. Og jeg må som sagt "kjempe" imot med å gjøre motsatt. Plager meg ikke nevneverdig, bare minner meg på at psyken til mennesket er temmelig komplekst.

Skrevet

Mulig noen kjenner meg igjen nå...?

Altså..:

Jeg må sitte på venstre side på bussen. (Eller sitte på høyresiden, i bakovervendte seter)

Jeg tar på dørhåndtak av metall en gang med pekefingeren før jeg åpner. (Andre går heelt fint)

Jeg spiser ikke første, og siste, tyggisen i tyggispakken, om de ligger etter hverandre.

Om jeg kommer borti den ene øredobben min, MÅ jeg ta på den andre også.

Jeg har egentig endel tvang på ting som det er to av. (Teller veldig mye også, bare for å finne ut som det er partall eller ikke - og roer meg helt fint om jeg finner partall, mens jeg blir mer urolig om det er oddetall)

Jeg er innlagt på psykiatrisk nå, da. "En ulykke kommer sjelden alene", vet dere. Og tvangstankene/-handlingene snek seg med.

Er spiseforstyrret, og har derfor en deeel tvang rundt maten også. (Spiser ikke på enktelte klokkeslett (partall!!), faster så-og-så lenge (partall!!), spiser ikke 1,3,5,7 osv av noe. (Alltid partall!!))

Også har jeg perioder der jeg MÅ spise opp. Om jeg åpner en pakke knekkebørd, men bare vil spise 2, blir uroen verre og verre helt til jeg har spist opp HELE pakken=/

Fuck, altså..

Men det er egentlig ikke så slitsomt heller, bortsett fra de fuckings partallene!!

Skrevet

Jeg føler selv dette er på randen til galskap, men jeg har en fast runde i huset for å sjekke at alt er lukket, låst og skrudd av osv. Og denne runden tar jeg HVER gang jeg skal avgårde. greit nok...

MEN, problemet er at, etter å ha låst døra, så må jeg alltid gå samme runden opptil flere ganger. Og når jeg har forsikret meg om at alt er i orden, så låser jeg døra for så å rive og slite i døra etterpå for å være HELT SIKKER på at den faktisk er låst. Kan t.o.m finne på å snu nedi veien for å ta hele prosessen på nytt..

Ja, jeg veit, dette er i overkant mye ;)

Skrevet

Kjenner meg igjenn på det med partall, bare at det ikke er så ille hos meg. Skal jeg spise drops, må jeg spise to og to, hvis ikke kan det bli feil. Er det et drops igjenn i pakken lar jeg være å spise. Men å spise 1 eller 3 brødskiver til mat går helt greit. Er verst med drops, nøtter ol som man kan spise mange små av..

Og ja, volumknappene på alt med lyd kan stå på 2,4,5,6,8,10,12,14,15,16,18 osv.. Ikke 1,3,7,9,11,13,17 osv.. 5,15,25 osv er heeelt greit, for det står midt i mellom 1 og 10 :P

Det med hvis man slår seg på h.lår, må man slå seg på v.lår.. Har hatt dette ille før, men ikke så mye lenger nå..

Skrevet

Oi mye spesielt her ja... Særlig hun med strikka overalt...

Eneste jeg kommer på er å ikke like de første skivene av ny ost.

Skrevet

dere som må sjekke at dodøra er låst er veldig heldige!! Missuner dere.

Jeg har det motsatt. Er helt overbevist om at jeg blir låst inne dersom jeg låser doen. Dette fører til at jeg ikke kommer meg på do på offentlig steder. Dermed drar jeg sjeldent på lange turer. Må jeg derimot må jeg vite at det finns en do med vindu ( for da tør jeg. Da kan jeg bare hoppe utav vinduet. Ikke om det ligger i 12 etg da.) så da blir reise ruten lagt opp etter hvor det finns slike doer. Gud jeg skulle ønske jeg kunne låse døren uten å bli redd

Skrevet

Åh! Så godt å se at man ikke er alene! Jeg sliter og med volumet.

Det må stå på 2,5,8,10,12,15,18 osv... Partall bortsett fra 5 og 15, og kan IKKE ha det på 4 eller 6, det blir for nært 5.. Blir helt i ubalanse hvis det ikke er sånn.. :P

Skrevet

Må alltid ta på meg selv hvis det kiler et sted, det kan jo være et insekt!

Skrevet

Men er ikke leverposteien med jenta på, egentlig kyllingpostei, og den med gutten levepostei? Da er det vel kanskje mer en smakssak om du liker kyllingpostei eller leverpostei bedre :)

Skrevet

Meg med "strikkene" her.

Vet det er sært , men er utrolig kjipt å ha det sånn.. Føle at man henger igjenn over alt og en altoppslukende følelse av at jeg ikke kommer meg videre. Har heldigvis blitt mye bedre, men det var veldig ille da jeg var ungdom..

Skrevet

Haha enig med hun over. Må se på hvor d klør og ta meg der itilfelle det er et insekt. Spesielt om jeg f eks soler meg.

I tillegg så teller jeg. Eller jeg gjorde det vel mer før. F eks hvis jeg ventet på bussen så tenkte jeg at "når jeg har telt til 33 så kommer den" (lykketallet mitt) var den ikke komt til da så var det bare å telle på ny haha...

Min mor talte også mye før..så på leppene hennes at hun talte men hun talte ikke høyt. Virket som om hun gjorde det når hun hadde mye å tenke på.

Ellers så har jeg begynt å forsiktig legge siden av hånda på døra når jeg skal lukke den siden jeg hele tiden får strøm i meg.

Skrevet

dyttelytt, dette var gøy :-)

Skrevet

Må stå opp å gå på do hvis jeg leser på senga før jeg skal sove... enten jeg må eller ikke :-/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...