Dossa :) Skrevet 10. mai 2011 #101 Skrevet 10. mai 2011 Jeg ser streken GRATULERER så masse med spiren i magen Tigerlise :) Nå ble jeg kjempe glad på dine vegne!!!! Hadde vært gøy å kunne følge deg over på den andre siden Vi andre kommer etter så fort vi kan *håper håper* Kos deg med den voksende magen Tigerlise, dette fortjener du! Metti: Så godt å høre at du slapper av og koser deg i varmen. Dette gir deg nye krefter og i neste pp kan du rope ut at spiren satt Kos deg videre!!
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 10. mai 2011 #103 Skrevet 10. mai 2011 *Knis*, så bra! Da er det ikke bare jeg (vi) som ser syner... Men tør ikke juble for høyt før etter testen i morgen i hvert fall. Håper vi alle snart flytter over til den andre siden, det synes jeg hver og en fortjener! Dessuten vil jeg ha med meg alle dere flotte damer videre :-D Kommer nok en oppdatering i morgen også, hehe. Blir en laaang natt... *Glise* Hiver masse babystøv på dere!
Mammapudding Skrevet 10. mai 2011 #104 Skrevet 10. mai 2011 Suger til meg babystøv og sier GRATULERER Tigerlise, ser streken og regner med den er enda tydeligere på ordentlig Skjønner deg godt om du får problemer med å sove i natt Så morsomt å komme inn på bli gravid-siden og se at dere har skrevet masse Hjelper til med å få tiden til å gå og det så godt å ha noen å dele alt dette med:) Håper det blir som Metti har bestemt, at hele gjengen får slå følge hele veien fra positiv test til baby Jeg har så lyst til å teste hver gang jeg må tisse(som har vært mange ganger i dag..og det hjelper ikke når jeg prøver å ikke håpe)..hvis el-testen er litt tydeligere i morgen så lurer jeg på om ikke en graviditetstest også må til pers Tenk hvis det faktisk var festeblødning da? Håper i såfall at kroppen pøser på med hcg så det slår ut i morgen, er jo pining å ikke vite! Er skrubbsulten nå..og later som at jeg ikke tenker at det kan være et godt tegn..ahh, nå begynner jeg sikkert å innbille meg masse symptomer snart I dag grillet vi, var godt:) Men måtte spise inne da, 6 grader er ikke så fryktelig varmt selv om sola gjør så godt hun kan
1 Gulljente + gull i magen <3 Skrevet 10. mai 2011 #105 Skrevet 10. mai 2011 Ja må jo følge med vettu:) jeg har termin 31. Oktober og er 15+3 uker så ukene går egentlig veldig fort...men føler alikevel det er leenge igjen. Men skal nyte det i tilfelle det er siste gangen Lykke til alle sammen
Happy87 Skrevet 10. mai 2011 #106 Skrevet 10. mai 2011 Så deilig å se at det skravles mye her inne. Jeg pleier å skravle mye selv, men synes det har vært altfor rolig her inne på "bli gravid." Derfor er jeg enig med Metti om at vi alle skal følge hverandre gjennom alle trimestrene. Nå har jo tigerlise startet allerede med en positiv test, GRATULERER så mye til deg:) Du skal se det at testen blir nok sterkere imorgen:) Og så får du hive masse graviditetsstøv over på oss andre slik at vi kan følge deg videre:) Dossa: Jeg er kontaktlærer på 5. trinn, første året i jobb siden jeg ble ferdig med utdanningen juni ifjor (er bare 23år). Har bare hatt et års vikariat, men ser ut som om jeg får videre jobb der jeg er. Trives så utrolig godt som lærer og gleder meg til å jobbe i dette yrket fremover. Barna gir meg så mye glede og jeg setter så pris på det tillitsforholdet de får til meg som lærer. Så deilig at det går mot sommeren nå Her er det sol og varmt, men har ikke hatt så mye tid til å nyte det enda. Men merker jeg har så utrolig mye mer energi nå enn før så jeg skal nyte dagene fremover. Som lærer så er det ikke altfor lenge til ferie heller;) Leah: Bare vent så skal du se at du får jobb veldig snart. Jeg fikk akkurat vite at jeg mest sannsynlig har videre jobb og tenker nok du får en god nyhet ganske snart:) Ikke stopp med prøvingen. Det vil nok aldri passe 100% med å få barn, men du får nok jobb ganske snart og da vil du angre på at du hadde pause fra prøvingen.
Dossa :) Skrevet 11. mai 2011 #107 Skrevet 11. mai 2011 HELU JENTER!!! Så var det en ny dag med nye muligheter Denne pp har jeg ikke testet etter EL, og ikke kjenner jeg på kroppen når jeg har EL heller så denne pp veit jeg jo blir bom. Men jeg er innstilt på å gå over i en ny pp. Håper bare jeg slipper å måtte skrive 11pp 12pp etc bak nicket mitt. Jeg vil ha den etterlengtet spiren nååå. Jeg skal ikke klage, det er mange her inne som har slitt mye lenger enn meg. Det er beundringsverdig at de klarer å holde motet oppe og se positivt fremover. All ære til de jentene!! Tigerlise: jeg vil tippe at du har svidd av en test idag også, og jeg skal vedde på at du nå ser streken enda tydeligere. Måtte spiren klore seg fast til han/han melder sin ankomst om ca 8 mnd Gratulerer så masse en gang til Tigerlise!! Håper det blir som Metti har bestemt at vi alle sammen skal følge hverandre i 1-3 trimester. Det hadde vært så artig Leah: har du tatt en test idag? Her krysser vi fingra for deg og at du om ikke for lenge kan rope ut at testen er positiv Det kan ikke ha vært noe annet enn en festeblødning du nettopp har opplevd. Jeg er sååå spent på hva testen din viser. Ikke hold oss for lenge på pinebenken da *smiler* Happy: så bra at du har jobb til høsten også!! Jeg husker da jeg var ferdig utdannet, jeg både gledet og gruet meg litt til å stå i klasserommet. Men det gikk jo så bra. Man blir fort glad i klassen sin Jeg jobbet 2 år først hvor jeg bare hadde et vikariat, men fikk deretter tilbud om fast jobb og ikke noe er bedre enn det Jeg jobber på en liten bygde skole, 1 til 7 skole med 120 elever. Kommer til å følge klassen jeg har til de går ut i 7. klasse. Så går jeg ned i 1. klasse igjen og starter på nytt. Det er best å være kontaktlærer, jeg har vært timelærer også men kan ikke si at det var like gøy å skulle løpe fra klasse til klasse. Idag skal jeg ut og kjøpe lekehus til jentene mine. Skal ha med pappa, som kjører med henger. Liker ikke det jeg, i hvertfall ikke å skulle rygge *hehe* Ha en flott dag jenter!!!! Prates.
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 11. mai 2011 #108 Skrevet 11. mai 2011 Hehe, du tok feil på 2 punkter Dossa: Jeg svidde av TO tester, og begge var blendahvite... Så var nok bare kroppen som kødda med meg i går... Syntes det gikk litt FOR greit, ja. Bare 4 pp, det er ikke hverdagskost for oss :-b Skal selvfølgelig fortsette å teste til TR kommer (opps, må kjøpe flere billigstrimler), men regner med det var nok en kjemisk, og at TR kommer om noen dager. Jaja, da blir det firmafest på meg på fredag... Aldri så galt at det ikke er godt for noe :-)
Mammapudding Skrevet 11. mai 2011 #109 Skrevet 11. mai 2011 Å nei Tigerlise, så trist da:( Så jo streken helt tydelig i går! Håper du bare var litt uheldig med urinen i dag og at tr ikke kommer, men en tydelig positiv strek i morgen! Her har jeg testet med både el-test og gravidtest..negativ begge to. El-testen har jo to streker, men den er ikke noe sterkere enn den var i går :/ Og jeg har snudd og vendt på gravidtesten for å se om det kunne være noe anntydning til strek der, men det er bare hvitt hvitt hvitt! Kanskje det var mensen jeg hadde, selv om jeg ikke helt klarer å tro det. Er ikke antydning til fargen utflod engang nå. Håper det er for tidlig å teste..skulle ønske jeg hadde ventet til i morgen, nå kommer jeg jo til å teste hver morgen til det er fritt for tester For hvis blødningen skulle forestille mensen så er det jo lenge igjen til neste kommer... Nå skal jeg snart få Leah i barnehagen og så skal jeg ut å gå en lang tur:) Ha en super dag jenter
Dossa :) Skrevet 11. mai 2011 #110 Skrevet 11. mai 2011 Tigerlise: nei og nei jeg vil ikke ta feil da, men så lenge TR ikke dukker opp er det håp for deg vettu *smiler* Hvilke tester brukte du idag? Det var jo en tydelig strek på den du tok igår. Kanskje de to du svidde av idag ikke er så sensitive *håper håper* Godt at du er så positiv. Du finner andre gleder i hverdagen, og lar deg ikke stoppe *flinke deg* Men jeg tror fortsatt at du er gravid, du produserer bare lite hcg ennå Klem
Trultetryne Skrevet 11. mai 2011 #111 Skrevet 11. mai 2011 Neeei, jeg hadde håpet du var gravid jeg nå Tigerlise.. så skulle jeg følge etter neste uke
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 11. mai 2011 #112 Skrevet 11. mai 2011 Så flinke dere er til å oppmuntre :-) Godt å ha dere! Var samme type test som i går, og nå har jeg bestilt 20 nye tester, hehe. Føler meg egentlig ikke gravid i det hele tatt, men vi får se hva som skjer. Leah: Så kjedelig med hvit test, da! Men hvis det var festeblødning har kanskje ikke hcg-nivået blitt høyt nok enda? Krysser fingrene! Rina: Håper du går over til "den andre siden" neste uke, uansett om vi blir med eller ikke :-) Doss: Håper det ordner seg for dere også snart:-) Ha en flott dag alle sammen!
Mammapudding Skrevet 11. mai 2011 #113 Skrevet 11. mai 2011 Jeg håper også det er det som er saken..hadde vært veldig fint med 2 streker nå ja Har bursdag på mandag, kanskje strekene kommer da som en liten gave Jeg føler meg ikke gravid da..er litt trøtt, men det tror jeg er eneste symptomet..men igjen, hvis det ikke er særlig mye hcg i meg så merkes det vel ikke enda Nå har jeg vært ute å gått tur, var tungt i dag..men sola skinner og det var grei tempratur..sikkert 10 grader Sjekket kontoen da jeg kom hjem for å se om feriepengene var kommet fra den gamle jobben min, og det var de..men ser ut til at jeg har fått feriepenger både for i fjor å i år, og det var jo litt dumt da, for da har jeg jo betalt skatt av feriepengene for i år. Men det er kanskje vanlig å gjøre det sånn når noen slutter? Klart det kommer godt med nå..men det kommer jo en ferie til neste år også. Jaja, har uansett tenkt å vinne på vikinglotto i kveld Håper dere har rett ang jobb snart da
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 11. mai 2011 #114 Skrevet 11. mai 2011 Vi pleier i hvert fall å betale ut alle feriepengene når noen slutter. Det er ikke helt som mange tror at man ikke betaler skatt av fjorårets feriepenger - det trekkes det også (ikke spør meg akkurat hvordan det fungerer, men man betaler i hvert fall skatt på begge variantene, både fjorårets og årets). Men skjønner hva du mener med at pengene kommer godt med neste år også... Kanskje du har en sparekonto du kan sette inn årets på? Håper du snart får deg ny jobb sånn at du kan tjene opp feriepenger igjen dette året også :-) Så flink du er til å gå tur! Vi har akkurat hatt ute-lunsj nå. Her er det deilig sol og over 20 grader :-D Ser ut som det blir regn fra i morgen, så skal nyte denne siste dagen med sommervær. Vi er ikke akkurat bortskjemt med sånt her i Trøndelag... Lykke til med lotto-kupongen! Du skal se at alle gode ting er 3: Baby, jobb og lottopremie :-D (Jeg er forresten også trøtt, men det har nok mest med morgenfrisk unge og urolig søvn fordi jeg er spent på testresultatene, hehe.)
Mammapudding Skrevet 11. mai 2011 #115 Skrevet 11. mai 2011 Ja det er sikkert vanlig å bare betale ut alt med engang da Burde selvsagt bare late som om de pengene ikke eksisterer og sette dem inn på egen konto..men det spørs om vi ikke trenger de..skal sette de bort i alle fall og så får vi heller bruke av de om det blir helt nødvendig. Men det blir det jo ikke når lottomillionene strømmer på i kveld, har kupongen klar Jeg har bestemt meg for å gå tur hver dag, det er jobben min det nå når jeg ikke har annen jobb Noen dager er det tyngre å komme seg ut enn andre, men så lenge jeg gjør det rett etter levering i barnehagen så går det greit Har gått ned 6 kg siden 1.mars, så det motiverer jo litt Det er kun på torsdager at jeg ikke alltid går tur, vasker nemlig huset da og da er det ikke alltid at det blir tid til tur..men da går husvasken som trim Jeg er veldig spent å¨17.mai-været i år, det pleier alltid å være kaldt og overskyet/regn her :/ Hadde jo vært fint å slippe å pakke så veldig mye klær over de fine kjolene vi skal ha på oss Første året Leah går i tog med barnehagen(var hos dagmamma til hun ble 3), så hun er jo såååå spent I dag øver de, skulle få et korps på besøk og marsjere til musikk..måtte ha med flagg og greier(hadde seff glemt det og måtte dra hjem å hente det) Synes av en eller annen merkelig grunn at det virker så lenge til i morgen tidlig...
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 11. mai 2011 #116 Skrevet 11. mai 2011 Hehe, ja det er leeenge mellom morgenene nå :-b Pleier jo å synes at de kommer fort nok... Så morsomt for vesla å gå i tog, da :-) Barnehagen til Anton skal på besøk til nabobarnehagen på mandag, og da skal de ha en "før-17.mai-feiring" med å gå i tog og spise is og pølser. Blir nok skikkelig stas :-) Så flink du har vært som har gått ned så mye! Mange som blir fortere gravid etter vekttap, så det kan jo snart skje noe :-) Sitter og spekulerer litt på dette med om egget fester seg... Er jo forberedt på en ny kjemisk graviditet, men så lenge TR ikke har kommet er det vel alltids en mulighet for at egget kan feste seg enda? Eller? Selv om det er over IKM nå? Prøver å holde forventningene nede, men håpet er jo der så lenge mensen ikke dukker opp, hehe.
Mammapudding Skrevet 11. mai 2011 #117 Skrevet 11. mai 2011 Ja så lenge tr ikke dukker opp så er det jo fortsatt håp Kanskje egget ditt måtte flytte til et bedre sted, siden du fikk 2 streker i går og ikke i dag, så i morgen har det funnet seg en ny plass som passer bedre og skyter ut hcg som bare det Hehe, nei jeg vet ikke jeg altså, men vil tro det er fullt mulig så lenge tr ikke kommer å dytter det ut Pleier jo også å synes at dagene bare suser avgårde, men ikke nå nei!! Det er jo en evighet til i morgen liksom Jeg har bestemt meg for å håpe helt til 18.mai. Har jeg ikke fått positiv test til da så må det ha vært en slags mens jeg har hatt. Jeg tenker sånn at hvis et egg blir befruktet ved eggløsning og fester seg 7 dpo så tester jo de fleste positivt 14 dpo..så hvis mitt egg festet seg 11-12 dpo så er det ikke sikkert jeg tester positivt før 18-19 dpo..eller? Jaja, så lenge har jeg i alle fall tenkt å håpe..men da kan jeg ikke drive å teste hver dag da, for har 4 tester igjen Klarer jeg å vente til fredag tro..hmm..Kan jo teste med el-test først i morgen og se om den er noe sterkere enn i dag kanskje..og er den det kan jeg vurdere en gravidtest..det hørtes ut som en god plan (Helt til i morgen tidlig og jeg ikke klarer å la være..hehe).. Burde begynt med litt husarbeid nå kanskje..men det fristet liksom ikke..Vaskedagen er jo ikke før i morgen, men tenk så glad jeg ville vært i morgen om jeg hadde gidda å gjøre litt i dag
Dossa :) Skrevet 11. mai 2011 #118 Skrevet 11. mai 2011 Da er lekehuset kjøpt inn. Nå har jeg skaffet meg et lite prosjekt. Må tenke hvordan jeg skal gjøre bunnen, har dere noen forslag jenter? Noe må jeg gjøre før jeg setter huset opp, rett på bakken kan det jo ikke stå, da vil jo telen skape problemer....må tenke litt og se hva mannen ønsker også. Gleder meg til å få det opp. Bredden er 2m, lengden 2,7m og høyden er 1,9m, så tror det er stort nok :) Leah: du skal se at du vinner ikveld, det hadde vært rå kult Da er økonomien i boks og da følger jobb og baby etter skal du se *smiler* Høres lurt ut og sette de ekstra penga på en konto du ikke skal bruke da har du lagt av litt til neste år også. Hcg nivået ditt er ikke høyt nok ennå vennen, bare vent, gi det et par dager så får du en positiv test DU er flink som har gått ned så mye *stolt av deg* også så bra at du går tur hver dag, flinke deg. Skulle ønske jeg var like flink, men det er jeg ikke. Husvask regnes også som trim *smiler* Tigerlise: så lenge TR ikke dukker opp, er det et stort håp vettu Så stas for Anton å skulle få være med å gå i 17 mai toget. Det beste blir vel is og pølser tenker jeg *smiler* Her i heimen gleder unga seg til 17. mai. Må krysse fingra for at det ikke kommer regn, så lenge det er oppholdsvær er det greit Guttungen har med seg en kamerat hjem idag. De skal på fotball trening etterpå. Igår vant de sin aller første fotballkamp, og du kan tro de var stolte. Gutten min smilte fra øre til øre. Skal straks hente jentene i bhg. Prates jenter!!
Metti er håpefull Skrevet 11. mai 2011 Forfatter #119 Skrevet 11. mai 2011 helu Høres så kjekt ut å ha småbarn hjemme....Dere er heldige : ) De to siste dagene har savnet etter en spire vert veldig stort... Det er nok en reaksjon på at eg mistet ! Nå ligger jeg å slapper av etter nok en dag i solen. Deilig å være på ferie. Senere skal vi ut å spise.. I morgen skal vi leie scooter så da blir det ikke en sole dag. Men det er jo kjekt gjøre noe aktivt og.
Metti er håpefull Skrevet 11. mai 2011 Forfatter #120 Skrevet 11. mai 2011 helu Høres så kjekt ut å ha småbarn hjemme....Dere er heldige : ) De to siste dagene har savnet etter en spire vert veldig stort... Det er nok en reaksjon på at eg mistet ! Nå ligger jeg å slapper av etter nok en dag i solen. Deilig å være på ferie. Senere skal vi ut å spise.. I morgen skal vi leie scooter så da blir det ikke en sole dag. Men det er jo kjekt gjøre noe aktivt og. Tigerlise : så kjedelig at testen var negativ. Eg trodde det gikk veien for deg eg nå ... Men håpet er ikke ute så lenge tr er vekke. Leah : krysse fingrene for at alt ordner seg. baby , jobb og lotto : ) Dossa : Lekehytte er nok veldig stas !!
Metti er håpefull Skrevet 11. mai 2011 Forfatter #121 Skrevet 11. mai 2011 hehe trodde ikkje første innlegget kom med
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 11. mai 2011 #122 Skrevet 11. mai 2011 Høres hæææærlig ut med ferietur, Metti :-) Det er deg vel unt! Er ikke så verst her hjemme heller akkurat nå - har hatt noen fantastiske dager med sol og varme. Løfter guttungen ut av bilen når vi kommer hjem fra jobb/bhg, og da er han ute fram til leggetid. Koser seg og springer rundt. Er så mye spennende å se på :-) Ja, det er virkelig koselig å ha barn :-) (Men enkelte ganger innhenter hverdagen oss, altså...). Uansett, gled dere til det blir deres tur, alle som ikke har fått noen enda. Det blir snart :-) Var nettopp på do, og da så jeg at jeg hadde spottet bittelitt. Er nok tanta som melder sin ankomst... Jaja, da slipper jeg i hvert fall å lure lenger. Men kommer sikkert til å teste i morgen likevel om det ikke er styrtblødning, hehe. Klarer liksom ikke å gi opp håpet helt :-)
Mammapudding Skrevet 11. mai 2011 #123 Skrevet 11. mai 2011 Dossa: Det lekehuset høres fint ut:) Har absolutt ingen ide til hva du kan gjøre med bunnen da.. Har glemt å sjekke lottoen, så det må jeg gjøre..er jo helt sikkert styrtrik her jeg sitter Og takk for skryt for trimmen og vektnedgangen, det var koselig Må kjøpe ny premie i morgen til Leah, da har hun fått 5 nye kryss på sove-i-egen-seng-skjemaet..gikk fort denne gangen Aner ikke hva jeg skal kjøpe, men skal se etter noe rosa, så er det nesten det samme hva det er Metti: Du får kose deg i morgen også Håper det klaffer snart for dere igjen, skjønner at det kan være tungt innimellom når du tenker på spiren du mistet! Tigerlise: Håper ikke det er mensen som er på vei hos deg nå...den har bare med å holde seg langt unna!! Jeg sliter litt med å la være å tolke alt nå..så aner rett og slett ikke hva som er symptomer og hva som er innbilning...MEN en ting som jeg ikke innbiller meg er at det kom noen dråper friskt blod etter sex i dag. Sånn type mengde som kan komme av en rift f.eks..og det skjedde nesten hver eneste gang vi hadde sex i alle fall de 4 første mnd jeg var gravid med Leah..Kan jo selvsagt være tilfeldig, men dere vet nå..alt tolkes positivt nå I tillegg er jeg SULTEN i dag, har vært vanskelig å holde seg til mitt vanlige kosthold, har bare lyst til å stappe i meg masse mat..og i tillegg smakte tomatsuppa skikkelig rart, samboern synes ikke det, men jeg klarte ikke å spise den, ble kvalm! Og det tolker jeg jo selvsagt som et tegn..og så er jeg trett! Men alt utenom blødningen kan være symptomer som jeg bare "lager selv"..Men håper jo at det faktisk er noe da nesten så jeg går å legger meg nå sånn at jeg kan stå opp i morgen å teste Med el-test først da!
Mammapudding Skrevet 11. mai 2011 #124 Skrevet 11. mai 2011 Jg tok visst feil.. er på LØRDAG jeg blir lottomillionær..hadde ikke mange rett på vikinglottoen gitt
Happy87 Skrevet 11. mai 2011 #125 Skrevet 11. mai 2011 Så koselig å høre om småbarna, men må si meg enig med Metti, jeg blir veldig misunnelig.. Gleder meg virkelig til det blir min tur. Dagene går og går og idag er det 6.dag på provera så da kan jeg vel vente tr om en ukes tid. Har aldri gledet meg til tr før, men det gjør jeg nå slik at jeg kan begynne på clomifen (pergo) Lykke til på lørdag Leah, vi får tippe lotto alle sammen så kan vi dele førstepremien.. Går det greit eller? Jeg kunne virkelig trengt til ekstra cash nå..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå