Gå til innhold

Happy og Leahpudding bli me å skravl da : )

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk, så snille dere er :-) Er egentlig forberedt på at det ikke er noe på gang. Puppene er helt normale, og de pleier å bli store og ømme når jeg er gravid, men gir ikke opp håpet før jeg er sikker.

Konfirmasjonen i dag var veldig fin, og Anton har storkost seg hele dagen :-) Siden han er desidert minst (de 6 søskenbarna hans er 12-17 år) fikk han masse oppmerksomhet, og været var aldeles nydelig. Han har stabbet og løpt rundt så han var helt utslitt da vi kom hjem. Gikk temmelig greit å få ham til å sove, gitt :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dossa: Vi skulle egentlig ikke prøve mer før jeg fikk meg jobb, har ikke økonomi til det. Men jeg fikk overtalt han til å prøve i april også, men nå begynner det å bli vanskelig:/ I tillegg skal vi til tyrkia 18.august og hvis jeg blir gravid må jeg være kommet såpass langt på vei at jeg ikke spyr lenger når vi drar dit :P Sist jeg var gravid spydde jeg natt og dag fra 7 uker på vei til 16 uker på vei :S Men jeg skal holde øye med eggløsningen, hvis den kommer om ca 2 uker så skal jeg prøve å få overtalt han til en ekstra pp..men så blir det ikke flere før etter ferien i alle fall :/

Men blir å følge med dere likevel i alle fall:) Noen av oss må vel få positiv test snart :)

Skrevet

Hvordan går det Tigerlise? Ny test i dag? :)

Jeg lurer på om jeg kanskje ikke hadde eggløsning denne mnd..mensen jeg har nå er så annerledes enn den pleier å være, så kanskje det bare er en blødning kroppen syns den burde ha siden den ikke fikk til å ha eggløsning? Har ikke testet med el-tester i går å i dag, men hvis ikke blødningen tar seg opp igjen så skal jeg teste i morgen..vil ikke gå glipp av en sjanse!

Nå går "for-mye-informasjon"-alarmen på full guffe her..men..Pleier jo vanligvis å blø masse "gammelt" blod..svart/brunt og slimete og klumpete (sorry sorry sorry)...Men denne gangen er det helt lyst rødt..masse i går, ikke så mye i dag. Så derfor jeg tenker at det kanskje ikke har vært eggløsning, og så er det bare en tull-mens? I det minste er menssmertene gått over til å være ganske milde i dag, i går da jeg sto opp var det bare helt vanvittig vondt..sånn som det pleier i grunn. Men det gjør jo ikke noe akkuart at det ikke er vondt mer :P

Skrevet

Ikke hold oss på pinebenken Tigerlise ;)

Hva sa testen idag?

Krysser fingra for deg :o)

Leah: Jeg skjønner at du vil ha økonomien i orden når du blir gravid og den lille melder sin ankomst :)

Den engangssummen man får hvis man ikke har tjent seg opp svangerskapspenger, er ikke noe å rope hurra for. Men hvis du er arbeidsledig, får man ikke penger da, og det teller vel som opptjente penger når man går ut i svangerskapspermisjon?

Ikke veit jeg, kan ikke disse reglene.

Har du vært på noe jobb intervju i det siste Leah?

Bare vent, jobben dukker opp før du veit ordet av det ;)

Hmmm....denne mensen din høres spesiell ut.

Det kan ikke være festeblødning du opplever nå da eller?

Ta en EL test for å se hva resultatet blir :)

Nå skal jeg ut i sola :)

Gradestokken viser + 20 i skyggen *deilig ute nå*

Klem

Skrevet

Dossa: Jeg var student til juni i fjor og så jobbet jeg resten av året, så dagpengegrunnlaget mitt er så lite:( Får jo dagpenger hvis jeg ikke har fått jobb til jeg blir friskmeldt..men blir vel utbetalt sånn 6-7000 kr i mnd..og det blir for lite..da må vi selge huset, for samboern tjener lite han også :/ Men det teller som inntekt til permisjon, det gjør det ja:)

Har ikke vært på et eneste intervju siden starten av mars, sender ut søknader hele tiden, men får bare avslag så langt. Nå er det kommet 2 nye stillinger som jeg skal sette meg ned å søke på nå..får håpe de vil ha meg:p

Tenkte på lørdag at det kanskje kunne være en festeblødning, men i går blødde jeg så mye og hadde så vondt at jeg tror nok det må være mensen..er ikke mye blødning nå i dag da, men tørr ikke å tro noe annet. Skal ta en el-test neste gang jeg må tisse..men hvis det er festeblødning er det vel ikke blitt noe særlig hcg enda?

Så deilig det høres ut med 20 grader da:) Her er det overskyet og ca 10 grader, litt regn også faktisk..men har gått en lang tur i morges:) Og nå har jeg nettopp vært i byen og funnet meg en 17.mai-kjole..hurra :)

Skrevet

Måtte skvise ut noen dråper å teste med el-test nå, helt tåpelig fordi det er under 1 time siden sist jeg tisset :P Men i alle fall..den var negativ, men det var en tydelig strek der, mye tydeligere enn den var på lørdag morgen..så skal ta en ny i morgen tidlig :) Men skal prøve å ikke håpe på noe mirakel her!

Skrevet

Leah: Takk for den oppklaringen :) da lærte jeg noe nytt idag oxo.

Huff jeg kan skjønne at du blir frustrert når du sender ut søknader på søknader og bare får avslag. Men fint å høre at du ikke mister motet, du må bare holde ut for jobb skal du få snart!! ;)

Jeg holder en knapp på at det kanskje er festeblødning du har nå, eller hva om det er en ny runde med EL.....når man blør i EL perioden er man veldig fruktbar ;) Hopp i høyet *smiler*

Tror ikke det er mye hcg i kroppen ved en festeblødning, men kan godt mulig jeg tar helt feil.

17. mai er rett rundt hjørnet, er så glade jeg har fått kjøpt klær til ungene og til meg sjøl. Været ser ikke lovende ut, bare det ikke regner så skal jeg være glad. Nå er det + 24 grader i skyggen, har ligget rett ut på terrassen og slikket sol *herlig*

Skal straks hente guttungen og jentene, han skal få ny sykkel idag av svigers, så vi skal ut på shopping :)

Jeg skal krysse fingra for at de vil ha deg Leah, bare send inn søknaden også skal du se at dette er jobben du får :) :)

Skrevet

Leah: Så rar den mensen hørtes ut. Kjedelig når kroppen ikke oppfører som vi vil (og det vet vi vel "alt" om vi som henger på denne tråden... :-B). Hvilken utdanning har du forresten? Håper du får drømmejobben snart! Det er selvfølgelig alltid stas med en graviditet, men er helt klart enklere når man er godt etablert med fast jobb og inntekt. Det var i hvert fall fordelen med at vi brukte så lang tid på førstemann :-) Selv måtte jeg søke mange, mange ganger før jeg omsider (ved en ren tilfeldighet) dumpa borti en jobb. Starta på gulvet og har fått sjansen til å jobbe meg oppover i systemet, og har i dag verdens beste jobb!! :-D Plutselig ordner det seg! *Krysser fingrene for at du også er like heldig*

Dossa, hvordan går det med deg? Håper kroppen er i godt gjenge igjen etter exu'en. Gøy med ny sykkel til guttungen, da :-) Gleder meg til å høre reaksjonen hans.

Testen i dag ble negativ den også. Regner med TR kommer i morgen, så da er det bare å ta på seg arbeidshanskene og starte på ny frisk i neste pp :-) Var forresten til legen i dag, og han sendte henvisning til gyn for meg. Håper de vil vurdere meg selv om vi ikke har prøvd så lenge enda på nr. 2. Han skulle skrive litt om forhistorien vår osv., så håper de tar meg inn og at jeg evt. får pergo eller noe for å skynde på prosessen. Han spurte når jeg fikk igjen mensen etter fødselen, og da svarte jeg (som sant var) november. "Glemte" visst å si at vi ikke begynte å prøve før i januar, hehe. Blir uvi prøver vel selv enn så lenge.

Her er det også fantastisk vær i dag. Godt over 20 grader og skinnende sol :-D Er så deilig når junior kan springe ut og inn som han vil (godt å bo på landet uten farlig trafikk...). Men han hadde IKKE tenkt å legge seg i kveld, må vite. Hadde MASSE leking igjen å gjøre. Dessuten var han ikke ferdig med å kjøre traktor... Gode, fine gutten min :-)

Skrevet

Heisann

Hilser fra gran canaria !!

Her er det sol og vi koser oss ; )

Leah : da jeg fikk blødninger ved ma så var det veldig rødt og selvfølgelig klumper.... Men vet ikkje hva det kan være hos deg ...

Til dere andre artig og lese all skravlingen. Måtte lese så mye så husker ikke detaljene.. Kjekt at det er så ivrig gjeng ; )

Happy : krysser alt eg har for at EL kommer snart !!!!!

Da skal jeg slappe av etter en lang dag i solen.

Forresten har hatt litt vondt i magen men i dag kom det ut litt i morges og har ikke hatt noe særlig smerter etter det ; )

Skrevet

Så moro å lese skravlingen deres:) Selv har jeg hatt to søskenbarn på overnatting i helga og har ikke hatt mulighet til å være her inne siden de ikke vet at vi prøver;) Det har vært konfirmasjon for broren min og jeg har vært med onkler, tanter og søskenbarn som jeg ser maks en gang i året så det var kjempekoselig.

Idag har jeg tatt 4. tablett med provera og gleder meg til jeg får blødning slik at jeg kan begynne på "pergo" (er et annet merke, men husker det ikke så jeg kaller det pergo) Sist gang fikk jeg det 3dager etter siste tablett så satser på det denne gangen også.

Dossa: Er du også lærer? Hvilke klasse har du?

Leah: Er spent på oppdatering fra deg, det kan jo hende du er gravid selv om du har blødning. Tror nok du har hatt el for når jeg fikk blødning forrige gang (av provera så jeg hadde ikke el) da var det nesten bare slim og mørkebrunt. Nesten ikke noe friskt blod i det hele tatt.

Tigerlise: Krysser fingrene for deg:)

Skrevet

Nå er det nsten helt sluttet å blø! bare litt lyst rødt som kommer når jeg tørker meg, ingenting i bindet. Dette er bare rart! Hadde jo vært gøy om det var en festeblødning, men det tørr jeg ikke å håpe på. Får ta ny el-test i morgen og få lurt samboern til sengs da :P Hvis det er nok et forsøk ¨på eggløsning så må nå det helvettes egget slippe snart!!!

Fant faktisk 2 jobber jeg kan søke på, så i morgen sendes 2 nye muligheter til jobb:) Har bachelor i økonomi og ledelse, og det har vært ganske mange jobber å søke på det siste året, men det hjelper jo lite når de ikke vil ha meg :/ Håper drømmejobben dukker opp snart :)

Synd at du testet negativt i dag også Tigerlise:/ Håper ikke tr kommer, men positiv test om et par dager:) Hadde du ikm i dag?

Metti: Håper du er ferdig med smerter nå og at du virkelig kan nyyyyte ferien:) Føles veldig lenge til vi skal på ferie i august!!

Morro med masse skravling ja, fint å ha noen å "snakke" med om alt dette:)

Skrevet

Metti: Så godt å høre at du koser deg på tur :-) Gøy med livstegn!

Happy: Herlig med familie-reunion, særlig når det er så sjelden. Var selv i konfirmasjon i helga. Vi treffes riktignok ganske ofte, men koselig likevel - særlig når værgudene for en gangs skyld var i godlune.

Leah: Håper du får klaff på jobbsøknadene. Jeg har faktisk også økonomi-utdannelse :-) Her omkring er det ikke så mange aktuelle jobber, så føler meg skikkelig heldig som har fått en jobb jeg trives med. Hold oss oppdatert når det gjelder "mensen", da.

Da våknet lille gullet, så må vel gå å putte ham tilbake i senga. Er jo snart morgen igjen også... :-b

Skrevet

Teker på dere dossa, metti og happy....har liksom prøvd å sett etter dere på 1. trimester...veldig mye man skal gå igjennom altså...håper dere kommer dere over "på andre siden" (igjen).

Har noen av dere prøvd vitex foressten? må jo bare gjenta at det funka på meg første måneden, etter 10 mnd. prøving...

Lykke til :)

Skrevet

GOD MORGEN JENTER!!!

1 gulljente: så koselig at du holder utkikk etter oss ;)

Det er for mye dritt vi må igjennom før det skal klaffe, men vi kan ikke gi opp, må bare ha en positiv holdning og satse på at neste gang da blir det full klaff for oss også :) Tror jeg kan svare for oss alle når jeg sier at det er ikke noe annet vi ønsker enn en spire i magen. Vi skal nok komme over på den andre siden igjen :) må visst bare ha litt mer tålmodighet ser det ut for.

Når har du termin?

Gratulerer så masse med spiren i magen :) :)

Leah: hvordan er denne mensen din idag?

Blør lite og lite med smerter? Dette MÅ være en festeblødning ;)

Jeg synes vi fortjener å få en bolle mage nå *smiler*

Tigerlise: gutten min ble kjempe glad for sykkelen han fikk igår :)

Smilte fra øre til øre, var sååå stolt.

Han måtte ut og prøve den med en gang vi kom hjem att.

Helst ville han hatt sykkelen inne på rommet sitt da han skulle legge seg. "Jeg er så glad i den ny sykkelen min mamma" sa han før han sovnet.

Det er ikke noe som slår et fornøyd og glad unge. Å se at øyna lyser opp er det aller beste *love it*

Hvor gammel er gutten din Tigerlise?

Metti: håper det er bedre med deg og at du er ferdig med å blø, slik at du virkelig kan nyyyyte ferien.

Misunner deg :)

Gleder meg til å høre hvordan du har hatt det, hva du har opplevd :)

Kos deg masse!!!!

Happy: ja jeg er lærer. Har 3. klasse, med kun 13 elever. Det er en drøm å ha en liten klasse, men jeg skulle gjerne hatt noen flere elever. Jeg har hatt klassen siden de startet i 1. klasse så jeg har jo formet elevene slik jeg ønsker at de skal være :)

Selv om jeg er sykmeldt føler jeg på en måte at jeg jobber litt likevel.

Gleder meg til å begynne på jobb igjen!

Synes det er verdens beste jobb, trives så godt i klasserommet.

Og det er veldig praktisk å ha ferie når ungene dine har ferie også :) :)

Er du lærer også, hvilken klassetrinn har du?

Hvordan er syken din ettersom du ikke ofte har EL?

Det må være slitsomt, jeg kan ikke forestille meg hvordan du opplever det hele. Men nå skal det bli din tur Happy :) :)

Pergo gjør susen håper vi, krysser fingra for deg ;o)

Imorra skal jeg kjøpe lekehus til jentene. Er visst tilbud på maxbo.

Det er deilig å bo landlig til slik at man bare kan slippe ungene løs ute.

Det er et stykke til hovedveien også, noe som gjør at jeg ikke er redd når vesla leker ute.

Sola skinner idag også, + 15 grader i skyggen.

Blir en deilig dag idag :)

Klem fra

Skrevet

ÅHERREGUD! Nå vet jeg ikke hva jeg skal tro... Siden TR ikke har dukket opp enda tok jeg selvfølgelig en test i dag også, og der kom det jammen en svak, men tydelig strek! Tørr ikke håpe for mye, hadde jo en kjemisk for et par mnd siden, men er temmelig oppglødd likevel, kjenner jeg... Fryktelig spent på testen i morgen! Hadde tenkt å vente med å si det til mannen min til jeg hadde tatt i hvert fall en test til, men det klarte jeg selvfølgelig ikke, hehe. Han prøver å distansere ser fra det enda, er redd for å bli skuffa, men merka jo at han også begynte å tenke litt. Blir litt vanskelig å konsentrere seg 100 % i dag, kjenner jeg... Sniker meg til og med inn her mens jeg sitter på jobb, huffoghuff.

Skrevet

Unnskyld at jeg blander meg inn i tråden her, men OI, OI, OI Tigerlise!!!

Spennende :o)

Håper jeg kan følge etter neste uke..

Skrevet

Å Tigerlise så fantastisk spennende da :D Håper virkelig at du får en tydeligere strek i morgen!!! Hehe, kan tenke meg at det ikke er helt lett å konsentrere seg på jobb i dag nei:p Hva jobber du med?

Jeg har sluttet helt å blø, har bittelitt farget utflod, men så lite at jeg hverken trenger bind eller truseinnlegg..Men el-testen er fortsatt negtiv..Skjønner ingenting..kan det ha vært festeblødning? Når skal jeg teste da? Skal nå teste med el-test i morgen også..men vet ikke om jeg tørr å håpe på noe, kommer til å bli så skuffet. Hvis jeg har 17 dagers lutealfase så er ikm på torsdag, kanskje jeg skal teste da..

Nå skal jeg straks få Leah i barnehagen og så skal jeg ut å gå meg en tur, her er det sol i dag:)

Skrevet

Tigerlise: ÅÅÅÅÅÅ herregud sååååå spennende :)

Nå ble jeg kjempe glad på dine vegne!!

Krysser fingra for en sterkere test :)

Rina: du er hjertelig velkommen til å skravle sammen med oss ;)

Skrevet

Tusen takk alle sammen :-D Så snille dere er som tenker på meg :) Vet ikke helt hva jeg skal tro enda, kjenner så lite på kroppen. Har tidligere brukt å merke det på puppene, men så har jeg aldri oppdaget det før minst en uke over ikm heller, da...

Så bra at du har sluttet å blø, Leah. Krysser fingrene for at det er festeblødning :-) Jeg jobber forresten som kontorleder med et hav av forskjellige oppgaver. I dag er det lønningene som står på programmet. Må vel konse litt, ellers får jeg 90 ansatte på nakken, hihi :-) Er snart ferdig, så skal nok gå bra.

Dossa: Gutten min er snart 1,5 år, og en særdeles aktiv krabat :) Mammas lille skatt <3

Rina, koselig å høre fra deg også. Håper vi tusler over i 1. tri. alle sammen snart!

HA EN FANTASTISK DAG ALLE SAMMEN!

Skrevet

Hehe,ja det er vel best du får ut lønningene Tigerlise :)

Nå har jeg gått en lang tur i sola..det var kald vind da og bare 6 grader, men så lenge det er sol så er det greit:p Ble sinnsykt trøtt etter dusjen nå da, nesten så jeg vurderer å legge meg et par timer! Må skrive ut jobbsøknadene først og få de avgårde kanskje..fikk nettopp nok en avslagsmail :/

Har litt murringer i magen nå, kjente det godt mens jeg gikk..regnet nesten med at det var mensen som kom for fullt igjen, men ingenting er kommet :) Merker at jeg håper littegrann..men hvis egget festet seg nå så må jeg jo bare vente noen dager før det gir utslag uansett :/

Ha en flott dag du også Tigerlise=) Morgendagen blir kanskje enda bedre :D

Skrevet

Tigerlise: det er en herlig alder, minste jenta mi er 2 år. Full av liv fra morran til kvelden, og skravler dagen lang :)

Best du ordner med lønningene *hihi* så blir det ingen sure blikk ;)

Leah: trist å lese at du fikk nok en avslagsmail, men så godt å lese at du står på. Sender inn søknad på søknad.

Krysser fingra får at du snart får napp, når jobben er i boks så kan du puste litt lettet ut ang baby laginga ;)

Jeg og svigermor har nettopp vært på plantasjen, har kjøpt noen flotte blomster jeg skal plante i noen store krukker jeg har.

Fikk også kjøpt et par syriner, så seinere idag skal jeg plante dem i hagen.

+ 21 grader i skyggen, gjett hva jeg skal gjøre nå ;)

Slikke sol *smiler*

Ha en flott dag jenter!!!

Jeg digger denne tråden, dere jenter er helt fantastiske!!!!!!

Skrevet

Leah: Høres jo ut som du har symptomer som tyder på litt av hvert, krysser fingrene for at du får gode nyheter snart :-) Både positiv test og positivt svar på jobbsøknaden.

Dossa: Ja, det er en morsom alder. Det første året var utrolig slitsomt, men nå er det mye latter og kos. Lærer stadig nye ting og nye ord, er ikke lenger noen baby. Hadde nok gjort seg å bli storebror nå, hihi :-)

Sitter selvfølgelig å tenker masse i dag, og har kommet fram til at det ikke er så rart om jeg ikke har kjent noen symptomer enda. Dersom hcg-nivået har vært så lavt at det ikke har gitt utslag på testene har det vel heller ikke påvirket kroppen noe særlig enda (ønsketenkning, kanskje)? Kjenner selvsagt masse symptomer nå, som jeg alltid gjør når jeg TROR at det er noe på gang, hehe. Kan innbilde på seg de rareste ting.

Uansett utrolig moro å skravle med dere (som Dossa også skriver). I den situasjonen vi er i er det godt å ha noen å dele tankene med, og det er så få man kan snakke med i "the real life". Sier liksom ikke til gud og hvermann at jeg fikk strek på testen i dag... Men har enormt behov for å si det til noen :-D Glad jeg har dere!

Skrevet

Tigerlise og Leah så spennende !!! Krysser fingrene for dere : )

Vi har nett i leiligheten så da klarer jeg ikke holde meg vekke vet dere

I dag har eg tenkt litt når jeg har ligget på solsengen og savner virkelig den lille spiren min.. Jeg lengter etter enn frisk spire! Det må bli min og deres tur snart ...

Utenom dette så koser jeg meg virkelig på tur. Vi reiser sammen me et annet par. Så nå er guttene ute å spiller golf mens vi ligger og soler oss ; )

Alle på denne tråden skal henge på 1 2 og 3 semester sammen . Det har eg bestemt . Basta ; ))

Skrevet

Så deilig å slange seg i solen, Metti. Godt du klarer å slappe av og kose deg også, omstendighetene tatt i betraktning. Når dere kommer friske og uthvilte tilbake sitter spiren skal du se :-)

Etter å ha sett 1470 ganger på testen etter at jeg kom hjem fant jeg ut at jeg skulle ta bilde av den og legge ut her. Men den føk...ings siden vil ikke laste opp bildet mitt!!! Grrr! Fikk beskjed om hvilke formater som gikk, og det var jo akkurat det mitt bilde var! Noen som har tips til hvordan jeg gjør det? Vil så gjerne ha deres synspunkter og tolkninger også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...