Gå til innhold

Er dagens besteforeldre mer selvopptatte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, men mange småbarnsforeldre krever latterlig mye av sine foreldre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke det egentlig. det har ofte noe å gjøre med at både kvinner og menn er i full jobb og gjør ting de ikke fikk gjort når de var yngre. men når det er sagt er ikke det en unnskyldning.

Mitt barn har fantastiske besteforeldre på begge sider. Selv om min mor er en arbeidsnarkoman i en toppjobb tar hun alltid tid i helgene. Hun sier at det gir henne energi! nå skirver både jeg og samboer master og dette er den siste måneden. så hver helg den siste måneden og denne sover hun en natt hos besteforeldrene(hun bytter på hvilket par). da henter de henne i barnehagen på fredagen og har henne til 4 på lørdagen hvor vi alle spiser middag.

I påsken var vi i syden med mine svigerforeldre. de hadde henne på stranden mens jeg og samboer satt på hotellet og skrev store deler av dagen. Så fant vi på noe alle sammen.

Begge besteforeldre par reiser myye. Mine foreldre var i utlandet 8 ganger i fjor. I sommer skal de 3 uker til Florida. Men det betyr jo ikke at de ikke kan se mitt barn når de er hjemme og være gode foreldre da. Mine svigerforeldre reier mye til hytta, men da blir vi med av og til, eller så kan de ta barnet med en helg.

I tillegg har svigermor fri to dager i uken så det hender at hun tar gullungen hvis hun er dårlig på 3-4 dagen. De vil heller at hun skal få slappe av mest mulig før hun drar til barnehagen igjen. Min far har tatt ut sine fleksitid for passe på hun da hun var syk og vi hadde en eksamen.

Poenget mitt er at det går an å være begge deler. man kan være en moderne besteforeldre men fortsatt ta vare på barn og barnebarn. det er ingenting som tilsier at det ikke skal gå.

Skrevet

Joda, men de må få velge selv. Som jeg håper mine barn lar MEG bestemme, når den tid kommer.

Jeg skal stille opp for de, og passe barnebarn, men når det passer meg. Jeg kommer ikke til å avlyse egne gjøremål for å troppe opp som barnevakt, det KAN komme til å skje, avhengig av "viktighet" av det som skjer for meg opp mot det barna skal på, men som jeg setter barna og deres velbefinnende foran mine egne nå, håper jeg at mine barn vil gjøre det for SINE barn når den tid kommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...