Gå til innhold

Noen andre enn meg som har prøvd i over 1 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har nå gått 1 år siden vi begynte å prøve, og jeg er forsatt ikke blitt gravid. Deprimerende.

Er jeg alene om dette?

Tenkte jeg skulle ringe legen til uken, er så redd for at det er noe galt med meg.

Er det noen der ute der det har skjedd på samme måte, men alikevel blitt gravid? Har du gått til legen, der legen sier at det rett og slett ikke er noe galt?

Er redd jeg er en av dem som ikke kan få barn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har prøvd siden oktober 2008.

Var hos legen i november. Var ikke noe galt med meg, men samboer hadde trege svømmere.

Jeg går på pergo. Har tatt en enkel kur, en pause måned og går nå på dobbel kur.

Ta deg en tur til legen, da slipper du og lure og kanskje du får litt hjelp.

Er det noe galt så får man hjelp.

Skrevet

Jeg ville dratt tl lgen og fått henvisning til gyn jeg altså..

Jeg gjorde ikke det før vi hadde prøvd i et år, og jeg har nå fått påvist pcos... Så begynner rett på dobbel pergokur neste pp...

Skrevet

Jeg og samboeren min har prøvd å bli gravid i 1 år om 40 dager . Tenkte også å ringe legen snart å avtale time til å begynne utredning. Jeg har begynt sånn smått med utredning allerede i januar da jeg plagdes med uteblitt menstruasjon. Men nå har jeg vært regelmessig siden januar og blør ganske ofte i tillegg. Har også fått konstatert at jeg er frisk og har eggløsning, så skjønner ikke hvorfor det ikke skjer noe.

Skrevet

Det er desverre ikke uvanlig så du er ikke alene.. Vi har prøvd i over 3 år og jeg har fått diagnosen PCOS.

Jeg skulle ønske vi ikke nølte med å reise til legen så jeg anbefaler deg/dere å bare ta den telefonen å få sjekket dere :)

Skrevet

Jeg har prøvd litt mindre enn ett år (9 1/2mnd), men reiste til legen i februar fordi jeg kun hadde hatt mensen en eneste gang siden juli. Hun ville egentlig vente å se, men sendte meg til gyn for at jeg skulle "roe meg ned" Siden dette er mitt første barn så var jeg livredd for å ikke kunne bli gravid.

Hos gyn fikk jeg vite at jeg har pco og store problemer med å produsere egg selv. Så jeg startet rett på dobbel pergokur og håper jeg har hatt el denne uken hvis ikke så må jeg over på trippel kur. Jeg ble så utrolig lettet over å endelig få svar og endelig få hjelp med å få el.

Hvis jeg var deg så ville jeg reist til legen og spurt om å bli videresendt til gyn. Uansett om det er noe "galt" eller alt er i orden så har du iallefall fått svar.

Skrevet

det høres bra ut at man får hjelp av legen eller gynekologen. Tror jeg skal ta å ringe fastlegen min til uken for nå er jeg regelmessig og frisk ifølge sykehuset men det skjer fortsatt ingenting. Er greit som du sier happy87 å få svar på hva som egentlig skjer i kroppen. Samboern min har også tenkt å teste seg når vi har prøvd 1 år.

Skrevet

Skjønner at det er kjipt! Har selv prøvd i over et år og startet utredning og det føles mye bedre. Jeg tenker at med dagens teknologi SKAL jec bli gravid, jeg mÅ kanskjer bAre ha litt mer tolmodighet enn folk flest!

Gå til legen og start utredning! Du vil nok føle deg mye bedre! Lykke til!

Skrevet

Hei

Kjenne hvordan du har det har selv prøvd i over 4 år. Har diagnosen PCOS .

Jeg ville ha ringt legen å skaffet henvisning videre for å få en utredning .

Krysser fingrene for deg

Skrevet

Tusen takk for alle de gode tilbakemeldingene.

Skal ha mensen om 1 uke, så hvis jeg ikke er blitt gravid denne gangen heller ringer jeg legen. Jeg var hos legen da vi hadde prøvd i 9 mnd, men virket ikke som han var interessert i å hjelpe da. Han sa jeg da måtte komme tilbake når det hadde gått 1 år.

Hva gjør man hos legen på denne utredningen? Skjer alt første lege time, eller er det snakking første time, og mer en annen dag?

Og hva er denne kuren dere tar, og hva hjelper den for.

Skrevet

Jeg var hos fastlegen. Hun sendte henvisning til en gynekolog/spesialist på ufrivillig barnløshet. Fastlegen tok noen blodprøver. Så var det bare å vente på time fra legen. Fikk brev i posten og time tre måneder frem i tid. På legetimen hos henne tok hun en undersøkelse av underlivet for å sjekke at alt var i orden. Tok også invendig ultralyd. Vi samtalet om tilstanden. Fikk resept på pergo og bruksanvisning. Fikk også med en henvisning på sædtest for samboeren. Når jeg hadde første mensen måtte jeg ta en blodprøve til hos legen samtidig som jeg startet på pergoen. Skulle prøve pergo i et halvt år og om det ikke har skjedd noe skal jeg ta kontakt igjen.

Skrevet

Tusen takk for super tilbakemelding.

Jeg får ta å bestille en legetime i morgen jeg altså. Klarer ikke å vente mer nå. Et år er LENGE. Og jeg som trodde det skulle være så lett å bli gravid, men neida.

Skrevet

Vi går nå inn i 13 pp med nummer 3

Tok ett år med førtemann og 9 mnd med andremann.

Håper tredjemann kommer på 13pp:-)

Lykke tril, håper du får gode nyheter etter å ha vært hos legen

Skrevet

2 år...:-(

Skrevet

Hei,

vi passerer ett år om bare noen dager. Har IKM i morgen, og planlegger å ringe legen så snart mensen kommer. Har følt at vi må prøve ett år på egenhånd før vi kan be om utredning, og at nå er den "plikten" oppfylt. Er litt redd for at legen skal sende meg hjem igjen med beskjed om å prøve litt til ettersom vi hadde en SA i fjor høst - og at vi derfor må prøve ett år fra det. Så for tiden manner jeg meg opp til å kreve ordentlig utredning nå. Jeg tenker at det er dumt å prøve for lenge dersom det er klart at vi ikke kan klare det på egen hånd - og så håper jeg at det å starte på utredning skal få meg til å stresse litt ned.

Selv synes jeg tanken på å snart få utredning er litt befriende. Det har vært noen nedturer i løpet av året som har gått, og selv om jeg synes det er litt for sterke ord å kalle det deprimerende for min del, så har det ikke vært langt unna heller. Jeg er også redd for å være en av de som ikke kan få barn, og har noen tanker om hva som kan være galt, men jeg tror og håper at det kan være positivt å nå sette igang en prosess der vi kan få hjelp. Som noen andre sa ovenfor her så er det så mangslags hjelp en kan få nå til dags, så forhåpentligvis kan det være hjelp å få for de fleste!

Skrevet

I dag bestilte jeg meg time hos legen, men fikk ikke time før 10 mai.

Men har IKM om en uke, så håper den aldri kommer :)

Ja, man bør prøve et år før man kan be om utredning. Jeg var hos legen da vi hadde prøvd i 8-9 mnd. Hun ba oss komme tilbake når det hadde gått et år.

Venninna mi hadde SA i mai i fjor, og ble gravid på nytt i desember, altså 8 mnd senere. Så det kan ta tid.Tviler på dere blir sendt hjem igjen. Bare krev det.

Helt enig. Tenkt om man bare prøver og prøver, men sp trenger man hjelp med et eller annet. Bedre å sjekke det opp.

Krysser fingrene for at vi begge snart er gravide :)

Skrevet

Jeg har prøvd i ett år nå... var til legen i februar fordi jeg ikke fikk mensen, og fikk påvist pcos. Fikk provera utskrevet av legen i håp om at det skulle kickstarte kroppen. Jeg får en slags blødning av de, men ingen eggløsning (slår i alle fall ikke ut på el-tester, og jeg har ikke blitt gravid).

Skal tilbake før sommeren, så da får vi se hvordan det går videre.. Er jo av og til litt engstelig for at vi ikke kan få barn, men samtidig tenker jeg at det er veldig mye legevitenskapen kan hjelpe med.. :)

Like greit å komme seg til legen og få satt i gang prosessen med henvisning til gynekolog tenker nå jeg :) ting tar tid...

Skrevet

Jeg fikk også provera, men fikk i tillegg pergo som hjelp til å få el.

Trodde ikke man fikk el av provera, men jeg skal ikke si noe sikkert. Synes det var rat at du ikke fikk pergo i tillegg Solstråle86. Men legene vet nok hva de driver med.

Skrevet

Nå har vi også passert 1 år med prøving. Testet negativt idag (på ikm), så da regner jeg med ny runde igjen.

Er under utredning. Jeg kontaktet fastlegen allerede etter 9ppèr pga utålmodighet, og ønsket å sette igang prossessen. (33år!).

Blodprøver og GU med ultralyd såg veldig bra ut. Nå venter ny runde med blodprøver, og sambo skal levere spermprøve, eller opptelling av trailerer som gynokologen sa, haha

Gått stort sett greit, men noen nedturer har det vært (spesielt fra 9-11pp) Håper at vi lykkes til slutt, som noen skriver her, så finnes det jo så mange løsninger på å få det til, bare man finner ut hvilken hjelp man evnt trenger. Utredningsprossessen er lang, hvertfall for vår del. (3mnd så langt, og regner med minst 1 mnd til).

Å prøve 1 år, sies jo å være helt normalt, så man får bare holde motet oppe. De fleste lykkes til slutt;o) Tvi tvi!

Skrevet

Takk gud for at leger fins, og at de har god peil. Blir spennende å høre hva legen sier. For håpentligvis er jeg gravid før legetimen. Men tviler. Tante rød kommer nok på besøk IGJEN.

Har vært kvalmende og sliten i formen i 2 dager nå. 1 uke til mensen. Hadde vært så fantastisk hvis det var at jeg var gravid. Men er garantert bare PMS, eller en annen sykdom. Snufs :)

Håper det går bra for oss alle til slutt. Må vel bare ha is i magen

Skrevet

Kjedelig å vente helt til 10. mai! Men forhåpentligvis slipper du hele timen :) Det går jo bra for de aller aller fleste til slutt, vi får bare håpe at det ikke er lenge igjen til den lykkelige slutten :)

Skrevet

Man får ikke eggløsning av provera i seg selv som du sier Happy87 :) Men gynekologen hadde en teori på at hvis jeg fikk "mensen" (hadde ikke hatt mensen på over ett halvår) så kunne kroppen kanskje klare å ordne opp i det selv... Ser ikke slik ut da..

Fikk beskjed om at pergo var neste steg.. Disse legene har så god tid de.. :-p Har jo egentlig det jeg også.. men men, man begynner jo å tenke litt når det har gått ett år.

Skrevet

Æsj, nå har jeg også bestilt time og sannelig må jeg vente til 10. mai jeg også. Og her er det ikke sjanse for å slippe unna timen heller. Kjedelig!

Skrevet

10 mai er LENGE til altså. Kjedelig.

Så utrolig kjedelig at du ikke slipper unna timen. Regner ikke med å gjøre det selv.

Jeg har et utroooolig dumt spørsmål. Grunnen til at jeg spør er fordi legen min snakket noe om dette sist.

Når jeg og typen skal bli utredet, må han også bestille legetime da? Eller får jeg på en måte en henvisning for oss begge, så han bare bestiller time når jeg har fått henvisning.

Vet det er dumt spørsmål. Men legen som gjorde meg usikker her.

Skrevet

Synes ikke det er dumt i det hele tatt :) Jeg vet egentlig ikke helt svaret heller.. Men jeg har tenkt å gå på den første timen alene, fordi jeg mistenker at det er hos meg feilen ligger. (Vi ble gravide i høst, hadde en sa - etter det har det vært en del tull med syklusen min) Tenker derfor at det greieste er å få testet meg først, men tenkte å høre med legen hva vi gjør med samboeren. Vi har forskjellige fastleger, og det er jo i grunn greit om det bare er en lege som følger opp begge? Tror kanskje jeg har sett noen her inne som har skrevet om at legen henviste mannen til sædprøve også, men vet ikke helt i grunn :)

Er i tillegg usikker på om jeg i det hele tatt får tatt noen prøver den 10.? Har hørt at en tar en test en av de første dagene under mensen, og så en ny test noen dager etter. Ettersom jeg fikk mensen i dag så er det jo en liten evighet til det :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...