Gå til innhold

matcher ALT!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg bruker også mye nøstebarn og janus, men det kan da matche fordet;) Jeg kjøper ALDRI stive dongeribukser/kjoler og andre klær som er ubehagelig på noen måte!Men matche, ja det gjør jeg med BEHAGELIGE klær:)

HI :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sorry, men å matche alt vitner bare om total mangel på stil og individualitet. Jeg grøsser fra tærne til hårrøttene når jeg ser barn (og voksne for den sags skyld) som matcher alt fra toppp til tå.

Se på noen av kjendisene som ansees som stilikon, og se om de pleier å matche alt...

Skrevet

Her i huset er det 3-åringen som bestemmer selv hva hun vil ha på, så lenge det er passende til temperatur. Noen ganger matcher det, men da er det fordi hun bare vil ha på seg rosa ting. Jeg prøver å sørge for at det ikke er helt hinsides, men dette er en kamp jeg velger å la være.. Hun har sterke meninger, og dette lar jeg stort sett henne bestemme selv..

Skrevet

Jaha, så du 11:25 mener at om hårspennen har samme farge som genseren/buksen og at sokkene matcher til antrekket så kan man ikke ha stil og individualitet?? Hvilket barn er det forresten som har en egen stil når man er 2-3-4-5 år da? At ting passer sammen vitner om at foreldrene har litt orden på ting mener jeg da, ikke at de prøver å fremstå som "perfekte", som ei over her skriver.

Jeg matcher også, og tenker at det er helt normalt å gjøre. Hårspennen må jeg jo velge ut uansett om den skal matche eller ikke, så da er det jo naturlig å velge den som passer best. Ditto med sokkene. Klærne er det i mine øyne en selvfølge at passer sammen. Man kler ikke barnet i joggebukse og skjorte, for å sette det litt på spissen....

Skrevet

He, he... Typisk ettbarnsmor. Når du får et par til har du neppe tid til det fjaset lengre. Når de blir eldre får de mer bruk for praktiske klær. Dessuten arver de klær og må bruke det de har.

Skrevet

ja, men så heldig jeg er da som ettbarnsmor som har så god tid*flire*!:) og mine unger (om jeg får flere)trenger ikke arve klær;)

Skrevet

Ja det mener jeg. Dessuten er det FORELDRENE som ikke eier stil og individualitet, det er jo de som absolutt vil at alt på barnet skal matche. Tviler på at det er toåringen som insisterer på det.

11:25

Skrevet

Her er minsta 4 år og hun velger en del selv. Jeg veileder litt for at det skal passe sånn noenlunde. Er litt opptatt av at det matcher, men ikke klemmer og det. I dag har hun rosa tunika og tights, men klemmene er turkise.

Skrevet

Nei, jeg ble ferdig med å leke med dukker MANGE år før jeg fikk barn...

Skrevet

Da ville jeg skrytt ordentlig av 3-åringen som er så flink til å finne fram og kle på seg selv! Synes forresten ikke det høres så verst ut, jeg. Har sett det verre.

Skrevet

Trenger ikke å arve klær? Skal du kaste alle klærne om du får et annet kjønn neste gang?

Tror folk er helt på styr jeg, miljø og overforbruk er da en smule viktigere enn at bortskjemte småbarn i den vestlige verden "matcher" eller ikke...

Idioter, hele gjengen!

Skrevet

Hvor gammel er du, HI? Nå vil du sikkert si at du er over 25 år kun fordi jeg spurte, men har en mistanke om at mødrene som har størst behov for å kle opp og dolle sine barn, er av den yngre sorten.

Mine to store (5 og 8) bestemmer selv hva de skal gå med, så lenge det er innenfor årstidens relevans. Babyen kler jo jeg på, og da går han jo med det som er passende og kledelig. Uten at jeg er krakilsk på det med å matche...

Skrevet

Her er det mer fokus på at klærne skal være behagelige og praktiske - og miljøvennlige.

Jada, det er såååå mye fint å få kjøpt, men selv om vi har råd til det, lar vi være. Det synes jeg flere burde gjøre.

Barna trenger ikke så mye, og det er mye bedre å pakke bort et plagg som er godt brukt, enn nesten ubrukte klær.

Selvfølgelig har vi en viss estetisk sans, men å matche alt fra sokker til jakker ser jeg ikke poenget med. Da må man ha MYE klær.

Skrevet

Jeg syntes ikke det er noe fint jeg da om alt matcher. Strikker og sokker osv. Det blir litt sånn såpeoperabarn (jada, jeg ser på). Mye kulere om barna får velge littselv:)

Skrevet

09:18 her.

Mine barn TRENGER heller ikke arve klær rent økonomisk, men gjør det fordi det er best for miljøet.

Huden liker også best klær som er vasket noen ganger.

Vi prøver å lære ungene å være mijøbevisste, uten at de går kledd i striesekker av den grunn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...