Anonym bruker Skrevet 23. april 2011 #1 Skrevet 23. april 2011 Jeg har ei nydelig datter på 1 år og jeg elsker å kle henne i fine klær og slikt. Jeg matcher ALT, tilogmed hårstrikk og smokk, inn og uteklær, alt matcher... gjør dere andre det?til og med pappaen er en "matcher"
Anonym bruker Skrevet 23. april 2011 #2 Skrevet 23. april 2011 Ikke så ekstremt som deg, men matchet mye fram til hun ble 18-19 mnd og fikk egne meninger. Nå velger hun ut klær selv, og de matcher slett ikke alltid, hehe... Ser ingen grunn til å nekte henne å velge klær selv så lenge de passer til været, hun må jo få finne sin egen stil også. Nyt det mens du kan, snart vil hun ikke bli kledd opp lenger
Anonym bruker Skrevet 23. april 2011 #3 Skrevet 23. april 2011 hehe ja klart hun skal få velge klær selv når hun blir større;)men er jo så gøy nå da, er jo sååå mye fint til jenter .
Anonym bruker Skrevet 23. april 2011 #4 Skrevet 23. april 2011 Jeg har også alltid likt at det matcher på jenta mi, synes det er gøy å sette sammen antrekk der sokker og hårstrikker matcher resten av antrekket hennes. Jeg har en på snart 4 år som stort sett ikke bryr seg mye om klær, så jeg får som regel velge ut til henne. Men jeg synes også det kan være utrolig sjarmerende og kult med antrekk valgt av henne selv som ikke passer sammen i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2011 #5 Skrevet 23. april 2011 Yupp.. her matches det. grøsser om ungen blir kledd opp av andre og man virkelig ser at de bare har tatt det første og beste. Smokk, strikker,spenner og sko matches så godt det går. Min tulle er forøvrig 20 mnd så jeg får vel bare nyte det til egne vilje slår inn, hehe
Tokatter_USA Skrevet 24. april 2011 #6 Skrevet 24. april 2011 Noen ganger liker jeg å matche, andre ganger velger jeg farger som mange ikke ville synes er fine sammen, men som jeg elsker, f. eks. rosa og orange. Nå er hun seks år og kan fint kle på seg selv. Hun liker å matche, mer enn meg, men jeg syntes det var fantastisk en dag i forrige uke, da hun tok på seg et skotskrutet, klassisk skjørt i mørkeblå- og grønnfarger, rosa leggings med røde og hvite prikker og en leopardmønstret genser! Sin mor opp ad dage!
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #7 Skrevet 24. april 2011 Synes det er litt tacky når alt må matche jeg... Forsøker å unngå det
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #8 Skrevet 24. april 2011 Er det ikke slitsomt å strebe sånn etter det perfekte? Blir ikke noe mer englebarn av å ha matchende hårstrikk og smokk....
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #9 Skrevet 24. april 2011 strebe etter det perfekte gjør jeg ikke, synes bare det er gøy;)så langt fra slitsomt man kan komme;)
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #10 Skrevet 24. april 2011 Må inrømme at jeg smiler godt og ler litt inni meg når jeg ser unger som matcher fra topp til tå, det ser riktig komisk ut.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #11 Skrevet 24. april 2011 jeg smiler og ler litt inni meg jeg også, når jeg ser en unge som absolutt ikke matcher;)må understreke at jeg IKKE ler av UNGEN, men foreldra som kler barnet slikt;)
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #12 Skrevet 24. april 2011 Hehehe, jeg matcher sønnen min alltid.. Alt han har på seg, til og med sokkene! Og jeg syns selvfølgelig ikke det ser dumt ut med barn som har kler som matcher.. Jeg er heller den som ikke synest noe om de barna som BARE har arveklær, altså klær fra tidlig 90 tallet eller før, slitte og utvasket klær som skulle vert kastet for lenge siden.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #13 Skrevet 24. april 2011 Ja, jeg prøver. Jeg er nok en liten perfeksjonist. Nå er dattera mi 4 år og har sterke meninger om hva hun vil ha. Velger hun det ene begernser valgene seg på resten også. Får ikke gå med røde bukser, rosa jakke og lilla lue. Prøver å lære henne sånn litt etter litt hva som passer sammen.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #14 Skrevet 24. april 2011 Ikke så ekstremt som deg, men jeg prøver å matche. Jeg synes det er viktig at barna ser delikate ut. var mye mer nøye på det da hun var mindre men nå når hun er 3 og kanskje må bytte klær på sentret kan man ikke være så nøye. men jeg legger klærene i skuffen hennes i sett.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #15 Skrevet 24. april 2011 Matcher litt sånn at fargene ikke krasjer helt, men hårstrikkene/klemmer matcher ikke alltid.. Jeg syns bare det er sjarmerende å se ett barn på 3,4,5,6 år med klær som ikke matcher, da har barnet egen fri vilje og foreldrene støtter det;)
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #16 Skrevet 24. april 2011 nei, jeg gjør det ikke sånn, ikke faren heller.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #17 Skrevet 24. april 2011 Jeg ser ikke sjarmen i det. Ser på det som sløve foreldre som gjerne ikke har peiling.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #18 Skrevet 24. april 2011 Nei, du prøver å lære henne hva DU syns passer sammen.. I hennes verden kan det være at rosa genser, rød bukse og grønne sokker er kjempefint.. Du dreper jo ungens mulighet til å utvikle sin egen smak og kreativitet når skal bestemme over en fireårings klesvalg.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #19 Skrevet 24. april 2011 Enig med 09:23, barn på 2-3 år og oppover som få bestemme mer selv hva de skal ha på seg(til en viss grad, en toåring jeg vet om vil helst ikke ha annet enn truse på seg, utenpå bleien.. og da må man jo bestemme at klær skal man ha på seg), er mye penere og mer sjarmerende enn de som er "perfekt" matchet og striglet helt ut i fingerspissene..
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #20 Skrevet 24. april 2011 Seriøst? Jeg har god peiling på sånt, men barna mine har takk og pris egne meninger om ting. Jeg forsøker å veilede dem på fargekombinasjoner og sånt men noen dager har de kledd på seg selv før jeg har rukket å finne fram noe eller si noe, og da kræsjer det gjerne helt. F.eks 3 åringen min for et par dager siden. Han hadde tatt på seg en grå joggebukse, en mørk blå pologenser, og utenpå denne en grønn t-shorte med Yoda på. Videre enn grusom svart, hvit og rød "racerbil"-jakke/genser (den er grusom, men han fik den i gave og elsker den :-/ kan jo ikke ta den fra ham da liksom), brune sokker og så en lys blå jakke utenpå dette igjen. Gutten var så stolt av seg selv som hadde kledd på seg alle klærne helt alene, og selv om jeg nesten krympet meg at kombinasjonene, så hadde jeg ikke hjerte til å bytte noe på ham heller. Nei, heller barn (over 2-3 år) i rare kombinasjoner som har egne meninger og vil prøve seg fram, enn barn som ikke får bestemme noe selv, og attpåtil kanskje opplever at mor bytter klærne fordi valget ikke var godt nok i mors øyne. Ok om en skal i besøk og skal være pyntet, at man da kan bytte på klærne, men en vanlig hverdag?
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #21 Skrevet 24. april 2011 Da hadde jeg gitt med skryt over hvor flinke de var å kle på seg, og videre sagt at nå skal vi ut (blant folk) så da må vi bytte noe av tøyet for at det skal passe sammen. Nå har ikke mine barn så stor interesse av å finne fram og kle på seg selv at jeg ikke får det med meg før etterpå.
hit og dit Skrevet 24. april 2011 #22 Skrevet 24. april 2011 Nei så mye klær har vi ikke. Kanskje klærne matcher, men jakke og sko har hun bare ett sett av og det matcher ikke alltid de andre klærne. Smokk bruker hun ikke, så det er ikke aktuelt. Hårpynt sitter i i to minutter, så der bruker jeg ikke energien min.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #23 Skrevet 24. april 2011 Å matche klærne til jenta mi har jeg ikke brydd meg så mye om,det viktigste for meg er at klærne har vært myke og praktiske. Hva gjør du hvis jakka eller buksa blir skitten,skifter du alle klærne på henne da? Nå har jeg ei stor jente på 7.5 år som har egne meninger om klærne hun går i,så her kan det lett bli noen sære kombinasjoner hos henne.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #24 Skrevet 24. april 2011 Min sønn lever i nøstebarn og janusklær halvparten av året, kunne ikke brydd meg mindre om det matcher eller ikke. han har på seg varme og behagelige klær med maksimal komfort og bevegelsesmuligheter. Jeg ler av alle foreldrene som drar på ungene stive bukser og pynteklær. Har ikke tall på hvor mange jenter jeg har sett som ikke vil bli skitten, og da snakker vi 2 åringer. er ikke det trist?? De kommer til å bruke så store deler av livet på dette at kleshysteriet unner jeg dem å slippe unna første 7 årene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå