Anonym bruker Skrevet 19. april 2011 #26 Skrevet 19. april 2011 Jeg kan dessverre ikke gi deg annet råd enn at du må lytte til følelsene dine og at dere som familie må ta det valget som er riktig akkurat for dere. Det er så mye annet i livene deres som spiller inn også. Søskenproblematikk, økonomi, ressurser, har dere familie som vil stille opp osv. Bare dere kan ta vurderingene på om dere takler de ekstra utfordringene som kan komme med et Downs-barn. Downs syndrom er dessuten en diagnose som kan ha store variasjoner med tanke på tilleggsdiagnoser og misdannelser. En person med DS er ikke nødvendigvis bare "annerledes" slik mange ser ut til å tro, men kan også være svært syk og med mange plager. Mange har hjertefeil og/eller andre tilleggslidelser og må gjennom operasjoner og behandling, mens andre igjen kan være tilnærmet friske fysisk. De vi ser ute i samfunnet er de velfungerende, de som ikke har det så aller verst. Derfor ville jeg aldri finne på å dømme noen som velger å avslutte et svangerskap pga DS - det er én diagnose, men kan gi mange utslag som vi ikke nødvendigvis tenker over eller vet om. Jeg forstår deg hvis du velger å avslutte svangerskapet, men også om du velger å beholde. Beklager at jeg ikke kan gi deg noe bedre svar. Men jeg føler virkelig med deg og dere i situasjonen dere har havnet i.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2011 #27 Skrevet 19. april 2011 Jeg har ikke kapasitet og økonomi til et downsbarn. Det både krever og koster å sørge for å legge livet best mulig til rette for barnet, så det skal kunne fungere etter beste evne. Men uansett hadde jeg beholdt, og jeg hadde snudd livet mitt og familiens på hodet for å få det til!
Anonym bruker Skrevet 19. april 2011 #28 Skrevet 19. april 2011 Jeg tror vi alle skal være veldig forsiktige med å si hva vi selv hadde gjort i en tilsvarende situasjon. For det første er det komplett umulig å sette seg inn i en virkelighet hvor det viser seg at ikke alt er som det skal med babyen i magen. Det er så utrolig enkelt å være bestemt på forhånd, når en slik situasjon kun er en hypotetisk risiko i det fjerne. Dessuten er det helt irrelevant for HI hva alle andre hadde gjort, eller hadde ønsket at de ville gjort/tenkt. Til HI: DITT LIV - DITT VALG!
Anonym bruker Skrevet 19. april 2011 #29 Skrevet 19. april 2011 JEG hadde valgt abort. Hva DU skal velge, kan jeg ikke fortelle deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå