Anonym bruker Skrevet 18. april 2011 #2 Skrevet 18. april 2011 Hadde tatt abort. Har et barn med Downs og hadde ikke hatt sjangs med to. Dessverre. Og som mor til et DS-barn så sier jeg: Følg magefølelsen din, hva du tror du kan gi og tilby et barn som er funksjonshemmed, hvilke andre sykdommer barnet kan ha og hvilket liv barnet kan få. Mitt barn har hjertefeil, epilespi, dårlige blodårer, hører dårlig og går dårlig. Forventet levetid: Til han er rundt 35 år:(
Gjest ->>- Skrevet 18. april 2011 #3 Skrevet 18. april 2011 Jeg ville ikke tatt abort i uke tyve, men om jeg hadde fått vite om kromosomfeil innen uke seksten.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2011 #4 Skrevet 18. april 2011 Jeg hadde ikke beholdt. Hadde vært superegoistisk i en slik situasjon og tenk på meg og mine andre barn...
Anonym bruker Skrevet 18. april 2011 #5 Skrevet 18. april 2011 Jeg tror nok ikke at jeg hadde klart det. Dette må være utrolig vanskelig for dere. Lykke til, Hi!
Anonym bruker Skrevet 18. april 2011 #6 Skrevet 18. april 2011 Tok duotest i uke 12 men svaret på fostervannsprøven kom ikke før nå...
Anonym bruker Skrevet 18. april 2011 #7 Skrevet 18. april 2011 Hadde det vært mitt første eller andre barn hadde jeg ikke klart å ta det bort. Nå har jeg fire barn hvor den ene har en liten funksjonshemning og skulle jeg blitt gravid nå og fått den beskjeden ville jeg antagelig tatt abort. Jeg er "gammel" og har allerede 4 barn å ta meg av, jeg tror ikke jeg hadde hatt kapasitet til et barn til med såpass mye ekstra baggasje.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2011 #8 Skrevet 18. april 2011 Kan du ta abort, så ville jeg valgt det. Tror du at du makter oppgaven, så behold. Hilsen mor til barn med handikap.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2011 #9 Skrevet 18. april 2011 Om jeg hadde fått vite det så sent, så ville jeg beholdt! Jeg har selv en sønn med DS, og det er slettes ikke så gale ) Han er mamma sin øyenstein, og jeg ville ikke byttet han bort for alt i verden ;o) Nei, det er virkelig ikke så farlig som så mange tror!! Jeg skal være ærlig og si at det ble en tøff start (jeg visste det ikke før han ble født), og med hjertefeil og noen andre mindre problemer- ble det mange tårer og mye "smerte". Men nå når alt det er ordnet opp i, sitter jeg tilbake som en sterkere kvinne med et helt annet syn på hva som er viktig her i verden ) Uansett hva du måtte velge, så ønsker jeg deg lykke til!
Anonym bruker Skrevet 18. april 2011 #10 Skrevet 18. april 2011 Ja, jeg hadde nok det. Grusomt, men tenker det kan være best for alle.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2011 #11 Skrevet 18. april 2011 jeg ville tatt abort på dagen og sterilisert meg. Jeg kommer aldri til å bli klar for å ha et barn med alvorlige syndromer eller feil, det holder lenge med mini som har noen småfeil. Downs alene er ikke det store hinderet, det er anderledesbarn, men de kan fungere flott i samfunnet hvis man tilrettelegger. Men alle følgefeil og evnt forverringer ved skader under op. osv, det takler jeg ikke, og det er jeg kvinne nok til å innrømme. Ære til de som takler det, men jeg er ikke en av de.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2011 #12 Skrevet 18. april 2011 Jeg hadde i hvert fall ikke tatt abort grunnet en kromosomfeil... jeg har et barn med sjeldent kromosomfeil, og det merker vi ingenting til. H*n er bare litt lavere. Vanskelig å svare på...det kommer helt an på situasjonen du er i fra før HI, om du tror du vil takle det. Jeg hadde nok ikke det i uke 20..
Anonym bruker Skrevet 18. april 2011 #13 Skrevet 18. april 2011 I uke 20, aldri i livet tatt abort så sent med mindre fosteret feilte noe som ikke var forenlig med liv.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2011 #15 Skrevet 18. april 2011 Oi stakars deg.. men viste duotesten såpass lav "score" at du var forberedt kanskje? At de drøyer så lenge med å gi resultatene... Dette må være det vanskeligste du noen gang velger... Jeg vet virkelig ikke hva jeg hadde gjort. Jeg tror sorgen over å få et annerledes barn er stor, men sorgen over å fjerne et er nok enda større. På den annen side så må du ta i betraktning livssituasjonen din. Enig med de over her som nevner antall barn du har fra før og om du tror du kan takle utfordringene med å ha et annerledes barn. Vanskelig å råde deg vedr liv og død når du har kommet så langt. Hadde du fått vite det før hadde jeg nok selv tatt abort, men i uke 20... Uff for et valg... Håper du finner ut av det. Ønser deg uansett virkelig lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 18. april 2011 #16 Skrevet 18. april 2011 bare vit at du må føde barnet vaginalt. veldig tøft å gjøre det. jeg fødte sønnen min i uke 21 og det var beintøft. han døde pga fosterhinneinfeksjon så d vakke engang mitt valg. det værste jeg har opplevd. huff stakkar, unner deg ikke denne situajsonen. lykke til uansett hva du velger.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2011 #17 Skrevet 18. april 2011 Jeg hadde beholdt babyen min <3 (og jeg har fire barn fra før)
Kanutten83 Skrevet 18. april 2011 #18 Skrevet 18. april 2011 I uke 20, så nei, det hadde jeg ikke klart til tross for at jeg allerde har et barn som er psykisk utviklingshemmet og at man ikke vet hvor rammet babyen villet vært. Men i uke 20 så hadde jeg mest sannsynlig kjent liv og vært veldig knyttet til h*n. Det hadde blitt tøft, men jeg redd det ville vært tøffere å avslutte svangerskapet... Hadde jeg fått vite det før uke 12, så kanskje, men selv ikke der er jeg sikker på om jeg hadde klart å ta abort... Masse lykke til med valget, det er ikke et lett et...
Anonym bruker Skrevet 18. april 2011 #19 Skrevet 18. april 2011 Nei, det hadde jeg ikke. 20 uker på vei, det er 3 uker i fra grensen om å gi livreddende behandlig i tilfelle prematur fødsel.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2011 #20 Skrevet 18. april 2011 Dette blir for sterkt for meg. I uke 20 er de så store og man har skapt et tett bånd til dem allerede. Jeg hadde nok ikke klart å gjøre det. Håper du klarer å komme frem til det valget som er best for deg. Lykke, lykke til.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2011 #21 Skrevet 18. april 2011 Huff for et grusom innlegg dette er. Dette skal jeg ikke sitte og tenke på nå ihvertfall. Det er helt umenneskelig valg. Vi må få til UL i uke 12!
Anonym bruker Skrevet 19. april 2011 #23 Skrevet 19. april 2011 hvis jeg ha kommet så langt uten og fått svar før, tror jeg ville ha bedt om å ikke få svaret. uke 20 er alt alt alt for sent for min del og ta abort, og da vil ikke jeg ha hatt valget heller
Isola&Lille+julegave Skrevet 19. april 2011 #24 Skrevet 19. april 2011 Jeg er kynisk og hadde tatt det bort. En urovekkende duotest hadde gjort at jeg mentalt forberedte meg på det verste, altså abort og prøvd å ikke knytte meg til barnet. Syns det er fælt og til og med egoistisk å sette barn til verden som man vet er syke og mest sansynlig kommer til å oppleve mye smerte i livet når man ikke må!
Anonym bruker Skrevet 19. april 2011 #25 Skrevet 19. april 2011 90% velger jo abort i den situasjonen.. Og uke 20 er vanlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå