Anonym bruker Skrevet 19. april 2011 #26 Skrevet 19. april 2011 Ifølge deg. Og du er vel strengt tatt ingen autoritet på språkutvikling?
Eeyore Skrevet 19. april 2011 #27 Skrevet 19. april 2011 Jeg "går ikke med strømmen" og går glipp av hva som egentlig skjer. Jeg står utenfor og ser på ) Man trenger ikke ha noen utdanning for å se slikt. Holder å følge med, sånn egentlig.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2011 #28 Skrevet 19. april 2011 Jeg liker faktisk navnet Jessica. Men jeg kunne ikke brukt det på mine barn. Det signaliserer at man enten er utendlansk eller at man ikke er den skarpetste kniven i skuffa.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2011 #29 Skrevet 19. april 2011 Så det er din påstand at du har overblikket og forståelsen for språkendringer i hele landet vårt? Enten har du et sykelig oppblåst selvbilde eller du er et verdenstalent uten sidestykke.
Eeyore Skrevet 19. april 2011 #30 Skrevet 19. april 2011 Å ja, jeg er så verdensvant atte. Vært i hele tre land! Jeg har familie spredd i stort sett hele landet, så ja, jeg har et visst overblikk på hva som er "poppis" og ikke på språkfronten )
Anonym bruker Skrevet 19. april 2011 #31 Skrevet 19. april 2011 Hehehe, dette blir bare dummere og dummere. Så sant du ikke har familie i alle aldersgrupper i absolutt hele landet, og samtidig diskuterer urimelig mye språk med dine familiemedlemmer OG du har en utdanning som gir deg språkkompetanse er påstandene dine helt ville. Du kan derimot hevde at DIN forståelse er at, men du har ikke belegg for bastant å påstå at SLIK ER det.
Eeyore Skrevet 19. april 2011 #32 Skrevet 19. april 2011 Du kan da virkelig ikke MENE at det ikke finnes "moteord"? Trenger overhodet ikke diskutere språket for å finne ut noe som helst om det. Språket er der når vi prater uansett.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2011 #33 Skrevet 19. april 2011 Jessica er ikke et bra navn. Linnèa - populært, men helt greit. Det skrives strengt tatt Linnéa, med akutt aksent (é). Det markerer hvilken stavelse som er trykksterk: linnEa, Grav aksent (è) er i grunn svært lite brukt i det norske språket. En grei regel: Kan du ikke bruke aksent på riktig måte, la det være.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2011 #34 Skrevet 19. april 2011 De navnene passer ikke så bra sammen. Må si meg enig med samboeren din.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2011 #35 Skrevet 19. april 2011 Jessica ville jeg styrt langt unna, det samme med Jeanett. Begge to er det som her inne så pent kalles "white trash-navn". Linnea er jo fint, men poppis, men det er jo poppis nettopp fordi mange synes det er fint! Men dropp aksenten, for guds skyld, hvis du absolutt må ha det som mellomnavn. Forøvrig synes jeg mannen din hadde svært gode navneforslag, som jeg synes tar seg best ut alene, uten mellomnavn.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2011 #36 Skrevet 19. april 2011 Jessica=white trash 09:02 Kult å lære om bruken av aksent. Takk for info. *Liker*
Anonym bruker Skrevet 19. april 2011 #37 Skrevet 19. april 2011 JA, men vi prater ulikt fra bygd til by og landsdel til landsdel. Jeg kjenner femtenåringer som bruker poppis i dagligtalen. De kommer fra en av Norges største byer. At du prøver å si at det er helt ut er bare arrogant, og uvitende.
Eeyore Skrevet 19. april 2011 #38 Skrevet 19. april 2011 Wops, da har jeg uttrykt meg feil. Jeg mente ikke at det er "ut", men at det er et "moteord". Altså, det er et ord som kommer til å være i dagligtalen et års tid til eller så, også kommer det noe annet som "alle" sier ) Sliksom whatever, care, doh osv var.. Selv om noen ennå ikke har gitt slipp på det..
Anonym bruker Skrevet 19. april 2011 #39 Skrevet 19. april 2011 Hvis man skal ha to navn kan man ikke velge to så "tunge" navn som Jessica og Linnea, de passer ikke sammen. Linnea er et greit navn, selv om du risikerer at det blir flere med samme navn i barnehagen og skolen. Men det er ihvertfall et navn de fleste synes er greit og ikke reagerer negativt på når de hører. Jessica er blitt et sånt navn som mange assosierer med noe negativt, f.eks ung mor uten utdannelse. Jeg ville styrt unna om jeg var deg, det samme med Jeanette. Synes mannen din har gode forslag, men jeg ville brukt de alene og ikke sammen med Linnea. Du kan jo heller ikke sette sammen navn med samme ending, Andrea Linnea går ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå