Gå til innhold

Har fått meg MOONCUP, og guuud så fantastisk :)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg får det ikke til!

 

De første dagene må jeg bruke truseinnlegg i tillegg, får den ikke til å være helt tett uansett hvor mye jeg snur, dytter og dreier på den.

 

Har hatt tre vaginale fødsler, mulig jeg har blitt vid og ubrukelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får man kjøpt det og går det bra å bade med dette?

 

Virker som en genial ide, dersom det funker bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte min på Ebay, fikke den i posten i dag. Heldige meg som har tante rød på besøk, måtte jeg jo prøve denne. :)

 

Til dere andre:

Mooncup er ikke ekkelt, tvert om. Myyye bedre en klissete ekle bind, og o.b.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som sier "æsj" og "ekkelt", dere vet ikke hva dere går glipp av! Jeg har aldri følt meg så ren under mensen før. 0 søl! Ikke blod på fingrene (slik man gjerne kan få ved bytte av tampong), menssmertene er borte og jeg har 1 - 2 dager kortere blødning enn med tampong. Bind har jeg aldri klart å bruke, DET er æsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23.18, er det sant? Hm, da må jeg revurdere, det frister iallefall med kortere mens! Sånn i utgangspunktet synes jeg mooncup høres vemmelig ut, men etter å ha hengt her i noen år er det ikke annet enn lovord å høre om den.

Kan noen fortelle litt om hvordan den settes inn og tas ut? Gjerne litt detaljer, skjønner ikke hvorfor det ikke blir søl. Hvor ofte tømmer dere den? Hvordan rengjøres den? Den kan jo ikke kokes mellom hver gang, det er jo ikke praktisk mulig.

Vennligst forklar:)

 

Ny anonym i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er selv positiv til mooncup, men ærlig talt, det er ingen logisk årsak til at denne skal kunne gi mindre menssmerter og kortere mens. Hallo i luken? Dette er noe som styres av fysiologiske prosesser, ikke av en bit plast du dytter i skjeden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er i hvert fall en logisk årsak, i bind og tamponger ( spesielt tamponger ) finnes det stoffer som kan gjøre at man blør mer.

 

Kopper er laget av naturlige stoffer, naturgummi eller silikon.

Jeg har mye mindre smerter. Hadde ikke så lang periode før heller, men smertene kan ikke sammenlignes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du dokumentere denne påstanden? Høres veldig merkelig ut.

 

"Jo, det er i hvert fall en logisk årsak, i bind og tamponger ( spesielt tamponger ) finnes det stoffer som kan gjøre at man blør mer."

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke skjønner etter å ha lest om den er hvordan man får den ut av skjeden... Den har jo ikke noe tråd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettop prøvd den selv, og ble litt skuffet. Mulig jeg ikke får den langt nok inn, eller noe, for selv etter at jeg har klippet av nesten hele tuppen nederst går jeg og kjenner at koppen er der hele tiden... Prøver å dytte den langt inn, men den åpner jo seg og danner vakum nesten med den gang den er kommet inn i skjeden. Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å brette den på en annen måte før du setter den inn. Om du går på youtube så finnes det mange ulike videoer. Prøv ut ulike bretteteknikker og finn den som passer best for deg. For meg funket mooncupen mye bedre etter at jeg tok i bruk en annen bretting enn bare å brette den dobbelt.

 

Ang. det med menssmerter og kortere mens som det var snakk om oppi tråden her. Min teori er at siden koppen skaper et vakum så gjør det noe med både blødninger og kramper. Det er godt mulig at det ikke er grunnen, men jeg har vært borti mange som opplever at smertene blir mindre med mooncup/ keeper/ divacup/ lunette osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker brette metode 2 og så vrir jeg den litt rundt for å skape godt vakum. Noen ganger er det vanskeligere å få den til å brette seg ut. Da bare presser jeg enten litt med musklene i underlivet eller vrir litt ekstra rundt.

Jeg måtte klippe bort hele "tuten" det må du bare prøve deg frem.

Jeg brukte vel 2-3 mens perioder før jeg fikk helt taket på det.

Ikke gi opp etter bare å ha prøvd noen få ganger.

 

Jeg bruker som regel å tømme den tre ganger om dagen. Morgen, ettermiddag og kveld. Men det har også hendt at jeg bare har tømt den to ganer for dag.

Nå som jeg bruker hormonspiral bør jeg mindre enn tidligere .

 

De som har spiral skal ikke brukte tampong så da er dette ett veldig godt alternativ.

Jeg har aldri likt tamponger så for meg er dette bare helt supert.

 

Jeg bruker ingen truse innlegg og føler meg nå etter innkjøringsperioden helt sikker med den.

 

Bare spør om det er noe mer dere lurer på.

 

Her er link om den:

http://www.mooncup.co.uk/about-the-mooncup/how-do-i-use-it.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...