Gå til innhold

Norge er så gammeldags at det er flaut .....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Norge tror de er så mye bedre enn alle andre land, vi er sta ,sære og veldig gammeldags i tankegangen . Livredd for forandringer .

 

Resten av verden utvikler seg, tar i bruk nyeste teknologi, forskning, tilpasser seg det morderne samfunnet ,utvikler seg ....

 

Norge står bom fast og vil ikke gå videre ...

 

Flaut.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror du er litt forvirret nå. Hvilke andre land sikter du til? Kom gjerne med eksempler. Jeg har bodd i svært mange andre land og er helt uenig i det du sier. Tvert imot vil jeg si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da foreslår jeg at du flytter. Men det gidder du vel ikke, for da mister du jo alle pengene Norge gir deg gratis for å sitte på ræven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har europas dårligste veier

 

Vi har elendig jernebane

 

Vi har et dårlig kloakksystem , når det kolapser har vi et stort problem .

 

Vi har dårlige skoler

 

Vi har ikke midler til forskning

 

Vi har ett elendig matvareutvalg i butikkene

 

Vi har ventetid på kreftbehandling ( DET ER EN SKAM). Har selv stått i den køen .

 

Vi er frekke, selvgode, kalde, late og pysete ..

 

Si meg hva skaper og bidrar vi med ut i den store verden ?

 

Hi

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay. Det var eksempler på hvor skrekkelig det er å bo i Norge. Nå vil jeg gjerne ha eksempel på et land som er bedre å bo i enn Norge. Når du tar med ALLE faktorer. Ikke bare "Jo i Tyskland er veiene bedre" eller i "Italia er det bedre mat".

 

Det med at nordmenn er ffekke og sytete stemmer jo veldig godt overens med ditt eget innlegg, ettersom du helt klart ikke skjønner hvor heldig du er.

 

Jeg bor foressten ikke i Norge selv. Men har bodd der i 18 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kna du nevne i forhold til hvilke land?

 

Det med veiene har jo alt med at vi har mest telehiv i verden også! Vanskeligste veiene å bygge, fordi de sklir ut og deler seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være, men jeg vil uansett ikke flytte. Er en grunn til at Norge gang på gang blir kåret til verdens beste land å bo i.

Slutt å syt, HI! Er du ikke fornøyd med Norge kan du alltids flytte.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir forbauset over hvor hjernvasket alle nordmenn er.

 

Man får ikke lov til å si noe negativt om landet før man blir angrepet. Synes det er utrolig barnslig at når man kommer med et sånt påstand blir man slaktet og så kommer selvfølgelig den responsen "Da burde du vel flytte da".

 

Det er lov å kritisere et land (ihvertfall dette landet) uten å måtte flytte. Er ikke det det betyr å ha et demokratisert samfunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

resten av verden som mange land i asia, afrika og østblokklandene??? ja de er jo virkelig noe å følge etter...

 

Trur kanskje ikke at du helt vet hva du snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge er langt fra det eneste landet med slike problem.

Ja skolene våre er ikke de beste men hvis du faktsik begynner å se andre land inkludert usa så vil du se at offentlige skoler er ikke så veldig bra i noen av de. men andre land har ofte mer private skoler som det koster en formue å gå på.

 

Vi har faktisk midler til forskning og bruker en del penger på akkurat det.

 

Ja det er ventetid på kreft behandling og annen behandling på sykehus. Men det er om du bruker det offentlige, der du ikke trenger å betale en formue selv. Vi er fantastisk heldige som slipper å bli økonomisk ruinert om vi må på sykehus.

I mange andre land så må man betale selv så har man ikke en god forsikring fordi man ikke har råd til det ja da får man ikke behandling i hele tatt.

 

har vi vireklig et elendig matvareutvalg i butikkene?

Jeg har selv vært på disse store kjedene i utlandet hvor butikkene er enorme og har 20 forkjellige merker av hver ting, men trenger man virkelig det?

 

for hva vi bidrar med i verden, vel vi har vært med å forhandlet flere fredsavtaler, vi gir enorme summer til utviklingsland i støtte hvert år.

Vi tar del i fredstyrkene.

Hva mer mener du vi skal bidra med?

Og hva mer mener du at andre land bidrar med

 

Men politi og rettsvesenet i norge er en vits det var noe du ikke tok med i din liste som jeg mener ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg e delvis enig med deg. Ikke greit landet vårt ikke blir rusta opp til å tåle nedgangen i oljeproduksjonen. Ikke greit at kronekursen er så høy at vi ikke kan få i gang skikeig transport av annet enn olje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er nok sikkert derfor utlendingene står i kø for å få lov til å bo i Norge...

 

 

 

Jeg skal være enig at jeg synes Norge fordeler pengene sine dårlig og ikke alltid bruker dem på smartest mulig måte. Normenn er vant til å sløse, og det ser jeg når også godt når det gjøres prosjekter i statens regi. Men jeg er likevel forbanna glad over å være født norsk! Jeg bor i et land der jeg faktisk ikke har lov til å sulte, barna mine har rett på gratis utdanning og legehjelp, og jeg som kvinne har så og si like mye rettigheter og muligheter som en mann. Og sikkert tusen andre fordeler også.

 

Så gi meg gjerne et eksempel eller to når det gjelder bedre land å bo i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter også på den som kan liste opp et par land som er bedre enn Norge.

Sytete? Ja, for mye vil ha mer...

 

Hadde HI vært tvunget til å bodd i andre land over tid, hadde HI raskt innsett at hun er takknemlig for at Norge er slik som Norge er.

 

Og veiene? Jo de kan være dårlige de. Men når folk absolutt skal bosette seg på de ødeste plasser og krever vei helt frem blir det vel sånn. Norge har større strandlinje enn USA, og det er nesten asfaltert vei på hvert nes. Det krever vedlikehold.

Bor selv i distriktet og ser mange dårlige veier men også mange fine veier. Jeg synes det er flott at staten bygger bruer og undersjøiske tunneller, men til 2-300 fastboende? Disse pengene kunne selvfølgelig gått til vedlikehold av veier en annen plass. Men politkerne er bare mennesker de også. Lover bort noe og føler de må holde det.

 

Vi kommer alltid til å ha slike veier pga naturen. Bare å akseptere før som sist.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet når det gjelder veibygging er at vi har kommet alt for sent i gang! Dette har vært et problem de har diskutert lenge, men man ventet jo til det lengste før man endelig innså at man måtte gjøre noe. Dessuten bruker staten alt for mye penger på papirmøller og masse regler. Jeg er jo med i et veiprosjekt og var vitne til at vegvesenet måtte grave opp en tank fordi bruksanvisningen var på feil språk, det måtte være på norsk ( språket var amrikansk, så det var ikke så vansklig). Jeg har vært vitne til utrolig mange unødvendige utgifter, så jeg har lite tro på at våre folkevalgte kan så mye om økonomi og best utnyttelse av våre ressurser når det gjelder veibygging. Menmen, det er jo bare å dekke opp med et par nye bommer det, ola normann skjønner jo ikke at du blir lurt fra ende til annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du 09:22 ? Tror du bare veier bygges for folk som bor rundt omkring? Hva med næringen rundt omkring, fortjener ikke deres lastebilsjåfører trygge veier når de kjører rundt med varer og produkter. Du kan ikke gå rundt å tro at de bare hjelper å fikse veiene i tett bebygde størk, da blir det veldig vansklig å distribuere varer og tjenester rundt om det norske land.

 

Norge har større strandlinje enn USA, men vi tjener pokkers så godt på det også. Og har vi ikke veiene som trengs, blir det vansklig å videreselge dette rundt. Vi taper mer på å ikke ha et godt veinett, enn å ikke ha det. Med dålige veier tar det tid å frakte varer, dyrere å frakte varer, større sjangs for at varen blir ødelagt og i tillegg er det større sjange for å dø på dårlige veier. Gi meg en fordel ved å ikke oppgradere veinettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er overlykkelig for å være så heldig å bo i Norge:) Føler jeg har alle muligheter, og om jeg skulle trenge det, er det hjelp å få. Vi ligger vel på topp i verden når det gjelder levestandard... Men det jeg ikke skjønner er hvorfor du, HI, vil bo her når det er så elendig? Er jo nok av andre som gjerne vil bo her...Men som med så mye, så er vel dette også snakk om verdier? For meg er ikke veier og biler det viktigste i verden liksom... Ha en strålende, takknemlig dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste dere kan komme med er : Om du har det så fælt så hvorfor bor du her da ? Dårlig argument ...

 

Jeg har faktisk bodd i ulike land over tid, jeg har bla jobbet frivillig med gatebarn ol men jeg vet også at det er mange barn her i Norge som går sultene til sengs, aldri får gå i en bursdag og får aldri gå på fotball fordi foreldrene ikke har råd .Barn som venter i årevis på at bv skal hjelpe de .

Sosialbrukere som må bo uten strøm på vinteren , eldre som sulter pga at de ikke får nok hjelp , rusmisbrukere og pykisk syke som faller utenfor .For disse er ikke Norge verdens beste land å bo i .

 

Og ja, vi har gode velferdsgoder men så blir vi skattet ihjel og Ikke er det gratis heller ... Vi betaler egenandeler og må mange ganger gå til private aktører pga lange ventetider i det offentige .

 

Ja, vi gir mye i bistand ,men mye av de pengene går til korrupsjon.

 

Og feks usa har kommet mye lenger i forskning enn Norge når det kommer til feks medisiner (De har mye større utvalg og lettere tilgjenglig enn her )I Norge er de veldig strenge på medisiner .

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og folk er mye mer vennlig og hjelpsomme i andre land . De smiler og hilser mer .

 

Jeg kom på t banen en gang jeg var høygravid , det var ikke en kjeft som reiste seg !Jeg måtte stå i 20 min .

 

Samme opplevde jeg her om dagen da jeg måtte bære en vogn opp en lang trapp . Ingen som spurte om de ville hjelpe og jeg er 8 mnd gravid .

 

Er så vidt man hilser på naboen ...

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da er det jo bare å begynne å gjøre noe med det! Vær vennlig, hils på folk, gi plassen din til noen andre, del pengene dine med de som fryser ute, ta vare på nabobarna som ikke har det så bra.... Og mye av de tingene folk sliter med er jo ting en må ordne opp i selv. Mange land i verden har faktisk ikke et velferdssystem i det hele tatt, kanskje derfor de er mer vennlige og hjelpsomme. Fordi de er avhengige av å hjelpe hverandre. Tror ikke det er skatteprosent eller kvalitet på veiene som avgjør folks livskvalitet. Kan anbefale Thomas Hylland Eriksens bok "Storeulvsyndromet", om livskvalitet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste jeg vet er utakknemlige nordmenn som ikke skjønner hvor utrolig godt vi har det i dette landet. Nordmennn som syter er en stor skam.

 

Norge er det beste og tryggeste landet å bo i i hele verden. Så Hi, jeg foreslår at du bytter plassen din med noen som vet å sette pris på hva vi faktisk har her i landet. Det er bare å plukke ut en fra den milelange køen.

Tha-tha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...